A munka jövője – A lényeg az együttműködés II.rész

A munka jövője – A lényeg az együttműködés II.rész
A következő években munkába álló generáció számára meghatározó fontosságú az együttműködés. Azok a fiatalok, akik a Facebook, a chat, a hálózatos játékok mellett nőttek fel természetesen módon viszik magukkal munkahelyükre kommunikációs kultúrájukat. Az új kultúrához új eszközök is kellenek. Az elmúlt évek egyik markáns trendje a konzumerizáció http://techcorner.hu/cio/it-konzumerizacio-a-valaha-volt-legnagyobb-kihivas.html, ami részben az otthoni eszközök „behurcolását”, részben pedig a professzionális eszközök „megszelídítését” jelenti.

Az Y generáció tagjai számára létszükség, hogy a munkájukhoz szükséges embereket, tartalmakat, erőforrásokat azonnal elérjék. Nem érdeklik őket az irodák, az osztályok közti falak, teljes természetességgel akarnak együttműködni a másik földrészeken dolgozó kollégákkal, a partnerekkel, vagy a beszállítókkal.

Mindez a mai munkahelyek többségénél még nem természetes. Az új belépők szokásai, igényei, kultúrája felboríthatja a megszokott rendet. Mivel a benn dolgozó, másfajta kultúrában szocializálódott munkatársak fenntartásokkal fogadhatják mindazt, ami a „jövevények” számára természetes. Mindezt nehezítheti, hogy leggyakrabban a döntéshozók is a „digitális bevándorlók”, ha nem a „digitális analfabéták” közé tartoznak.

A változás azonban elodázhatatlan. A következő években minden vállalathoz nagy számban lépnek majd be a „digitális bennszülöttek”. (Az Egyesül Államokban 2020-ra már a munkaerő fele ehhez a csoporthoz fog tartozni.) Már most el kell kezdeni a belső kultúra, a működés átalakítását annak, aki nem akarja elriasztani a fiatal dolgozókat.


Pécsi Ferenc

Pécsi Ferenc – ContentPlus Tartalmassá teszem ügyfeleim életét. Segítek megtervezni, megvalósítani és terjeszteni a marketinget és az értékesítést támogató tartalmakat. Lassan 20 éve foglalkoztat, miképpen vihetők …