Valamennyi felsorolt hálózatban saját profilt hozhatunk létre, kapcsolatba léphetünk emberekkel és valamilyen tartalmakat oszthatunk meg velük. Hasonlóság még, hogy kifejezhetjük tetszésünket, hozzászólhatunk mások posztjaihoz és megoszthatjuk azokat. Itt azonban véget is érnek a közös jellemzők.
Gazdag profilok
A legnagyobb különbség a profilokban van. A LinkedIn felhasználói profilja sokkal részletesebb, mint a többi említett hálózaté, rendesen kitöltve lefedi a egy önéletrajz (CV) teljes tartalmát. (Sőt, sok tekintetben még meg is haladja azt. Erről majd a profilkészítés részletes bemutatásánál lesz szó.)
A LinkedIn profilja szakmai profil. Nincs itt szó kedvenc sorozatról, kedvenc zenéről, viszont rengeteg dolgot megtudhatunk a profil tulajdonosának szakmai hátteréről, pályafutásáról, arról, hogy mihez ért. (A rejtőzködők, lusták, szégyenlősök maguk iratkoznak le a LinkedIn kínálta lehetőségekről.)
A profil elemei a LinkedIn adatbázisába kerülnek, kereshetővé válnak. Aki részletes információkat ad meg magáról (és jól fogalmazza meg azokat), azt könnyebben, pontosabban találják meg a potenciális partnerek, vevők, fejvadászok. (A LinkedInen belüli keresőoptimalizálásról a későbbiekben még részletesen foglalkozunk.)
Erős kapcsolatok
A Twitteren bárki követhet bárkit, a Google Pluson sem kell rá engedély, hogy felvegyünk valakit a köreinkbe. A LinkedInen a Facebookhoz hasonlóan kétoldalúak a kapcsolatot. (Én követlek téged és te követsz engem.) A Facebookkal ellentétben a LinkedInen már a meghívásnál kötelező megjelölni, honnan ismered az illetőt. A LinkedIn arra biztat mindenkit, hogy csak valódi ismerősöket jelöljön be és ilyeneket jelöljön vissza. Mivel mindenki saját nevével, fotójával, részletes profiljával van jelen, a kapcsolódás révén erős bizalmi háló alakul ki.
Kapcsolati háló
A Facebook és a Google + leginkább arra való, hogy ismerőseinkkel információkat osszunk meg, velük „beszélgessünk”. Ez a funkció a LinkedIn használatakor is fontos, ugyanakkor kiemelt szerephez jut a 2. szintű hálózat (az ismerősök ismerősei) is. (A hálózat sajátosságaival az előző részekben is foglalkoztunk.)
Miközben a többi platformon a hálózat csak eszköz arra, hogy ismerőseinkhez kapcsolódjunk, a LinkedIn használatakor gyakran maga a kapcsolati háló kerül a középpontba, ezt használjuk a közvetlen hálózatunkon kívülre eső, de számunkra fontos emberek elérésére.
Keresés
A Facebook felhasználói jól tudják, hogy a keresés nem tartozik hálózatuk erősségei közé. A Twitter a valósidejű keresésre koncentrál, ott lehet vele jó eredményeket elérni. A LinkedIn erőssége a részletes keresés, aminek segítségével nagy pontossággal találhatók meg a számunkra fontos emberek, cégek.
Olyan speciális szűrések elvégzése lehetséges itt, amik alapvetően megkülönböztetik me a LinkedInt a többi közösségi hálózattól. (A kereséssel és a szűréssel a későbbiek folyamán részletesen is foglalkozunk majd.)
Folytathatnám még a listát, de azt gondolom, hogy a leírtakból mindenki számára kiderül, miért más a LinkedIn, mint a többi közösségi hálózat. Bízom benne, hogy a következő részeket olvasva egyre többem értik majd meg a lelkesedésemet.
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!