Hiányoznak a nők az informatikából

Hiányoznak a nők az informatikából
Miért lennének eredendően jobbak természettudományos területen a férfiak, mint a nők? Hiába cáfolja egyre több kutatás ez a feltételezés még mindig sok lányt képes visszatartani a műszaki pályáktól.

Az immár ötödik alkalommal megrendezett Lányok Napja, a középiskolás lányoknak szóló műszaki és informatikai interaktív nyílt nap idén is szembeszáll a sztereotípiákkal. Ezen a napon minden a lányokról szól! Azokról a lányokról, akik nyitottak és érdeklődők a természettudományok, főként a matematika és a fizika iránt, akik szeretnek megismerni új dolgokat, akik nem a csodára várnak, hanem bátran felfedezik a világot! Az Ericsson, Magyarország legnagyobb telekommunikációs és informatikai kutatással, szoftver- és hardverfejlesztéssel foglalkozó vállalata idén is részt vesz a Lányok Napja rendezvénysorozaton, és a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karával közös programot is hirdet, amelyre az alábbi linken lehet jelentkezni: http://eth.org.hu/lanyoknapja_bmevik_ericsson/

Az Ericsson és a BME VIK azokat a 14-19 éves lányokat várja 2016. április 28-án, akik érdeklődnek az informatika és a mérnöki pálya iránt, vagy csak éppen a Lányok Napja kelti föl az érdeklődésüket, mert szeretik a kihívásokat. A közös program során a lányok megtudhatják, hogy mi mindent sajátíthatnak el az egyetemen, és mindezt hogyan hasznosíthatják majd a felnőtt életük, karrierjük során. Az Ericsson Magyarországnál első kézből hallhatják, milyen a mérnökpálya női szemmel, megnézhetik, hol és milyen körülmények között dolgozik ma egy fejlesztő és látogatást tesznek az ericssonos kutatólaboratóriumokban is, ahol közel 400 négyzetméteren dolgoznak a kutatók a jövő megoldásain. A csapatmunka, a kommunikáció, a közös tanulás, és a folyamatos fejlődés ma már alapkövetelmény a programozók mindennapjaiban.

Ezt hivatott szimulálni a Pizza Kanban névre hallgató játék, melynek keretein belül megismerkedhetnek a látogatók azzal, hogy hogyan lehet minimális (vagy éppen nulla) veszteséggel előállítani a megrendelőik számára értékes terméket – ez esetben pizzát. A játék az ericssonos csapatok által szívesen alkalmazott Kanban módszertanra épül, melynek szabályait játékosan tanulhatják meg a résztvevők, miközben csapatként működnek együtt. Megtapasztalhatják, hogy az informatika bizonyos szakterületei is érzékenységet, kreativitást, empátiát is igényelnek – tehát a hagyományosan „lányos” tulajdonságaikat is kamatoztatni tudják. Az Ericsson célja, hogy 2020-ra munkatársaik 30%-a nő legyen. A vállalat egyik erőssége abban rejlik, hogy sokszínű csapatokat hoznak létre, amelyek különböző korú, nemű, kultúrájú emberekből állnak össze. Ez a színesség és különbözőség egészen más álláspontokat és ötleteket generál, amely kiemelt jelentőségű az innovációban.