Közép-Európa meghódítására készül a Szállás.hu

Közép-Európa meghódítására készül a Szállás.hu
A régiónkban folytatja a vállalkozás az akvizíciókat és az organikus terjeszkedést, de már a Távol-Kelet felé is kacsingatnak – tudtuk meg Szigetvári Józseftől. A Szállás.hu ügyvezetője kifejtette, hogy a médiapiac fejre állására (is) készülnek, mivel a következő tíz évben a hangalapú keresés veszi át az uralmat, mely során arra a kérdésre kell konkrét választ adni: „Van-e jó szállás Pécsen?”.

Szigetvári József a Média Hungary első napján, május 8-án tart előadást Reklámkampány-módosítók címmel.

„Minden afelé mutat, hogy egy digitális termék akkor sikeres, ha világszinten tud megfelelő méretű és minőségű szolgáltatást nyújtani” – mondta el a terjeszkedést firtató kérdésünkre Szigetvári József. Kifejtette, hogy a hazai e-kereskedelmi cégek is akkor mondhatók sikeresnek, ha egy kritikus méret elérése után túllépnek az országhatárokon, hiszen a technika gyakorlatilag minden korlátot le tud győzni. „És még nem beszéltünk a Mesterséges Intelligenciáról és Big Datáról, melynek volumenben van értelme, ha big” – tette hozzá.

„A biztonságra törekvő autós utazók oldala vagyunk” – mondta el a Szállás.hu ügyvezetője, míg az Airbnb és a Booking jellemzően a külföldre repülőké. „De ez a belföldi termék is akkor tud sikeres lenni, ha képes a környező országokban, sőt, távolabbi országokban is tud működni”.

Már Távol-Kelet is a láthatáron

Ennek fényében a legnagyobb hazai szállásközvetítő oldal sikeresnek mondható, hiszen Románia, Szlovákia, Csehország és Horvátország után tavaly a hatalmas lengyel piacon tovább erősödtek a Spanie.pl megvásárlásával. Mint megtudtuk az integráció jelenleg is folyik a kinti leánnyal, szeptemberig olvad bele a Nocleg.pl-be (Szállás.pl) a volt konkurens 45 ezer szállásával.

Még az idén jöhet a következő felvásárlás

Az idei évben is várható régiónkban akvizíció, de Szigetvári József ennél többet nem árult el. Ugyanakkor felhívta rá a figyelmet, hogy tovább folytatják az organikus terjeszkedést, Horvátországban például már 15 ezer szállással rendelkeznek. „Ausztriában hasonlót kezdünk, a már meglévő, magyar, lengyel, cseh és román kiutazókból tudunk megfelelő mennyiségűt vinni”. Ezek a szállást keresők még a fent említett biztonságra törekvő autósok körébe tartoznak, csak átlépik a határokat. Az ügyvezetőtől megtudhattuk, hogy régiónkban az utazók 80 százaléka belföldön marad kocsijával, míg 15 százalék külföldre tart, erre a két csoportra „lő” a Szállás.hu.

A világ számos pontján hasonló az utazók összetétele, olyan országokban, mint például Brazília vagy Vietnam – mondta el Szigetvári József, míg Nyugaton nagyon nem ez a helyzet. „Az elkövetkező három évben Közép-Európában gondolkodunk, de utána egyértelműen benne van a levegőben, hogy másfele is szétnézünk, hiszen a Távol-Keleti régiót is elkezdtük megismerni”.

Indul a hűségprogram

Rákérdeztünk az aranykonyverzióra, melynek egyik értelmezése, az olyan vásárlói kör, mely továbbadja az élményt, „ami jóval túlmutat saját vásárlói ciklusán”. Mint megtudtuk, „a több százezres márkanagykövet létrehozása érdekében” a Szállás.hu éppen a hűségprogramjának elindítása előtt áll.

„Ugyanakkor, ami még fontosabb, hogy ezt mérni is tudni kell: tudnom kell, kik ezek az emberek, és hogy milyen hozzáadott értékük van. Ennek a mértékének meghatározása nem triviális kérdés. Itt változott lényegileg, hogy hogyan építünk fel egy kampányt. Míg régen egy széles felhasználói réteg bevonására törekedett, a robbantásra – ugyan megmaradt ez az eleme is – a kampány, most inkább arra fókuszálunk, hogy azok, akik hűségesek, tovább tudják gördíteni a saját nyelvükön. Ebből kifolyólag az eszközhasználat lényegileg átalakult” – mondta el.

„Megpróbáljuk azt adni, amit valójában szeretnél”

„Az aranykonverzió másik értelmezése, hogy meddig érdemes egy site-ot fejleszteni, amíg az ember azt mondja, hogy ennél följebb nincsen. Mi az látjuk, hogy egy oldal konverziós képessége 3,2-3,3 százalék, ami megfelel az utazási szektor átlagának. Ami innentől a fejlesztésünk fókuszában áll, nem is a konverziós globális ráta hajhászása, hanem pontosan az, hogy képesek legyünk felhasználói szinten másfajta találati listával, másfajta tartalmakkal megcélozva a felhasználót, az egyéni felhasználói utakat optimalizálni. Ez az, ami az elkövetkező időszakban meg fogja határozni a fejlesztéseinket, hogy kepések legyünk perszonalizált, nagy felhasználói csoportokra optimalizált site-ot létrehozni. Ezáltal a felhasználó számára lerövidül az idő, amit a szállás keresésével tölt. Ezt pedig az teszi lehetővé, hogy nem csak tízmillió, hanem százmillió usert szolgálunk ki Közép-Európában” – fejtette ki.

Magyarán ez azt jelenti, hogy minden egyes falhasználó számára az igényeinek megfelelő szolgáltatást próbálják kínálni, ám mint kiderült ezt megfejteni nem egyszerű feladat az utazás területén (sem). „Mindez nagyon trükkös, hiszen ha valaki foglalt valahova, nem biztos, hogy ott is akart megszállni. Alapvetően az atipikus viselkedés föltérképezése egy kicsit nehézkes, de hát éppen ez benne a szép” – tette hozzá.

Robbanásszerű változás

A jövővel kapcsolatban Szigetvári József kifejtette, hogy robbanásszerű átalakulásra számítanak a userviselkedésben, amit a hangalapú keresés megjelenése és elterjedése fog elhozni. „Ez az elkövetkezendő tíz évben be fog következni” – jelentette ki. Míg eddig a keresés során tíz találatot kaptunk, addig a hangalapú keresésnél arra a kérdésre, hogy „Van-e jó szállás Pécsen?”, egy választ kell adni. „Ezért azt kell megfejtenünk, hogy hogyan tudjuk azt az egy jó választ megadni a Neked” – mondta el a Szállás.hu ügyvezetője.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!