Lássuk az első három helyezettet a Business2Community gyűjteményéből:
3. Győztes: Az Oreo, a Szuperkupa zsenije
Tavaly elment az áram a Szuperkupa kellős közepén, s miközben mindenki szelíden pánikolt, az Oreo közösségi média menedzsere megragadta a lehetőséget és posztolt egy képet egy egyszerű felirattal: „A sötétben is mártogathatsz.”
A tweet talán sikeresebb volt, mint a márka TV reklámja, amelyet a nagy esemény alatt közvetítettek és a cikk írásáig 15,871 retweet és 6382 kedvencnek jelölés lett a jutalma. A reaktív marketing egyik legjobb pillanata volt ez.
2. Bukás: A British Gas rosszul időzített Twitter beszélgetése
Mit teszel, ha a céged egy 9,2%-os áremelkedést jelent be az energiaszámlákban épp, amikor megérkeznek az első téli éjszakák? Miért ne hívnád meg az egész országot, hogy szétbombázzon kérdésekkel és visszaéljen a lehetőséggel legalább egy órán keresztül Twitteren?
Ha nem lett volna egyértelmű, ez szarkazmus. Ám épp ezt tette a British Gas októberben. Az áremelést követően úgy döntöttek, a legjobb lépés az, ha egy értelmes, barátságos Twitter beszélgetést indítanak az #AskBG hashtaggel, ahol az ügyfeleik feltehetik a kérdéseiket a változásokról. Sajnos azzal nem számoltak, milyen dühösek is lesznek és nem számítottak a briliáns, ámde kegyetlen válaszok özönére sem.
Két hónappal később pedig még mindig közösségi média menedzsert keresnek, milyen meglepő…
1. Győztes: Tesco Mobil – Micsoda díva!
Sokak kedvenc Twitter fiókja lett 2013-ban a @TescoMobile. Ha számodra nem ismerős, akkor ez a felvezetés kissé bizarr lehet, de a helyzet az, hogy a cég erős személyisége és humora egyértelműen átsüt minden egyes tweeten.
Ráadásul különös ügyességgel kezelik a trollokat, jobban mondva, maguk is „szétrollkodják a trollokat”. Annyiban már biztosak lehetünk, hogy mobil hálózattal többet senki sem bátorkodik szórakozni. Az alábbi példában a Jaffa Cakes és a Yorkshire Tea márkákkal zajlott a beszélgetésük:
Ez csak néhány példa 2013 közösségi média győzelmei és bukásai közül. Te melyiket válogatnád még be?
Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!