A programozás nem férfimunka

A programozás nem férfimunka
Programozás gyermekkorban, méghozzá lányként? Hazánkban is egyre több az olyan fiatal, akinek ez a kombináció már nem is furcsa.


Néhány éven belül a programozási tudás ugyanolyan fontossá válik, mint az írás és olvasási készség. Ezért is foglalkoznak világszerte egyre többen a programozás általános iskolai oktatási módszertanának kialakításával. A technológia hihetetlen gyors változásával szemben azonban az iskolai tananyag egyre nagyobb lemaradásban van.
Ezért is népszerűek az iskolapadnál gyakorlatiasabb, élményorientált foglalkozások. Az egyik eredményesebb módszer, ha képzett szakember mentorként adja át naprakész tudását. Gyermekeknél ez a módszer különösen hatékony.

Magyarországon erre jó példa a 2014-ben indult, tech- vállalatok és- szakemberek támogatásával működő, Skool névre keresztelt kezdeményezés. A Skool-osok célja, hogy újszerű oktatási formában keltsék fel a fiatal lányok érdeklődését a technológia iránt. A programhoz Magyarország vezető IT vállalatai is csatlakoztak.
A Skool indulása óta közel hétszáz 8-18 év közötti lány került közelebb a programozás világához és ismerték meg az informatikai szakma nyújtotta karrier lehetőségeket. Meggyőződésük, hogy a lányoknak helyük van a szektorban és a szektornak is egyre világosabban szüksége van a női gondolkodásra.

A programokat szakmailag egy egészen sajátos, önkéntességi alapon szervezett csapat támogatja , akikre a lányok tapasztalt mentorként tekintenek.
Mentori támogatásban a Skool egyik legfontosabb partnere az EPAM. A vállalat önkéntes tábora a programkezdés óta már 50 főre bővült, ami azt jelenti, hogy minden negyedik önkéntes EPAM-os.

Major Zsófi, a Skool társalapítója elmondta: „A tech ismeretek mellett olyan készségek fejlesztésére is fókuszálunk, mint például az önbizalomnövelés, az ambíció, a problémamegoldás és kritikus gondolkodás.” „Az EPAM e-Kids Program keretein belül minden olyan kezdeményezést szívesen támogatunk, amely elindítja a gyerekeket a kreatív gondolkodásmód kialakulásának útján. Ezért volt számunkra is fontos, hogy kollégáink szakértelmével és lelkesedésével, valamit irodánk nyújtotta technikai felszereltséggel a Skool és a KódGarázs programok mellé álljunk.” –tette hozzá Bozsó Attila, az EPAM regionális fejlesztési igazgatója.