Már ″csak″ 9%-kal nőtt az amerikai e-kereskedelm

Már ″csak″ 9%-kal nőtt az amerikai e-kereskedelm
Az Ecommerce Foundation által kiadott országjelentés szerint az Egyesült Államokban 9%-kal nőtt a B2C e-kereskedelmi szektor bevétele 2015-ben. Azonban az abszolút szám így is megdöbbentően magas, ugyanis tavaly 595 milliárd dollár (kb. 160 ezer milliárd forint) bevételt generáltak az amerikai online kereskedők.

 

Összehasonlításképpen: a magyar e-kereskedelmi szektor tavalyelőtti forgalma kb. egymilliárd dollár volt, így könnyen kiszámítható, hogy az amerikai e-kereskedelmi piac mérete közel hatszázszorosa a magyarénak.

További érdekes adatok - 2015 USA (a magyar adatokat zárójelben tüntettük fel):
az interneten vásárlók száma: 173,6 millió fő (magyar adat: 4 millió fő)
átlagos költés / vásárló / év: 918 704 forint (magyar adat: kb. 134 000 forint)
az e-kereskedelmi szektor által megtermelt GDP részaránya: 3,32 %

Mark B. Feinstein, az Asendia igazgatója szerint az amerikai vásárlóknak bizonyos területeken nagyok az igényei, elvárják például, hogy kifogástalan amerikai dialektusban legyenek megírva a (reklám)szövegek, termékleírások és minden méret, súly amerikai mértékegységekben is fel legyen tüntetve. Ráadásul esetükben alapkövetelmény, hogy bankkártyával tudjanak fizetni és a kiszállítás költsége minimális legyen, de az sem baj, ha ingyenes. Sőt, ugyanezt várják el az elállást követő visszáru szállítási költségeinek vonatkozásában is.

A 2015-ös év meghatározó e-kereskedelemi trendjei közül azt emelte ki Mark B. Feinstein, hogy úgy a kis cégek, mint a nagy brandek esetében a közösségi oldalak terelték a legtöbb forgalmat a webáruházakba. Ahhoz, hogy a vevőink szemében kiemelt vásárlási célpont maradjunk/legyünk, elengedhetetlen a közösségi oldalak adta lehetőségek beépítése a stratégia gondolkodásunkba - és a webáruházunk forráskódjába.

Forrás: United States B2C E-commerce Report 2016 by Ecommerce Foundation