
Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója a Digitális Talkshow Mindenkinek (DTM) című podcast műsorban ismertette elsőként az adatokat, amelyek a piackutató cég friss, április közepi, a DTM kérésére elkészített felméréséből származnak – hívja fel a figyelmet a 24.hu.
A felmérés azért is bír komoly jelentőséggel, mert hazánkban az elsőszámú közösségi oldal a Facebook. Kurucz Imre elmondta: a hazai netezők 85 százaléka van fent Facebookon.
A reklámok, azok a fránya reklámok
A magyar facebookozók többsége (55 százaléka) szerint komoly problémát jelent a személyes adatok kezelése, biztonsága a Facebookon. Az álhírek terjedését 78 százalék tartja komoly gondnak, míg a kamuprofilok jelenléte és aktivitása 70 százalék szerint jelentős probléma – hívja fel a figyelmet a cikk. Ugyanakkor az is igen beszédes, hogy a reklámok mennyiségét hasonló arányban tartják problémának, mint az adatvédelmi aggályokat.
Egyharmad saját bevallása szerint sem tesz eleget
A felmérés szerint a magyar Facebook-használók kétharmada állította, hogy eléggé odafigyel arra, hogy adatai és a facebookos tevékenységével kapcsolatos információk ne kerüljenek illetéktelen kezekbe, igaz, maximálisan csak minden negyedik ember ügyel erre. A facebookozók harmada ugyanakkor még saját bevallása szerint sem tesz eleget azért, hogy adatai biztonságban legyenek. A nők valamivel körültekintőbbek e téren mint a férfiak, de a 18 és 29 év közöttiek is az átlagosnál óvatosabbak.
Alig hagyták ott a Facebookot
Abban a magyarok egyébként elég megosztottak, hogy mekkora felelőssége van az álhírek visszaszorításában a Facebooknak. A válaszadók 42 százalékának a Facebooknak is van felelőssége, ezért tennie kell valamit az álhírekért, 29 százalék szerint a Facebookot ugyan nem terheli felelősség, de azért jogos elvárás, hogy valahogy megpróbálja visszaszorítani az álhírek elburjánzását, 16 százalék szerint az álhírek terjedése egyértelműen a Facebook felelőssége és az ő feladata lenne megakadályozni ezt a jelenséget, további 12 százalék szerint pedig a Facebookot egyáltalán nem terheli felelősség, mivel ez csak egy platform, ahol minden vélemény teret kaphat.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!