A hirdetési piacon csaphat össze a Google és az Amazon

A hirdetési piacon csaphat össze a Google és az Amazon
Könnyen lehet, hogy rövidesen az Amazon megszorongatja a Google (és a Facebook) piaci pozícióit az online hirdetési piacon.

Könnyen lehet, hogy rövidesen az Amazon megszorongatja a Google (és a Facebook) piaci pozícióit az online hirdetési piacon. Az Amazon már jelentős tényező az internetes keresés legfontosabb, bevételt jelentő, az e-kereskedelemhez kapcsolódó területén: a fizetett találati tartalmakból származó bevételével középtávon felzárkózhat a két óriás pozícióihoz - írja a kosarertek.hu.

Ma még nagyon nehéz megmondani, hogy pár év múlva mire fogunk emlékezni 2018-ból, azt pedig szinte lehetetlen, hogy azok az események, amiket ma látunk, egyszeriek vagy valamilyen nagy átrendeződés kezdetét jelentik. Most mégis fontosnak tartunk egy olyan jelenséget bemutatni az e-kereskedelem és az online hirdetési piac területéről, ami önmagában is figyelemreméltó, ráadásul – a mai tudásunk szerint – akár trendfordító jelentőségű is lehet.

2018 első negyedévének adatai alapján májusban jelent meg az a hír a Merkle elemzésében, miszerint az Amazon Google-hirdetési volumene jelentősen csökkenni kezdett, pár hétre rá viszont maga a Merkle tette közzé, hogy az Amazon ismét teljes gőzzel hirdet a Google-nél. Az ilyen döntések okai természetesen a nyilvánosság számára nem ismertek, de nem kell bennfentes elemzőnek lenni ahhoz, hogy sejtéseink legyenek arról, hogy itt a saját hirdetési platform teszteléséhez kapcsolódó mozgásról van szó. Szeptemberben a New York Times arról írt: az Amazon jelentős lépéseket tesz, hogy az online hirdetési piacon erősítse pozícióit. 2017 és 2018 első negyedév között 130%-kal nőtt a hirdetési bevétele, 2,2 milliárd dollárra, ami – bár továbbra is jócskán elmarad az online hirdetési piac több, mint felét magáénak tudó két gigász, a Google és a Facebook mögött – egyértelmű jelzés arra, hogy az Amazonnak komoly ambíciói vannak. Az eMarketer jelentése szerint már ezzel is stabilan az online hirdetési piac 3. legnagyobb szereplője. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!





Címkék: amazon, google