Így segít neked a Google Analytics nagy pénzt csinálni

Így segít neked a Google Analytics nagy pénzt csinálni
Akinek webáruháza van, szinte mindent tudnia kell az analitikáról. A Google Analytics szinte mindenben tud segíteni.

A Google Analytics minden e-kereskedő jóbarátja, ami számos mérőfunkcióval, analitikai eszközzel segíti a webáruházi munkát. Ha megtanuljuk kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket, az nagyban hozzájárulhat konverziós arányunk javításához, így bevételeink növeléséhez - írja a kosarertek.hu.

Első lépések
Implementáljuk a megfelelő mérőkódot és beépülő modult, majd kapcsoljuk be az Enhanced Ecommerce-t (magyarul Továbbfejlesztett elektronikus kereskedelmi jelentések) az Analyticsben! Ha ez megvan, számos rendkívül értékes adatra tehetünk szert, beleértve a vásárlás nélküli kosárelhagyást és a sikeres vásárlói utat. Megtekinthetjük azt is, hogyan teljesítenek a különböző termékeink, követhetjük eladási mutatóinkat, a profit alakulását termékenként és így tovább. Az eladási teljesítmény mutató arról ad információkat, hogyan alakul a bevétel a különböző tranzakciók esetében, de az adót, szállítási költségeket és göngyölített mennyiségeket is nyomon tudja követni.


Az adatok pontosságának ellenőrzése
Az adatok csak akkor érnek valamit, ha információink pontosak, éppen ezért nagyon fontos, hogy ellenőrizzük a Google Analytics adatait. Mégpedig összehasonlítva a webáruházi eladási számokkal. Itt körülbelül 90-95 százalékos pontosság az elvárható, az egyezés sosem lesz teljes, de nyilvánvalóan a minél kisebb eltérésre kell törekedni.

Mindig legyünk biztosak, hogy az Analytics és a Google Tag Manager pontosan működik a megrendeléseket megerősítő oldalakon, és nem mulasztja el mérni a tranzakciókat lassú betöltődés vagy más ütköző scriptek miatt. Szintén bizonyosodjunk meg arról, hogy az offline kampányok konverziós adatait is mérjük, különben csak torz és hiányos információval rendelkezünk eladásainkról. Továbbá érdemes ellenőrizni a mennyiségeket és a beállított változókat az eladási teljesítményről készített jelentésben. Kerüljük a kettős tranzakciómérést, hasonlítsuk össze az összes tranzakció számát az eladási teljesítmény kimutatásban szereplő számokkal. Ha eltérés van, az duplikációra utalhat, ami általában a rendelésmegerősítő oldal többszöri letöltéséből ered. A teljes cikk itt érhető el.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!