OTP Mobil: nagyot ment a Simple

OTP Mobil: nagyot ment a Simple
Több mint 1 milliárd forintos forgalommal zárta a 2016-os évet a Simple applikáció, ezzel hároméves történetében új rekordot ért el. A kereskedőket támogató SimplePay online fizetési platform pedig másfél éves működése alatt közel 19 milliárd forintos forgalmat hozott és több mint 2 millió tranzakciót kezelt sikeresen.

Több mint 1 milliárd forintos forgalommal zárta a 2016-os évet a Simple applikáció, ezzel hároméves történetében új rekordot ért el. A tranzakciók száma megközelítette a félmilliót (416 018 db) és a letöltések is megszaporodtak az elmúlt évben, így már összesen 322 977 potenciális felhasználó telefonján található meg az alkalmazás. A forgalmi adatokat tekintve az őszi hónapok hozták a legnagyobb bevételt a Simple alkalmazásnak, 2016 harmadik negyedévében közel 425 millió forintot. A jelenleg közel 4000 hazai elfogadóhellyel rendelkező alkalmazás egyre népszerűbb a magyar fogyasztók körében. A teljes lakosság 30%-a hallott már róla és hónapról hónapra növekszik az aktív felhasználók száma is. A legtöbben – több mint kétszázezren – a Google Play áruházból töltötték le az applikációt, az értékelések száma meghaladta a háromezret, az értékelők 95%-a pedig szívesen ajánlaná a Simple-t másoknak is.

Parkolunk, utazunk és mozizunk
A rendszeres felhasználók és a használat gyakorisága alapján is a parkolás bizonyult az alkalmazás legnépszerűbb funkciójának, 2016-ban összesen 128 millió forintos forgalmat generált. Az OTP Mobil adatai szerint havonta már közel ötvenezerszer parkolnak a felhasználók a Simple segítségével. Ez a tendencia folyamatosan 10-20 százalékponttal növekszik hónapról hónapra. A matrica eladások szintén pörögnek az alkalmazásban, 2016-ban összesen 266 milliós forgalmat generáltak. Továbbra is a megyei autópálya-matricák a legnépszerűbbek az elérhető útdíj típusok között.

Egyre többen vásárolnak mozijegyet is a Simple felületén keresztül. A tavalyi évben összesen 100 000 jegy került eladásra közel 45 000 tranzakció alkalmával. A funkció 95 millió forintos forgalmat jelentett az alkalmazásnak. A legnépszerűbb film az új Star Wars mozi, a Zsivány Egyes volt, a legtöbben pedig a Cinema City Arénába váltottak jegyet az appon keresztül. Összességében a Simple Magyarország legnagyobb kínálatú jegy platformjává vált tekintve, hogy az ország 20 moziján kívül a jegy.hu, a Sziget-Volt- Balaton Sound-BmyLake- Strand fesztiválok, a Ma Este színház, a Jegymester és a Budapest Park kínálata is elérhető. Az alkalmazással ráadásul még rendelhetünk ételt, vásárolhatunk könyvet a Bookline kínálatából, vagy hívhatunk taxit is magunknak és egy kattintással rendezni tudjuk a számlát

Pozitív évkezdet
Az OTP mobil által fejlesztett és üzemeltetett Simple 2017-ben is jól teljesít, az év első három hónapjában majdnem 590 millió forint bevételt generált, ami már most meghaladta a teljes tavalyi forgalom felét, és pontosan négyszerese a 2016-os év azonos időszakában elért eredményeknek. A Simple-felhasználók száma is folyamatosan növekszik, március végén pedig a regisztrált felhasználók száma már túllépte a negyedmilliót. Az autópálya-matricák népszerűsége továbbra is töretlen az alkalmazásban, ami elsősorban az éves matricák januári lejártának köszönhető. A matricavásárlások tették ki az alkalmazás idei első negyedéves forgalmának felét. Büszkék vagyunk az eddig elért eredményeinkre. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy minél több funkció legyen elérhető a Simple alkalmazásban és ez által egyszerűbbé tegyük ügyfeleink hétköznapjait. Erre jó példa a főváros egyik legnépszerűbb szórakozóhelyével, a Budapest Parkkal kötött megállapodás is, melynek köszönhetően a koncert szerető közösség is megismerheti a Simple alkalmazás előnyeit. – mondta el Benyó Péter, a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil ügyvezetője

SimplePay

Másfél évvel ezelőtt, 2015 decemberében indította el az OTP Mobil professzionális fizetési megoldását a kereskedők és a felhasználók igényei alapján fejlesztve. Az online fizetési platform működése óta közel 19 milliárd forint forgalmat ért el és idén az év első három hónapjában már elérte a tavalyi forgalom 326%-át. A szolgáltatás sikerét bizonyítja, hogy több mint 1700 szerződött ügyféllel, 2400 bekötött webshoppal rendelkezik és indulása óta több mint 2 millió tranzakciót kezelt sikeresen. Amellett, hogy például a jegyértékesítők, taxitársaságok, biztosítók, e-kereskedők payment rendszerét biztosítja, vending automatás vásárlásokhoz speciális POS terminálokat is szolgáltat az ország közel 2000 helyszínén, ahol NFC-s és applikációs fizetés is végezhető. „A Simple alkalmazás és a SimplePay fejlesztéseinkkel a globális szereplők után eredtünk, és egy olyan e/m-commerce fizetési platformot igyekszünk kialakítani a változó piaci és szabályozói környezetben, ami éveken belül Európai viszonylatban is a Fintech forradalom meghatározó szereplőjévé emeli az OTP Mobil-t. A Simple rendszereink 3 milliót meghaladó tranzakciós száma bizonyíték arra, hogy az OTP Mobil már nem egy remény, hanem egy sikertörténet”. – emelte ki dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil üzletfejlesztési és értékesítési vezetője.