A sokszínű munkahellyel mindenki jól jár

A sokszínű munkahellyel mindenki jól jár
Közel félszáz nagy - és közepes vállalat írta alá a Sokszínűségi Kartát, vagyis kötelezi el magát amellett, hogy különböző hátterű, nemű, etnikumú, korú vagy egészségi állapotú munkatársakat alkalmaz.

Csütörtökön közel félszáz nagy - és közepes vállalat írta alá a Sokszínűségi Kartát, vagyis kötelezi el magát amellett, hogy különböző hátterű, nemű, etnikumú, korú vagy egészségi állapotú munkatársakat alkalmaz. Az uniós kezdeményezésű prominens listára az Erste Bankon, a PwC-n, a Shell Magyarországon, a Magyar Telekomon, a Molon vagy a MÁV -on kívül számos más cég is felkerült. A sokszínűség kultúrája nemcsak jól hangzó szöveg: számtalan módon előnyt jelent a vállalatoknak, hozzájárul a szervezet hatékonyságához és versenyképességéhez. Az idén a 25 éves évfordulóját ünneplő Hungarian Business Leaders Forum összeszedte, hogyan.

Jobban teljesít pénzügyileg. A legelismertebb nemzetközi tanácsadó cég, a McKinsey egy nemzetközi kutatása szerint azon cégek esetében, amelyeknél a nemek aránya egyenlő, 15 százalékkal nő az esélye annak, hogy a cég jobban teljesít pénzügyileg. Ahol etnikailag sokszínű a szervezet, ott ez az arány 35 %.

Nagyobb innováció. Egy több száz, legalább évi 500 millió dollár bevételű globális vállalatot vizsgáló Forbes felmérés szerint a cégek 85 százaléka egyetértett vagy erősen egyetértett azzal, hogy a sokszínűség kedvez az innovációnak. A különféle nemi, fajú, vallási vagy korosztályi összetételű munkaerő nagyobb kreatív potenciállal rendelkezik, mint a homogén csapat.

Nő a munkavállalói elégedettség. A sokszínűség a munkavállalók elégedettségét is növeli: csökkenti a csoportok közötti konfliktusokat, javítja az együttműködést és a cég iránti lojalitást.

Az Y és Z generációk biztos elérése és megtartása.
A fiatalabb generációk nagyon pontos értékek mentén vásárolnak és ezek mentén választanak munkahelyet is. Motiválni őket nem elsősorban pénzzel, hanem többek között a vállalat társadalmi ügyek iránti elkötelezettségével lehet.

Több munkavállaló közül válogathatnak. Egy 2012-es kutatás azt állapította meg, hogy az európai cégek 40 százalékának azért vannak betöltetlen munkahelyei, mert nem találnak megfelelő készségekkel rendelkező munkaerőt. A sokszínűséget szem alatt tartó vállalatok számára olyan értékes munkavállalók is elérhetővé válnak, akiket sok cég figyelmen kívük hagy. A sokszínűség a cégeket a sokszínű fogyasztói csoportok felé terelheti. Ebből a szempontból fontos, hogy például az Egyesült Királyságban a vásárlásokról szóló döntések 80 százalékát nők hozzák meg, az azonos nemű párokból álló háztartásoknak pedig átlagosan 80 százalékkal több a bevételük az átlagnál.

Javul a szervezeti döntéshozatal. A sokszínűség elősegíti az innovációt, hiszen többféle problémamegoldási hozzállás, több ötlet és több perspektíva jelenhet meg, amelyek több szempontot hoznak be a a döntéshozatalba.

Javul a cég imázsa. A társadalmi felelősség felvállalása egyre fontosabb, ráadásul egyre több ország vezet be vonatkozó szabályokat illetve egyre több cég köteleződik el az éves CSR jelentés elkészítése mellett.

A nők szívesebben választják munkahelyül. Ha a munkaadó figyel a munka-magánélet egyensúlyára és rugalmasan áll az otthoni munkavégzéshez, akkor a munkavállalók elégedettebbek lesznek, a tehetségek pedig szívesebben maradnak az adott munkahelyen - ezt mutatta ki a HBLF Sokszínűségi Elemzése.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!



Címkék: HR