
Miként tudod kreatívan használni a beágyazott posztokat a Facebook marketing stratégiád részeként? Lássuk! – olvashatjuk a Social Media Examiner oldalán.
A Twitter nem az egyetlen beágyazható közösségi médium. Júliusban jelentette be a Facebook, hogy a nyilvános posztjai a platformnak szintén beépíthetők a weboldaladba néhány sornyi kód segítségével.
A legtöbb publikus bejegyzést beágyazhatod egy személyes profilról vagy egy oldalról. Ehhez a hírfolyamba, a profilodra vagy az oldaladra kell menned és a poszt jobb felső részében lévő legördülő menüt generáló nyílra kattintanod. Itt látod majd a beágyazási opciót (Embed Post).
Ezután láthatod, hogyan fog kinézni a poszt és a kódot, amit használnod kell. Ezt másold ki, majd illeszd be a kívánt területre a weboldaladon vagy a blogodon.
Az eredmény:
Jelenleg csak profilok és oldalak nyilvános posztjait lehet beágyazni, azokat nem, amelyek csoportokon belül jöttek létre vagy kommentben olvashatóak. Remélhetőleg, a funkció még bővül ezekkel a lehetőségekkel a jövőben.
És ne felejtsd el azt sem, hogy számít, milyen adatvédelmi beállításokat használt a személy, aki közzétette a bejegyzést! Csak azokat a posztokat tudod beágyazni, amelyek publikusként jelentek meg!
Most pedig lássuk hat módját annak, hogyan használhatják a marketingesek a Facebook beágyazott posztjait:
1. Bizonyíts!
Tartsd a szemedet az oldaladon közzétett pozitív posztokon és ágyazd be ezeket a weboldaladon mint közösségi bizonyítékot! Ezeket a „Mások legutóbbi bejegyzései” szekció alatt találod.
Hogy megnézd, beágyazhatóak-e, kattints a bejegyzés közzétételi időpontjára, majd keresd ismét a legördülő menüt generáló nyilat a beágyazási kódért!
2. Hozz példákat!
Ha a közösségi médiáról blogolsz (különösen a Facebookról), példákat szolgáltathatsz úgy, hogy élő Facebook státuszfrissítéseket közölsz beágyazva a weboldaldon. Például ahelyett, hogy screenshotokat készítenél az státuszok típusáról, amelyeket a márkák a Facebook oldalaikon tesznek közzé, beágyazhatsz egy élő posztot.
3. Idézz!
Láttál egy érdekes statisztikát vagy idézetet, amelyet megosztanál? Oszd meg beágyazott posztként, hogy interaktív anyagot is hozzáadj a tartalmaidhoz!
4. Bővítsd a repertoárt!
Ha videót osztanál meg, tedd ezt először a Facebook oldaladon! Ezután pedig a beágyazott posztot oszthatod meg a videóval együtt, nem csak a videót. Így, ha az embereknek tetszik, lájkolhatják a beágyazott mezőből is vagy átkattinthatnak Facebookra a bejegyzésedhez, hogy ott tegyék ezt meg.
5. Pörgesd fel az elköteleződést!
Beszélgetést akarsz indítani a Facebook oldaladon? Miért nem ágyazod be az ezzel kapcsolatos posztodat a blog tartalmadon belül, hogy még többen lássák?
Így még többen reagálhatnak majd rá Facebookon is. Ezzel a weboldalad látogatóiból és a blogod olvasóiból az oldalad elkötelezett tagjai válhatnak.
6. Mutasd meg a legjobb Facebook tartalmadat!
Először menj a Facebook Insights (Elemzések) szekcióba a posztok alatt, hogy megnézd, melyik poszt váltotta ki a legnagyobb elköteleződést!
Ezután kattints a legnépszerűbb posztjaidra, majd a részletes statisztikai képernyőn látni fogod a legördülő menüt, ahol eléred a beágyazási opciót.
A legjobb rész
Mi a legjobb része a Facebook beágyazott posztok funkciónak? Amint látható a fenti példákban, bármely Facebook oldal beágyazott bejegyzése tartalmazza a lájk gombot. Bár nem mindig tudod lájkolni azt vagy hozzászólni anélkül, hogy a beágyazott elem visszavinne Facebookra, a jobb felső sarokban lévő gombra kattintva lájkolhatod az oldalt.
Ez azt jelenti, hogy minden beágyazott posztod segíthet a rajongói számod növelésében!
Az érem másik oldala, hogy ha mások profiljáról vagy oldaláról ágyazol be posztot, a weboldalad látogatói és a blogod olvasói továbbkattinthatnak ezekről, azaz otthagyják a saját oldaladat. Ezt tartsd észben a beágyazáskor!
Mit gondoltok? Használtok beágyazott Facebook posztokat? Ha igen, hogyan?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!