Kampány-optimalizáló rendszer érkezik a hazai közterületi reklámpiacra

Kampány-optimalizáló rendszer érkezik a hazai közterületi reklámpiacra
A prágai székhelyű MGE Data fejlesztőcég által kifejlesztett program már évek óta segíti az euroAWK német, cseh és szlovák ügyfeleinek reklámkampány-optimalizációját, a nyáron pedig a magyar piacon is elérhetővé teszi azt.

Az európai kültéri reklámpiacokon már bizonyított, a médiakampányok pontos és személyre szabott tervezését lehetővé tévő, innovatív optimalizáló rendszert vezet be a hazai piacra a magyarországi közterületi reklámpiacon 1993 óta jelenlévő, német tulajdonban lévő euroAWK GmbH magyar leányvállalata.

A prágai székhelyű MGE Data fejlesztőcég által kifejlesztett program már évek óta segíti az euroAWK német, cseh és szlovák ügyfeleinek reklámkampány-optimalizációját, a nyáron pedig a magyar piacon is elérhetővé teszi azt. Így a magyar médiavásárló cégek akár már az őszi reklámkampányok tervezése során is igénybe vehetik a Magyarországon egyedülálló fejlesztést. A nyár folyamán a magyar közterületi reklámpiacon is elérhetővé válik a cseh fejlesztésű, reklámkampányok ügyféligényekre optimalizált tervezését segítő IMS (Inventory Mapping System) nevű program, miután a német euroAWK GmbH a német, cseh és szlovák piacain szerzett tapasztalatokra építve teljes nemzetközi ügyfélköre számára elérhetővé teszi a fejlesztést.

A hazai médiavásárlók már őszi médiakampányaik tervezéséhez is igénybe vehetik a lehetőséget.

Az IMS a korábbi rendszerekhez képest jelentősen nagyobb számú és komplexebb adatokat tárol mind a reklámfelületekről, mind az eszközök környezetéről, illetve a POI-król (Point of Interest), amelyeknek köszönhetően a reklámkampányok az ügyfél igényeire szabva, nemcsak területenként, de egyedi felületenként is optimalizálhatók. Az adatbázis olyan részletekre is kitér, mint a felület magassága, illetve az úttesthez mért szöge és távolsága, a takarások helye és mértéke vagy a forgalom iránya, nézőpontja és intenzitása, emellett a rendszer lehetővé teszi a legfőbb, sőt akár az ügyfél által előállított és a rendszerbe betöltött POI-k (pl. üzletek, áruházak, szolgáltatók, pénzintézetek, közintézetek, saját üzletek) szerinti kampány-optimalizálást is.

„A program már több országban bizonyított, a médiavásárló cégek számos plakátcégen keresztül már több százezer köztéri reklámfelületet az IMS-en keresztül választhatnak ki és illeszthetik be saját igényeik szerint összetett köztéri reklámkampányaikba. A rendszer csak Németországban közel félmillió óriásplakát, citylight és egyéb hirdetési felületek adatait tárolja és rendszerezi, és az euroAWK további két piacán, Csehországban és Szlovákiában is tízezres nagyságrendről beszélhetünk. A magyar leányvállalat közel 3000 budapesti és vidéki felületének adatait folyamatosan töltjük fel a programba, hamarosan így már az országos kampányok tervezése is lehetővé válik” – mondta el Boda János, az euroAWK értékesítési vezetője.

Hozzátette: „A programot az egyes piacokon több szereplő is alkalmazza, ezáltal a médiavásárló cégek a reklámfelületek egészen széles kínálatából választhatnak mind a helyszíneket, mind a felületek típusát tekintve. Mivel az euroAWK magyarországi ügyfelei igényeinek teljes körű kielégítése érdekében a hazai reklámpiac több szereplőjével is együttműködik, tervei közt szerepel, hogy egyedi együttműködések keretében az ő számukra is elérhetővé teszi a felületet.”