5 tipp, ami egy jó tartalom marketing storyhoz kell

5 tipp, ami egy jó tartalom marketing storyhoz kell
Hiába rendelkezünk a világ leghasznosabb információval, ha nem tudjuk a megfelelően csomagolni, akkor nem fog eljutni a célközönségünkhöz.

Hogyan is ragadhatjuk meg a vásárlóink fegyelmét? Hedi Cohen szerint legegyszerűbben egy jó történettel, amellyel érzelmeket válthatunk ki és amelyre későbbiekben emlékezni fognak.

De milyen is egy jó történet, íme az öt tipp, amivel élővé tehetjük a közölni kívánt információt az olvasóink számára:

1.  Alkalmazzuk  a történet archetípusokat: ha megvizsgáljuk a mítoszokat, történeteket, meséket, alapvető hétféle típus különíthetünkel: a szörny legyőzése, a szegénységből gazdagságba, a küldetés, az utazás és visszatérés, a komédia, a tragédia és az újjászületés.

2. Alkossunk egy jó főhőst, akivel a közönség tud azonosulni, vagyis nem kell, hogy szuperhős legyen sokkal inkább egy hétköznapi figura, ami közel áll hozzájuk.

3. Használd azokat az elemeket, amelyeket az újságírók: ki, mit, mikor, hol és miért. Ezek az információk hitelességet adnak a történetednek.

4.  A történetnek tartalmaznia kell egy olyan tanulságot, amely már ismerős az olvasóknak, mint például Aesopus meséiben is történik.

5. Légyen a történet részletgazdag, ettől válik élővé.

S bár a módszer kétségtelenül több munkát igényel, mint egyszerűen csak feltölteni adatokkal a weboldalunkat, de mindenképpen megéri a fáradságot, hiszen az így átadott információ érdekes és emlékezetes lesz a célközönség számára.