Mastercard: jöhet a szelfi-fizetés

Mastercard: jöhet a szelfi-fizetés
Pozitívan értékelik a fogyasztók a virtuális valóság, valamint a szelfivel történő fizetés térnyerését – derült ki a Mastercard digitális fizetési kutatásából. A jelentés, amelyhez több mint 3,5 millió közösségi média posztot elemeztek, arra az eredményre jutott, hogy a digitális tárcák érdeklik leginkább a fogyasztókat.

A Mastercard ötödik alkalommal tette közzé a PRIME és Synthesio kutatócéggel közös tanulmányát, amelyben a közösségi médiában nyilvánosan elérhető beszélgetések tartalmát elemezték. A fizetés-technológiai fókuszú posztok vizsgálata során a szerzők több mint kétmillió olyan említést azonosítottak, amelyek a digitális tárcákhoz kapcsolódtak, ezek 84 százaléka a Twitter felületén volt elérhető. Az üzenetekből kiderült, hogy a fizetés mellett a vásárlók szívesen használnák digitális tárcájukat hűségkártyák vagy akár utazási bérletek tárolására is. Az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia vagy a digitális személyi asszisztensek (mint például a Google Home vagy az Amazon Echo) szintén népszerű témák voltak 2016-ban.

A biztonság elsődleges

A tanulmány kimutatta, hogy különösen az utolsó negyedévben beszéltek gyakran a felhasználók arról, hogyan vásárolhatnak az újabb és okosabb eszközökkel. 

Út közben - A fejlődő technológiák témájában a hordozható eszközökről esett a leggyakrabban szó, köszönhetően a technológiai és fizetési szolgáltatók együttműködéseiről szóló bejelentéseknek. Az ázsiai régióban például a vásárlók előszeretettel osztottak meg pletykákat arról, melyik digitális tárca milyen okoseszközbe lesz integrálható. 
A vásárlók szolgálatában – A digitális asszisztensek, a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia szintén gyakran előkerülő téma volt az új fizetési lehetőségek között. Az észak-amerikaiak egyre többször beszéltek arról, hogy egy okos asszisztensnek adott utasítással még gyorsabban küldhetnek és kaphatnak pénzt mobilon keresztül. 
Eszközök összeköttetésben – A dolgok internete forró téma volt, különösen Észak-Amerikában és Európában, ahol a beszélgetések 44 illetve 36 százaléka erről a témáról szólt. A beszélgetések központjában az a folyamat állt, ahogy a dolgok internetéből a fizetések internete válik, és ez bármely okoseszközön elérhető lesz.

„A technológia fejlődésével egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a készpénzmentes világ előnyeit ”– mondta Marcy Cohen, a Mastercard digitális kommunikációért felelős alelnöke. „Az idei tanulmányunk azt mutatja, hogy egyre nagyobb érdeklődésre tartanak számot azok az új vásárlási és fizetési megoldások, amelyek néhány éve még elérhetetlennek tűntek, mára viszont a mindennapjaink részét képezhetik.” Beszélgetéseik során a felhasználók újra és újra kiemelték, hogy az új technológiák és fizetési megoldások sikere attól függ, hogy ezek mennyire biztonságosak, mennyire védenek meg a lehetséges visszaélésektől. A magasabb szintű biztonságot nyújtó biometrikus és hasonló hitelesítések iránt a vásárlók közel fele (43%) mutatott érdeklődést.

Az ezekről a megoldásokról szóló beszélgetések több mint felében hangsúlyos volt az ujjlenyomatos, az arcfelismeréssel működő vagy az érintéssel vezérelt azonosítás. Ez azért is lehet így, mert a vásárlók sokat panaszkodtak arra, hogy gyakran elfelejtik jelszavukat, vagy sok vesződséggel jár ezeknek megváltoztatása. Így komoly érdeklődés övezi azokat a hitelesítési megoldásokat, amelyek egyszerűek és lehetővé teszik, hogy ne kelljen jelszavakkal bajlódnunk. Az arcfelismerésről szóló beszélgetések két fő témája a Mastercard Identity Check és a Google Hands Free alkalmazása volt, valamint a Snapchat szabadalma, amely fizetési platformot építene a valósidejű szolgáltatásokba.