Már a HR sem a régi

Már a HR sem a régi
Ma már képtelenség a hagyományos módszerekkel megtalálni a legjobb munkatársakat. Ij skilleket növesztettek a HR-esek, előtérben a közösségi média.

Egyáltalán nem mindegy, hogy megtaláljuk-e a legmegfelelőbb csapattagot, alkalmazottat. A HR szakembereknek azonban kifejezetten sokrétű, új képességeket kell kifejleszteni magukban, hogy megfeleljenek az új kihívásoknak.

Kifejezetten érdekes infografikát osztott meg a Linkedin Talent solution a napokban felhasználóival, amely szépen kielemzi, hogy mi mindenhez kell manapság értenie egy szervezetfejlesztőnek, HR-esnek.

Az új generációk miatt - kiemelten a X, Y, Z - a hagyományos keresési metódusokat is elvethetjük, hiszen a fiatalokat leginkább a közösségi oldalakon csíphetjük el. Noha a Google rendkívül sok háttéradatot adhat egy célzott kutatás esetében, addig valamilyne úton el kell jutni, hogy meg tudjuk szólítani a fiatal tehetségeket.

Művész és tudós egyszemélyben a modern "recruiter", hiszen munkája sok kutatásból és elemzésből áll össze. Kiválóan kell értenie ahhoz is, hogy a legkedvezőbb legyen a munkáltató és a munkavállaló között a kapcsolódás.

Önmagát marketerként és sales-ként is képeznie kell, mivel nem mindegy, hogy sikerül-e a legjobb emberek bizalmát megnyernie. Kimaradt még néhány apróság, hiszen a kommunikáció és a közösségi média használata nélkül mindez nem működhetne.

A HR annak ellenére tehát, hogy azt gondolhatnánk, hogy unalmas feladat, kifejezetten izgalmas kutatás, kiváló intuíciókra és hatalmas kapcsolatrendszerre épülő komplex munka.