Tizedünk nem csak vevő, de eladó is az e-kereskedelemben

Tizedünk nem csak vevő, de eladó is az e-kereskedelemben
Egyre többen láttnak pénzkeresési lehetőséget a netes értékesítésben: az online vásárlók 10 százaléka nem csak vesz de el is ad a világhálón, 8 százalék pedig online kifizetéseket kap az interneten nyújtott szolgáltatásokért

A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint a magyar e-vásárlók 75%-a vásárol külföldi webáruházakban és leggyakrabban Kínából (48%), az Egyesült Királyságból (27%), Németországból (18%), vagy az Egyesült Államokból (17%) rendelünk termékeket. A kutatásból továbbá kiderül, hogy a külföldi piacokon történő vásárlási lehetőségek bővülésével átrendeződnek a fogyasztói döntéshozatalt befolyásoló tényezők is. Meglepő módon már nem az ár áll az első helyen döntéseink meghozatalakor, ugyanis az eredmények szerint a külföldi webáruházakban való vásárlás elsődleges oka, hogy az adott termék nem kapható Magyarországon.

A Németországból történő rendelések esetében a válaszadók 20%-a, az Egyesült Királyság esetében 23%, az Egyesült Államok esetében pedig 26% indokolta ezzel döntését. A kutatás alapján csak Kína esetében tapasztalható, hogy a legfontosabb vásárlási döntést befolyásoló tényező továbbra is a termék ára. A magyar e-vásárlók 75%-a emiatt vásárol az országban. Ugyanakkor a fogyasztók számára fontosak azok a vásárlóvédelemi programok, amelyek a váratlan események felmerülése esetén is garanciát jelentenek a biztonságra. A kutatás szerint ezek rendelkezésre állása esetén a magyarok 30%-kal nagyobb valószínűséggel vásárolnak. “A kereskedelem digitális globalizációja tény, amelynek az előnyeit egyre szélesebb körben ismerik fel a magyar fogyasztók is” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. Mindezt alátámasztani látszik, hogy a magyar vásárlók napi rendszerességgel böngészik a kínai áruházak ajánlatait és folyamatosan nő azoknak a száma, akik vásárolnak is.

A kutatás alapján a külföldön is vásárló magyar fogyasztók 48%-a rendelt már valamit kínai webshopból. A német, egyesült királyságbeli, vagy egyesült államokbeli lehetőségeket inkább abban az esetben térképezik fel, ha nem az ár, hanem kifejezetten a magas minőség az elsődleges szempont, vagy esetleg valamilyen egyedi termék megvásárlását tervezik. A PayPal a világ bármely részéről történő vásárlásra garanciát vállal és szükség esetén fedezi az eladónak való visszaküldés költségeit. 

Online vásárlás nem csak különleges alkalmakra
A legnépszerűbb termékkategóriákat tekintve a magyarok elsősorban ruházati árucikkeket (30%), elektronikai árucikkeket (26%), ékszereket és órákat (18%) vásárolnak külföldi webáruházakból. Ugyanakkor nő az érdeklődés az olyan termékkategóriák iránt, mint a játékok (12%), vagy a szépségápolási cikkek (10%). A válaszadók 54%-a egyáltalán nem tartja kockázatosnak a külföldi webáruházakban történő vásárlást, 20% számára pedig - mindaddig, amíg megbízhatónak találják - teljesen közömbös az eladó fél tartózkodási helye. Amennyiben jól ismert „globális” áruházról van szó, a vásárlók 11%-a szerint a külföldi lokáció sem állhat a vásárlás útjába. Az ingyenes szállítás - amit a válaszadók 86%-a fontos tényezőnek talált - tovább növelheti a vásárlási kedvet. A külföldi online vásárlási esélyeit ezen kívül növelhetik a kuponok, a promóciók, a kedvezmények (41%), vagy a választható nyelv opció az áruház weboldalán (49%).

E-pénz nem csak vásárlásra
Az online pénzügyi szolgáltatások nem csak a vásárlás területén nyitnak új kapukat, de számtalan lehetőséget kínálnak másodlagos bevételi források megteremtéséhez. A kutatás alapján nem csak a fogyasztói döntéseikben válunk egyre tudatosabbá, de egyre jobban kihaszáljuk az internet nyújtotta lehetőségeket az értékesítés területén is. A kutatás szerint egyre inkább érdeklődünk a távolról végezhető másodállások, vagy a felesleges termékek interneten történő eladása iránt. Kifejezetten örülünk neki, ha ezen az úton meg tudunk szabadulni feleslegessé vált ruháinktól, használt elektronikai eszközeinktől, bútorainktól, vagy dísztárgyainktól. Ezt bizonyítja az is, hogy a magyarok több mint 10%-a adott már el az interneten olyan személyes használati tárgyat, amelyekre nem volt többé szüksége.

Mindennek köszönhetően egyre nő az igény az olyan fizetési szolgáltatásokra, amelyek segítségével biztonságosan, könnyen és gyorsan tudjuk nyilvántartani és menedzselni pénzügyeinket. „A technológiai fejlődés mindenkinek eszközt ad a kezébe az új kereskedelemi lehetőségek felfedezéséhez” - mondta Matt Komorowski. „A magyarok közvetlenül is részt vesznek a globális kereskedelemben: a digitális platformokat tanulásra, munkakeresésre, saját maguk, vagy szolgáltatásaik bemutatására és kapcsolatok építésére is használják. A magyar válaszadók több mint 34%-a kapott már online küldött pénzösszeget a rokonoktól, vagy barátoktól, 10% pedig valamilyen interneten nyújtott szolgáltatásért is.”

A biztonság, a védelem és a kényelem a kulcstényezők a fizetési megoldás kiválasztásánál
A magyar e-vásárlók 42%-a számára a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenység során használt fizetési megoldás megválasztásánál a legfontosabb szempont a biztonság. További jelentős szerepet játszik a kényelem (31%), a feldolgozás sebessége (25%) és a virtuális pénztárnál történő gyors fizetés (17%).