A közösségi média valóban felpörgeti az e-kereskedelmet?

A közösségi média valóban felpörgeti az e-kereskedelmet?
A közösségi médiában egyre jobban terjedő reklámozási formák megkérdőjelezhető hatékonyságát feszegetik a szakemberek.

A Facebook változó szabályait kezdi megelégelni a marketinges szakma. A konverzió fontosságát úgy tűnik a közösségi média irányító máshogy gondolják, s ez kezd komoly szakmai vitává növekedni.

A közösségi média kezdetben arra tette fel az esküt, hogy összekapcsolja az embereket, s ez a magasztos cél elveszni látszik az elképesztő információ áramlásban. Ha csak a saját kapcsolatrendszerünket vizsgáljuk meg abban körülbelül 20 véleményvezér hangját, megszólalásait látjuk a napi hírfolyamunkban. Őket valamiért a Facebook fontosabbaknak ítélt  többieknél. A ritkábban posztolókat egyszerűen nem vesszük észre, pedig ők ugyanúgy a barátaink. Ugyan ez történik a céges kommunikációban is.

A bounceexchange.com felmérése érdekes eredményeket hozott a témában. 

  • közösségi médiában dolgozó marketingesek 53% sosem méri a kampányai sikerességét
  • A közösségi konverzió 51%-al alacsonyabb, mint a fizetett megoldások esetében.
  • A követők érdeklődése a termék iránt alig azonosítható egy-egy nagyobb kampány esetében, így a konverzió is esetleges.
  • Az átkattintások nagy száma ugyan elérhető a közösségi média segítségével, de a vásárlási folyamatban a közösség médiából érkezők hamarabb elveszhetők a fizetés előtt, mint a vásárlást másképp kezdeményezők.

    Az eredmények egyébként ezzel azt a feltételezést is eredményezik, hogy aki fellép a Facebookra az nem vásárolni szeretne alapból, hanem kommunikálni, s ugyan eltéríthetjük ilyen jellegű céljaitól, de a folyamat alapvetően ilyenkor sokkal bizonytalanabb.

    A Facebook mellett a Twitter is monetizálna mostanában, a 140 karakteres üzenetek vásárlás ösztönző hatása kifejezetten kérdéses a szakemberek számára... 

    Persze amikor moziba megyünk a Cola, kukorica vásárlás is szinte kötelező, de vajon a közösségi média képes lesz-e a jövőben ennyire bevésni a felhasználóiba a "vásárlási opciókat"?

  •