Húsz százalékkal nő az e-kereskedelem forgalma az idei évben

Húsz százalékkal nő az e-kereskedelem forgalma az idei évben
Ázsia – Óceánia térség forgalmának emelkedése a legdinamikusabb, míg Észak-Amerika és Nyugat-Európa kisebb arányú, de stabil növekedést mutat.

Az eMarketer számításai szerint, az idei évben, világszerte a B2C eladások el fogják érni az 1,471 billió dollárt. Ez pedig mintegy húsz százalékos emelkedést jelent a tavalyi évhez képest.  Ugyanakkor a növekedés idővel lassulni fog és 2018-ra már csak tíz százalék körül mozog majd, bár ez a „lassú” növekedés legalább 200 milliárd dollárt fog jelenteni abban az évben.

Ha a régiók szerinti bontást nézzük, akkor a B2C kereskedelmet tekintve vezető helyen továbbra is Észak-Amerika, vagyis az Egyesült Államok és Kanada, szerepel, ahol az e-kereskedelemi forgalom mintegy egyharmadát bonyolítják. Második helyen az Ázsia- Óceánia régió áll, azonban, bár ez dinamikusan fejlődik, beérni és lehagyni az Észak-Amerikai régiót, a számítások szerint, csak 2015-ben fogja. Ehhez természetesen hozzájárul az is, hogy míg Észak-Amerikában az internethasználók közel 70 százaléka hajlandó interneten rendelni eszközöket, addig az ázsiai régió lakói estében ez csak 50 százalékban van így.

A közép és kelet-európai régió összességében a lista ötödik helyén szerepel, 4 százalékkal részesedve a teljes e-kereskedelmi eladásokból, amely a következő években tovább fog csökkeni. Ugyanakkor a vásárlási hajlandóságot tekintve, némileg a világátlag felett van 43,4 százalékkal, s ez az arány várhatóan 2018-ra 46 százalék körülire fog emelkedni.