Szórakozásra Facebook, munkára Linkedin

Szórakozásra Facebook, munkára Linkedin
Sokan használják mindkét közösségi oldalt, de a felhasználói szokások teljesen különbözőek. Kettévált a közösségi média fókuszban és érdeklődésben is.

A közösségi média kicsit talán túlburjánzott az életünkben.Blogolunk, posztolunk a Facebookra, Twittelünk, képet osztunk meg Instagramon, videót a Youtube-on, böngésszük a Linkedint. Már leírni is sok különféle tevékenység. A kutatók azonban azt mondják, hogy a Linekdin sok tekintetben kilóg a sorból.

Miért is? Egyrészt, mert a híreinek többsége a közösségi oldal szerkesztőitől származik. A Facebookon a felhasználók ezt maguk intézik, persze a tartalom ennek megfelelően szedett-vedett. Másrészt a Linkdinen sokan csak passzív szereplőként vannak jelen, mint egy nagy álláskereső oldalon. A fejvadászok természetesen ennek megfelelően hemzsegnek az oldalon.

Munka-fókuszú, talán az egyetlen igazi tematikus oldal, amelyen a világ minden tájáról vitatkoznak emberek különböző munka jellegű témákban, temetikus csoportokban. A Facebookon ne próbálj dolgozni, állítja a kutatók többsége.

A Facebook ugyan kiválóan alkalmas termékek befuttatására, nehezen működnek a csoportok, a célcsoportokat sokszor igen nagy szórással érik el az üzenetek, ezzele szemben viszont a "reach" elképesztő. A Linkedin ehhez képes parányi, de fókuszált elérése viszont sok esetben hatékonyabb, ha nem a legújabbb Coca Vola termékről van szó.

A különböző országok LInkedin térképéről számos érdekesség olvasható le a TopDogsocialmadia.com oldalnak köszönhetően.