Csaknem 100 vezető válaszolt rá, és ebből könnyű összeállítani azt az 5 legáltalánosabb problémát, amit itthon is gyakran tapasztalni.
Nincs terv, vagy stratégia
Az egyik válaszból kitűnik, hogy nem ritka eset, hogy a közösségi médiában a kommunikációban nincs stratégia, nem tudják, miért is használják, vagy mire akarják használni.
Túl sok beszéd, kevés hallgatás
Érdemes néha kevesebbet "fecsegni", és többet hallgatni, pontosabban odafigyelni. A közösségi média a kapcsolatokról szól, és az egyoldalú kommunikáció hamar elhal. Az emberek szeretik, ha odafigyelnek rájuk, és nem akarják a torkukon lenyomni a márkák az üzeneteiket.
Túl sok az önpromó
A kisebb cégek vezetői gyakran esnek bele abba a csapdába, hogy túl sokat próbálják reklámozni magukat. Ezzel egyidőben pedig elfeledkeznek valóban a márkával törődni, és figyelni a változásokra, főleg, amik a közösségi médiában zajlanak, holott itt akár napról napra új dolgok jöhetnek.
Nem releváns az ügyfélnek
Ki akarna napokig csak arról olvasni, mit ebédeltek az irodában, vagy hogy éppen milyen tárgyalásra igyekeznek? Időnként nincs baj ezekkel a posztokkal sem, de figyeljünk oda arra, hogy amit megosztunk, az érdekelje az ügyfelet. Persze ne óránként kétszer-háromszor. A rajongók releváns, érdekes tartalmakat akarnak olvasni.
Az ügyfél az utolsó
A legnagyobb hibák egyike, ha nem hallgatjuk meg az ügyfelet, illetve nem reagálunk a problémájára. Ha pedig elkezdtünk egy oldalt üzemeltetni, akkor azt rendszeresen frissítsük!
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!