Mutatkozz be! - (Miért kell neked a LinkedIn 7.)

Mutatkozz be! -  (Miért kell neked a LinkedIn 7.)
Az előző részt ott fejeztük be, hogy megnyitottad a profiloldalt és megfelelő formátumban felírtad a tetejére a neved. A mostani részben végre elkezdheted az érdem profilkészítést. (Ne remegjen a kezed, minden, amit most beírsz később bármikor megváltoztatható.)

(A SOROZAT 6. RÉSZE ITT OLVASHATÓ)

Először is tölts fel magadról egy jó képet. A technikai követelmények egyszerűek:

 

  • Formátum: jpeg, png, vagy gif
  • Méret: legfeljebb 4 MB
  • Csak négyzet alakú képek tölthetők fel
  • Az ideális felbontás az 200x200 és az 500x500 pixel között helyezkedik el. A túl nagy képeket a rendszer elutasítja

 

Miután feltöltötted a képed beállíthatod, hogy ki lássa a fotódat. Ez az a funkció, amit teljesen értelmetlennek látok, mert aki rejtőzködni szeretne, még profilképét sem akarja megmutatni, az miért regisztrálna egy kapcsolatépítést támogató közösségi hálózatba?

Fontosak a technikai feltételek, mégsem ez a lényeg. Feltétlenül érdemes szem előtt tartani, hogy a LinkedIn szakmai közösségi hálózat, vagyis olyan képet kell feltölteni, ahogyan az üzleti életben szeretnéd láttatni magad. Ez nem a Facebook, ide nem jó a strandon, buliban, családi összejövetelen készült kép. Egyedül kell megjelenned, partnered, barátod/barátnőd, gyereked, kutyád nélkül. Úgy kell felöltöznöd, mintha egy nagyon fontos tárgyalásra mennél. A kép hátterének is minél semlegesebbnek kell lennie. A legjobb a műtermi környezet, de készülhet a kép egy nem túl mozgalmas irodai környezetben is.

Ki vagy?

Következik az első olyan feladat, ami némi gondolkodást is igénye:

Közvetlenül a neved alatt (és a fényképed mellett) a rövid bemutatkozásod következik. Sokan címsornak is hívják, mivel funkciója olyan, mint egy újságcikk címének. Egyszerre kell felkeltenie a figyelmet és tömören összefoglalnia a lényeget.

A LinkedIn eleve beírja ide azt a foglalkozást, beosztást, amit a regisztráció során megadtál. Ez sajnos a legtöbb esetben nem elég jó. Egy „Marketing manager”, vagy egy „Ügyvezető, Gipszangyal Kft” címsor túl általános. Képzeld el, hogy a LinkedIn 300 millió felhasználója között hány marketing menedzser, hány ügyvezető található!

Természetesen ha valaki ismeri Kovács Jánost, a Gipszangyal Kft ügyvezetőjét és valamit meg akar nézni a profiljában, akkor egy ilyen bemutatkozás is segít az azonosításban, viszont ha valaki a részletes kereső használatával keres legalább 10 év nemzetközi gyakorlattal, MBA végzettséggel, török nyelvtudással és helikoptervezetői engedélyjel rendelkező gipszangyalipari szakembert, akkor hősünk akkor sem lesz a keresési találatok között, ha valamennyi kritériumnak megfelel.

Emlékezz csak a korábban megtanultakra: A LinkedIn többek között abban különbözik a Facebooktól, hogy itt nem az ismerősök szórakoztatása a cél. A LinkedIn segítségével gyakran olyan embereket szeretnél elérni, aki egyáltalán nem tudnak rólad és nem ismerik a Gipszangyal Kft-t sem. Kivételek persze itt is akadnak. Aki például azt írhatja be a bemutatkozásába: Yahoo!, President & CEO és egy meggyőző mosolyt is tud ehhez társítani, az nem szorul részletesebb bemutatkozásra.

Most egy heted van rá, hogy megírd a magad 120 karakterhosszú bemutatkozását. A jövő héten természetesen még mindig ezzel a témával foglalkozunk.


Pécsi Ferenc

Pécsi Ferenc – ContentPlus Tartalmassá teszem ügyfeleim életét. Segítek megtervezni, megvalósítani és terjeszteni a marketinget és az értékesítést támogató tartalmakat. Lassan 20 éve foglalkoztat, miképpen vihetők …