A foci EB bedurranthatja a hazai tévépiacot

A foci EB bedurranthatja a hazai tévépiacot
A júniusi labdarúgó EB tovább élénkítheti a már egyébként is növekvő magyarországi áruhitel-piacot, hiszen nőhet a kereslet a televíziók iránt. A nagy világversenyek idején többszörösére nő a tévézésre fordított idő, függetlenül az egyes korosztályoktól.

A júniusi labdarúgó EB tovább élénkítheti a magyar áruhitel-piacot, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján a sportesemények alkalmával sokan lecserélik televíziójukat. A piac ugyanakkor már most is érezhető élénkülést mutat: a Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint tavaly közel egyötödével nőtt a kihelyezett áruvásárlási hitelek mennyisége Magyarországon, idén az első negyedévben pedig több mint másfélszer annyi áruvásárlási kölcsönt vett fel a lakosság, mint egy évvel korábban.

Arra persze már csak leginkább az 50 év feletti generáció emlékszik, hogy milyen volt világversenyen a magyar labdarúgó-válogatottnak szurkolni, hiszen legutóbb az 1986-os mexikói világbajnokságra jutott ki a magyar csapat.

A Cetelem Körkép 2016 kutatás eredményei szerint a magyar ezüstkorúak átlagosan heti 8 és fél órát töltenek a televízió előtt. Ráadásul a nagy világversenyek – foci EB, VB, olimpia – idején többszörösére nő a tévézésre fordított idő, függetlenül az egyes korosztályoktól.

A tévé előtt töltött idővel párhuzamosan a készülékek iránti kereslet is ugrásszerűen nő a világversenyek idején: a Magyar Cetelem Bank adatai szerint például 2012-ben, a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően kiugró volt a műszaki áruházak forgalma, hiszen akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

Az áruhitel-piac szempontjából szintén biztató, hogy a televíziók iránti kereslet ismét növekedni kezdett Magyarországon, holott az elmúlt 2-3 évben inkább visszaesés jellemezte a piacot. A kereskedők tapasztalatai szerint most nincs olyan új technológia a piacon, amely tömeges keresletet generálna, inkább a minőségi csere a fő motiváció a vásárlásoknál. Jól látható trend a készülékek méretének növekedése: az eddig népszerű, 32”-os képátlójú TV-k bekerülnek a hálószobákba, a nappalikban pedig a 42” feletti készülékeké kezd lenni a főszerep; ezen belül is a 49” és 55” közötti kategóriában várható a legnagyobb növekedés. A 3D technológia viszont nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, leginkább a SMART típusok, illetve - a felsőbb kategóriában - a hajlított képernyős TV-k számítanak népszerűnek.

„A Magyar Cetelem Bank tapasztalatai is azt támasztják alá, hogy az áruhiteleknél érezhető erősödésnek indult a kereslet: a labdarúgó EB kapcsán pedig szinte biztos, hogy a költési kedv is megnő, így optimisták vagyunk a következő hetek kilátásait illetően is” – nyilatkozta Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing igazgatója.