Ünnepélyes díjátadóval befejeződött az iroda.hu által nyolcadik alkalommal szervezett - nonprofit - Az Év Irodája Verseny, amelyre idén ismét rekordszámú, 172 nevezés érkezett. A budapesti Várkert Bazárban csütörtökön rendezett gálán több kategóriában díjazták a cégeket.
A díjnyertes irodák kialakítása során több esetben is újraértelmezték a teret például egy villamosremíznek vagy éppen egy korábban gőzmalomnak helyet adó létesítményben. A versenyt lezáró gálán díjjal jutalmazták az ingatlanszakma legnagyobbjait és az év közösségi terét is.
Teljesen más világ Kalmár Zoltán, a verseny alapítója és az iroda.hu vezetője a mostani versenyről elmondta: “Nyolc évvel ezelőtt Az Év Irodája Verseny még csak egy belsőépítészeti megmérettetés volt, ma pedig már a munkáltatói márkaépítés egyik legfőbb eszközeként tekintenek rá a vállalatok.”
A munkáltatói márkaépítés, ezen keresztül pedig a munkavállalók igényeire szabott irodatér kulcsfontosságú a cégek számára, mert a dolgozók megtartásában és megszerzésében kiemelt szerepe van, ez pedig a mostani munkaerő-piaci helyzetben, amikor sok vállalat küzd erőforráshiánnyal, kiemelten lényeges szempont.
Kalmár Zoltán szerint az verseny egyértelmű választ adott arra is, hogy a korszerű irodákban az emberközpontúság, a kényelem, a technológia kerül a fókuszba. A legjobb irodák tükrözik a céges kultúrát is, így ezekben nem jelent kihívást, ha valaki a gyermekével vagy házi kedvencével szeretne munkába menni. A modern irodák ezekre az esetekre is fel vannak készítve, ezért a kollégák a munkahelyükön is otthonosan érezhetik magukat, emiatt pedig hatékonyabban tudnak dolgozni is.
Bemutatkozik a jövő
Az iroda.hu vezetője az irodapiaci trendekről szólva kitért arra is, hogy a korábbi években a fejlesztések nagyon Budapest központúak voltak, de már a vidéki nagyvárosokban is megjelentek azok az irodák, amik itthon és külföldön is egyaránt jó példaként szolgálhatnak. Ezt mutatja az is, hogy a versenyre érkezett több mint 170 pályázó körében és a döntősök között is jóval több vidéki városban lévő iroda volt, mint az elmúlt években bármikor. A korábbi forgatókönyvnek megfelelően a most lezárult Az Év Irodája Versenyen is három részből állt az értékelés: minden kategóriában a közönségszavazást és az üzleti zsűri szavazását követően, a szakmai zsűri egy előre meghatározott és objektív szempontrendszer alapján értékelte a benyújtott pályázatokat. A nyertekesek névsora itt érhető el!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!