A TikTok tinijei is szeretnének vagyonokat keresni – a reklámszakma benne van

A TikTok tinijei is szeretnének vagyonokat keresni – a reklámszakma benne van
Egymilliárd aktív felhasználónak már jó sok dolgot lehet hirdetni, szóval a szerelem szárba fog szökkenni.

Idén a TikTok belépett a világ legnagyobb közösségi médiaalkalmazásai közé és nem csak azzal, hogy meglett az egymilliárd aktív felhasználója (amíről az alábbi cikkben számoltunk be hosszabban), hanem azzal is, hogy az USA-ban már az év egyik legsikeresebb popdalának (lent) indítóplatformjaként is jegyzik. Ám amíg a kisebb portálok (Pinterest, Snapchat) felkapott influenszereinek szépen fialt anyagilag is a dolog, addig a szponzorok kevésbé érdeklődtek a TikTok iránt.

Ezt a problémát végül azzal küszöbölték ki, hogy egy rakás már sikeres influenszer és hirdetőügynökség repült rá a TikTokra, hiszen, ahogyan az egyik médiacég vezetője is mondta, a Z generációnak nincs baja a hirdetésekkel egészen addig, amíg minőségi tartalmat kapnak. A hazai TikTok helyzeről, Karvalics Attila adott interjút, aki szakértője a témának, elég annyi, hogy már akkor is félmilliósra volt tehető a tábor.

Milliókat lehet elcsípni egy jó ötlettel

Bár divatos dolog az új Instagramként hivatkozni a TikTokra, de az igazság ebben az esetben az, hogy inkább a Youtube-ra hajaz, már csak abból a szempontból is, hogy a felhasználók nem azért nyitják meg, hogy megnézzék, mi van az ismerőseikkel, hanem azért, hogy szórakozzanak. Nem véletlen, hogy a TikTok többek között a rajta terjedő, néha vicces, máskor életveszélyes kihívásokról lett ismert, és ez az a szeglete az alkalmazásnak, ami a hirdetőket is vonzza, hiszen ezekben a kihívásokban óriási a reklámpotenciál. Gondoljunk csak bele, mekkora reklámot jelenthet, ha valakinek sikerül belecsempésznie a maga termékét egy a platformon vírusként végigsöprő kihívás-kampányba, amihez milliók csatlakoznak.

A TikTok monetarizálása még sehol nincs

Mindezek ellenére a TikTok legtöbb követővel rendelkező tartalom előállítói lényegesen kevesebbet keresnek, mint a többi platformon nyomuló kollégáik. Például az egyetlen videóval több ezer dollárt kereső Youtube-sztárok mellett valóban furán fest, hogy a TikTokon ennek töredékét, olyan 250-500 dollár közti összeget lehet bezsákolni, még akkor is, ha az embernek több milliós követőtábora van. Persze el lehet ezt annyival ütni, hogy ha 15 évesen keresel 500 dollárt egy videóval, akkor ne járjon a szád, de amint megpillantjuk a Youtube-milliomos gyerekeket, azonnal fonákjára fordul ez az érv is. Arról, hogy milyen ordenáré összegeket keresnek egyes Youtube-influerncerek, peddig ebben a cikkben számoltunk be.

A kihívások mellett a TikTokon a zene viszi még a prímet, ami talán érthető is, ha visszagondolunk, hogy a TikTok eredetileg a népszerű, többnyire különféle zenékre előadott tátogós performanszokkal szériázó Musical.ly-ből nőtte ki magát. A portálon egyébként a legvalószínűtlenebb zenék képesek hatalmasakat menni, ilyen volt például az 1996-ból származó halloweeni dal, a Spooky Scary Skeletons, ennek egy remixe szakított óriásit, és gyakorlatilag bármivel be lehetett szállni a kihívásba (lent). Volt, aki táncolt rá, volt, aki sminkelt, volt, aki rajzolt, volt, aki a legmenőbb táncost utánozta és volt, aki csak simán beöltözött T-Rexnek.

Ha fizetni akarunk egy szponzorált tartalom megjelenítéséért, az a témába belelátó források szerint akár többszázezer dollárba is kerülhet, viszont a TikToknál még nincs egyértelmű szabályzat ezek kezelésére. Sokak szerint ebből a szempontból a portál ma még olyan, mint a vadnyugat és mindenki azt csinál, amit akar. Egyesek jelzik különféle hashtagekkel, hogy fizetett tartalmat produkálnak, ilyen pl. a #spon vagy az #ad jelzés, mások viszont homályban hagyják ezt a jelentéktelen részletet és nem foglalkoznak velük.

Megvan a helye a TikToknak

Persze ha a cél a Youtube-hoz, vagy az Instához való felnövés, akkor a megjelenő és egyre szaporodó tőkével kéz a kézben fognak érkezni az egyre rigorózusabb felhasználói szabályok is. Márpedig a TikTok népszerűsége töretlennek bizonyul, hiszen betonbiztosan csücsül a legújabb médiatrend tetején, ami a tartalomrövidítést tűzte ki a zászlajára. Amíg a nép otthon Netflixet, vagy HBO GO-t néz, addig a buszon tuti, hogy TikTokoznak. A trend maga természetesen használ a TikTok tartalom előállító közösségének, mivel az applikáción kívül is növeli a népszerűségüket, márpedig, hogy mi lesz ezzel az alkalmazással, az jórészt rajtuk múlik.

A cikk a fantasztikus The Verge írása alapján készült.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!


Lóska Márton

Fiatal voltam és kellett a pénz, ezért relatíve korán beszálltam az internetes újságírásba, ami folyamatosan változott az évek alatt, ahogyan az internet is (emlékeztek még a Facebook ...