Mutatjuk a hatékony home office trükkjeit!

Mutatjuk a hatékony home office trükkjeit!
Nem is olyan egyszerű home office-ben dolgozni, hiszen ha nincsenek lefektetve a legfontosabb alapszabályok, lőttek a hatékonyságnak és szétesik a nap.

Sokan irigykednek azokra, akik megtehetik, hogy otthonról dolgoznak. A home office azonban nem mindenkinek megy egyszerűen. Sokan arra panaszkodnak, hogy otthon nem tudnak olyan hatékonyan dolgozni, mint egy irodában. Nekik segíthet az a tíz jó tanács, amit az Inc. amerikai üzleti hetilap online kiadása gyűjtött össze, írja a novekedes.hu.

A tízes listát a portál szerkesztője, Jeff Haden állította össze, akinek könyve jelent meg arról, hogy a sikeres emberek milyen eszközökkel motiválják magukat. Tanácsai így foglalhatók össze:

1. A napirendet tudassa a családdal!

A hatékonyságot jelentősen visszavetheti, ha állandóan félbe kell szakítanunk a munkánkat. Egy home office esetében a családtagok és a barátok lehetnek leginkább azok, akik miatt félbe kell hagyni a munkát. Mondjuk meg családtagjainknak, pontosan mettől meddig dolgozunk, és ezt vegyék úgy, mintha egy rendes munkahelyre járnánk be.

2. Költsön arra, hogy megfelelő környezetben dolgozhasson! Megéri!

Az otthoni munkavégzés általában szellemi munkát jelent, az ember naphosszat a gép előtt ült, ezért fontos, hogy például a székünk a lehető legkényelmesebb legyen, vagy, hogy ne az ebédlőasztalon, hanem egy saját íróasztalon dolgozzunk. Fontos az is, hogy a laptopunk is jól fusson, ne a család összes tagja által korábban már lestrapált, lassú gépen próbáljunk meg határidős munkákat végezni. Fogjuk fel ezt egyfajta befektetésnek, mert ha ezek a körülmények nem passzolnak, akkor nehéz fókuszáltnak, hatékonynak maradni.

3. Ossza fel a napját 90 perces időszakokra!
Általában egy adott feladatra 90 percen át tudunk összpontosítani. Ezután tartsunk 15-20 perces szüneteket. Jó megoldás lehet, ha például négy-öt 90 perces időszakra osztjuk fel a napunkat, ahelyett, hogy 6, 8 vagy 10 órás munkaidőben gondolkodnánk. Így egy nap 4-5 külön feladatot is kipipálhatunk.

4. Tervezzen be előre szüneteket!

A home office-ban is elég nagy lehet az időnyomás, ha állandóan telefon egyeztetni kell, vagy határidőre kell leadnunk valamit. Ettől függetlenül minden nap érdemes előre eldönteni, mikor tartunk szünetet, vagy ebédelünk. Azt is fontos előre megtervezni, hogy mivel kívánjuk felfrissíteni magunkat. Ez lehet egy rövid séta, vagy egy tea elszürcsölgetése a kertben.

5. Kapcsolja ki az értesítéseket!
Ha kikapcsoljuk az értesítéseket a mobilunkon, illetve a gépünkön, az nagymértékben elősegíti, hogy huzamos ideig tudjunk egy adott feladatra koncentrálni. Ha pedig végeztünk az adott munkával, akkor hátradőlve, nyugodtan megnézhetjük, milyen e-maileket, üzeneteket kaptunk. A teljes cikk itt érhető el!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: home office