Az egyetlen ok, amitől biztosan elbuksz a Kickstarteren

Az egyetlen ok, amitől biztosan elbuksz a Kickstarteren
A Kickstarter és az Indeigogo tele van magyar projektekkel. Egyre többen próbálnak szerencsét a közösségi finanszírozás legnagyobb oldalain sikerrel.

Kiváló magyar projektek sikere vagy bukása múlik azon, hogy sikeres kampányt sikerül-e indítani a közösségi oldalakon. Ezt mindenki tudja. Az is köztudott, hogy a Kickstarter egyre komolyabb feltételeket szab az általa felvállalat projektek számára.

A statisztikák azt mutatják, hogy a Kickstarter többen veszik igénybe terveik megvalósításához, s látogató számban is veri az összes konkurranciáját. Ennek ellenére nem lehetetlen akár milliós projektet indítani az Indiegogo-n. Ezt mostanában már számos projekt bizonyította.

Egy jó hónapja, amikor megírtuk, hogy elindult a Liber8 kampánya, hittünk benne, hogy egy olyan termékkel lépett "piacra" a magyar projekt, amely sokaknak lesz izgalmas, támogatható projekt cél. Abban nem vagyok egészen bizos, hogy a Kickstarter nem lett volna jobb platform a divattrendet teremtő hazai startup számára, de a találgatásnak nincs is különösebb értelme, hiszen a kampány nagy sikert hozott. A csapat 100 000 dollár körüli eredménye mindenképpen bebizonyította, hogy a termék jó és sikeres. A kampány minden elemében jól felépített, profi volt. Lesz miből ünnepelni a sikert, hiszen a 40 000 dolláros cél helyett - ezúton is gratulálunk - mintegy két és félszer annyi támogatás jött össze a csapatnak. 

A napokban elindult egy másik érdekes és izgalmas projekt is, a Slipto, mégpedig a Kickstarteren. Nagy reményekkel és alacsony támogatási céllal mindössze 10.000 dollárt szeretnének összegyüjteni az elekrtonikus névjegy cserélés megújítói. A kampány cél azonban nagyon is távolinak látszik, mivel egy hét után is csak 864 dollár árválkodik a támogatói oldalukon. Ugyan még 45 napjuk van a kampány végéig egy valamiben nagyon le vannak maradva. Ez nem más, mint a MÉDIA!

Média megjelenések nélkül nem látszódik a termék egyik közösségi oldalon sem. A Liber8 termékét bepötyögve a kereső több oldalnyi találatot eredményez, elsőként a magyar Bitport után a Techcrunch anyagát, amely 1170 megosztást kapott világszerte.

A kampányok esetében a siker és a kudarc közötti vékony határmezsgyén a média, egészen pontosan az online média, ezen belül is blogok és a szaksajtó online megjelenésein múlik minden.

Ha komolyan hiszünk abban, hogy a termékünk kiváló, rááldoztunk erőt, energiát és egy rakat pénzt a kampány elkészítésére, nem érdemes azt azon elbukni, hogy nem építünk köré információs kampányt. Nincs "titkos összetevő" csupán elhanyagolt közösségi médiás kampány, felkészületlen kommunikációs előkészítés. A közösségi finanszírozás csak akkor működik, ha eljutunk a közösséghez, nem a hazaihoz, a nemzeközihez. Ha erre nem látunk reális esélyt, inkább forduljunk szakemberekhez, megéri ennyit még belefektetni a sikerbe. A közösségi kampányok ugyanis nem a bejövő pénzek miatt alapozzák meg a jövőbeli sikerünket, hanem a márkaépítés és marketing legjobb eszközeivé nőtték ki magukat.