Media Hungary: élménytársadalom, digitalizáció mindenek felett

Media Hungary: élménytársadalom, digitalizáció mindenek felett
Az idén májusi Media Hungary két fő témája: egyre nő a digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók száma, és szó esik majd arról is, hogy a média és kereskedelem hogyan próbálja kiszolgálni a fogyasztók élmények iránti vágyát.

Kik azok az élményvámpírok? Hogyan határozza meg médiafogyasztási és vásárlási szokásainkat az, ahogyan a szabadidőnket töltjük? Miképpen tudják felvenni a versenyt a napilapok és televíziós hírműsorok a közösségi és online média gyorsaságával, azonnaliságával? A Media Hungary ilyen és ehhez hasonló kérdések mentén vizsgálja az iparág legfrissebb hazai és nemzetközi trendjeit május 10-11-én. A részletes programot itt érheti el!

Fogyasztói társadalom helyett élménytársadalom?

A digitalizáció a gazdaság és életünk minden szegmensét áthatja. A változások nem csupán abban testesülnek meg, hogy a tévékészülék mellett egyre inkább tableten, okostelefonon vagy laptopon nézzük a kedvenc sorozatainkat, hanem abban is, hogy mindegyik digitális eszközünk segítségével elsősorban élményeket keresünk. Élményeket várunk a reklámoktól, élményeket várunk a híradótól, a televíziós műsoroktól és a hírportáloktól is. Az élmények iránti vágy határozza meg, hogy milyen televíziós tartalmat nézünk, mit olvasunk, és azt is, mit vásárolunk. Az idei konferencia éppen ezért kiemelten kezeli az élménykeresés és a média, illetve a kereskedelem kapcsolatát, több nézőpontból, számos előadás segítségével körbejárva a témát.

Digitális bennszülöttek vs. digitális írástudatlanok
Teljesen máshogy és más tartalmakat fogyaszt az okostelefonján matekórán online sorozatot néző tini és a kanapén este tévét néző szülei. A digitális bennszülöttek – jellemzően a tízen-huszonévesek természetesnek veszik a technológia adta lehetőségeket, és megmosolyogják a hagyományos média jelentette kötöttségeket. A digitális bevándorlók a tradicionális média mellett használják a digitális platformokat is, míg a digitális írástudatlanok vagy kiszorulnak, vagy teljesen elutasítják a digitális világot. Hogyan és milyen eszközökkel szólítható meg a három különböző csoport? A konferencia erre a kérdésre is megpróbál választ adni.

Hogyan veszi fel a kesztyűt a hagyományos média a digitalizációval?

A Media Hungary idén rekordszámú külföldi előadó segítségével segít betekintést nyújtani a legfrissebb nemzetközi trendekbe. A konferencia kiemelten vizsgálja, hogy a hagyományos média milyen eszközökkel, stratégiával képes előnyt kovácsolni a digitális megoldások előretörésével. Az eseményen ennek fényében többek között Ellie Haworth, a BBC közép- és kelet-európai projektigazgatója bemutatja, hogy a brit közszolgálati média hogyan veszi fel a versenyt a legújabb technológiákkal. Linda Holcman amerikai digitális stratéga pedig arról számol be, hogy a The Washington Post vagy a The New York Times hogyan tudja kamatoztatni presztízsét a digitális világban.

A Media Hungary 2016 tíz párhuzamos konferenciával a média és kommunikációs szakma teljes spektrumát lefedi a televíziótól, a nyomtatott sajtón, közösségi médián és neuromaketingen át, a közösségi média és tartalom marketing trendekig. Az előadók között megtalálhatók az összes meghatározó magyarországi médium képviselői. A konferencián a témafelvető előadásokat követően rendkívül gyakorlatias, a hétköznapi munkában alkalmazható ötleteket, megoldásokat és fejlesztéseket mutatnak be a különböző médiatípusok és az ügynökségek képviselői, a piac régi és új szereplői. Az egyre tudatosabb hirdetők és fogyasztók megjelenése olyan kreatív energiákat szabadított fel az ágazatban, hogy minden bizonnyal számos új praktikával, hirdetési eszközzel, kommunikációs stratégiával ismerkedhetnek meg a résztvevők az előadásokon és beszélgetéseken.