Amikor a márkanév közbelép

Amikor a márkanév közbelép
Érdemes meghatározni egy vállalat esetében a márkaértéket, mert ez segítheti a további fejlődést.

Mérhetőbb hatékonyság, vállalatfelvásárlás esetén akár többszörös felár elérése, illetve jelentősen javuló finanszírozási és befektetési esélyek – néhány fontos előny, ami mindenképpen indokolttá teszi egyes immateriális javak, így például a márkaérték meghatározását és a mérlegben való szerepeltetését – hívja fel a figyelmet a BDO Magyarország, amit a mediapaic.com idézett.

A világ 10 legértékesebb márkájának listájára az idén már nem lehetett 100 milliárd dollár alatti márkaértékkel felkerülni – derül ki a Kantar Millward Brown által kiadott idei ranglistából. A TOP10 cég márkaértéke a közzétett adatok alapján átlagosan 33 százalékkal emelkedett egyetlen év alatt, de a 100 legértékesebb márka is átlagosan 21 százalékkal ér többet, mint tavaly.

Az élen szereplő cégek részvényeinek megvásárlói átlagosan harmadrészben a márkaértéket vásárolják meg, de például a Visa, a McDonald’s vagy az AT&T esetében ez az arány 50 százalékos vagy a feletti szinten mozog.

A válság óta szigorodott banki finanszírozási feltételek mellett könnyen azon múlhat egy vállalat további fejlődése vagy akár hosszabb távú túlélése is, hogy hozzá tud-e jutni további forrásokhoz. A mérlegben vagyonértékű jogként megjelenő márkaértéknek ebből a szempontból is nagy jelentősége van, hiszen jelentősen javíthatja a vállalat saját tőke/idegen tőke arányát, ami a finanszírozók számára alapvető szempont a hitelképesség meghatározása során. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: márka, Médiapiac