3D nyomtatók kerülhetnek az európai osztálytermekbe

3D nyomtatók kerülhetnek az európai osztálytermekbe
A Samsung Electronics Europe bejelentette, hogy összefog az otthoni 3D nyomtatási iparág egyik globális piacvezetőjével, a MakerBot vállalattal. Céljuk, hogy 3D nyomtatókkal szereljék fel az európai osztálytermeket.

A Samsung digitális készségek fejlesztésére irányuló programjának részeként a két vállalat 3D nyomtatókkal látja el az iskolákat, a középiskolákat és a múzeumokat, így különböző életkorú gyerekek kapnak lehetőséget a programozásra és az alkotásra. A tervek szerint az akciót a Samsung 1300 intelligens osztálytermére (Smart School) és 65 digitális akadémiájára (Digital Academies) épülve első körben Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Svédországban indítják el már az idén. A partnerség célja, hogy a terméktervező és programozó tantárgyak tanulása során rögtön lehetőség legyen 3D nyomtatásra, így a tanulók a teljes tervezési ciklust kipróbálhatják, ezáltal fejleszthetik ötleteiket és újdonságokat alkothatnak. A MakerBot lehetővé teszi, hogy a tanárok és a tanulók hozzáférjenek a megoldások és szolgáltatások mindegyikéhez, így már a tanulás során szembenézhetnek a valós munkafolyamat során felmerülő problémákkal.

„Válaszként arra, hogy ijesztően nagy a lemaradás bizonyos készségek terén, továbbá a fiatalok körében a 2013-as adatok szerint magas a munkanélküliség, beálltunk az Európai Bizottság „Nagykoalíció a digitális munkahelyekért” kezdeményezése mögé. Célunkat - hogy 2019-ig 400 000 fiatal szakember találjon munkát Európában - a tervezettnél már 3 évvel korábban el fogjuk érni, így további erőforrásokat tudunk fektetni fiatalok ezreinek oktatásába, a legújabb digitális készségek fejlesztésébe” – mondta Evelyn Nicola, a Samsung Europe fenntartható fejlődésért és társadalmi szerepvállalásért felelős vezetője.

„A MakerBot vállalattal kötött partnerségünkkel támogatni fogjuk az „iránymutató iskolák” hálózatát; ezek Európa-szerte a digitális oktatás kiemelkedő központjai, ahol technológiai szaktudást adnak és ösztönzik a termékfejlesztést és a gyártást. Képzeljük el, ahogy egy 9 éves kislány fejében megszületik egy új termék ötlete, máris lehetősége lesz arra, hogy az iskolában ezt ténylegesen megvalósítsa, majd az ötlete kézzelfogható eredményét haza is vigye. A teljes alkotási ciklus, vagyis az ötlettől a digitális terven keresztül a termékig vezető út végigjárása jelenti az oktatás és a kutatás-fejlesztés jövőjét ezen a területen.”- tette hozzá.

Mint Andreas Langfeld, a MakerBot EMEA régiójának igazgatója elmondta: „A 3D nyomtatás segít elsajátítani számos olyan 21. századi készséget, amelyekkel a fiatal szakemberek meg tudnak felelni leendő munkaadóik elvárásainak, és a valós életben is képesek alkalmazni a tudásukat.”

Európában különösen magas a munkanélküliség aránya a fiatalok körében. Rengetegen úgy kerülnek ki az oktatási rendszerből, hogy nem rendelkeznek digitális tudással, és híján vannak azoknak a – gyakran „soft skills”-nek nevezett – emberi készségeknek is, amelyek a szűken vett szakmai tudáson túl még szükségesek a sikeres munkába álláshoz. Eközben az oktatási rendszerek próbálnak megfelelni a munkaadók folytonosan változó igényeinek. Számos tanár pedig azzal küzd, hogy nem kap támogatást arra, hogy átálljon az egyre digitalizálódó világban szükséges újfajta oktatási módszerekre. Ezen kihívásokra reagálva a Samsung európai társadalmi szerepvállalási programjait a digitális oktatásra és a munkába állás segítésére fókuszálta.