Csermely Ákos

Csermely Ákos

Csermely Ákos

Bemutatkozás

Szubjektíven magamról.

Szerencsés ember vagyok. Sokszor jött velem szembe a szerencse… hál’ istennek sokszor megmutatta magát. Jelt adott. Sokszor el is fogadtam, és sajnos megesett az is, hogy nem vettem észre, vagy csak későn.

Rendkívül erős és biztonságos családban nőttem fel. Budapesten és Algériában töltöttem gyermek- és ifjúkoromat. Szüleimmel – bár rendkívül hamar elköltöztem tőlük – erős szálak kötöttek össze bennünket. Sokáig éltek, bőven 50 év felett voltam, amikor el kellett válnunk egymástól.
Ez a négy szó jellemző a családomra: szellemiség és humor, akarat és küzdés.
A „nem” válasza csak egy valamire jó: érveinket fogalmazzuk újra.
A hiba nem a rendszerben. van vagy másban lakozik, hanem mi, én csináltam valamit rosszul. Amit nem tudsz megváltoztatni ahhoz alkalmazkodni kell.
Így tudnám jellemezni szoros több mint fél évszázadig tartó kapcsolatunk alapjait.
Mindig sok ember vett körül, szerettem őket, azt pedig csak később tanultam, értettem meg, hogy kinek és miért kellett megbocsátanom.

Sosem akartam mást, mint televíziós lenni. Ez volt nekem az egyik első és igazi nagy szerencsém Nem kóvályogtam a döntésképtelenség éterében, elkerült a kétely, az időnket felégető „mi legyek ha nagy leszek?” dilemmája.

12 éves koromban megfogalmazhattam a vágyott utamat.

Mással sem foglalkoztam, mint fényképezéssel, matekkal, fizikával. Hanggenerátorokat és fényorgonákat építettem apám garázsában. Emiatt is döntöttem úgy, hogy egy budai gimnázium helyett a Corvin Mátyás szakközépiskolába jelentkezem, „vezeték nélküli híradástechnikus”-nak. „Milyen tévés az, aki nem ismeri a tévézés műszaki hátterét?” – gondoltam akkor. Rövid ideig egy proszektúrán is dolgoztam fotósként, a színes laborálás megtanulása végett. Mindennek ára van :-). Megtanultam vágni, kamerát kezelni.
Aztán megtanultam mindent ami a munkámhoz kellett.
Nyilván semmit sem felső fokon, de annyira igen, hogy ne lehessen megvezetni, és értsem amikor egy szakember beszél hozzám.
Jött a Magyar Televízióban töltött 16 csodálatos év: Baló György, Chrudinák Alajos, Born Ádám, Horvát János voltak a mestereim.
A Külpolitikai Szerkesztőségnek hála, járhattam a világot (a Panoráma, a Parabola és a Periszkóp című műsorokat készítettem), miközben diplomát szereztem a Filmművészetin. A ’90-es évek elején pár „korai” kereskedelmi televízió indulásánál (TV-TV, TV4, A3-Msat) voltam jelen, ahol a menedzselés mellett feladatom volt a tartalomterjesztés szervezése is; így sok „kábeles”-t ismerhettem akkoriban meg.
Persze mindig is nyughatatlan és munkaalkoholista voltam. Jutott idő a reklámfilmek gyártására, ügynökségi feladatok ellátására (reklámidőket vettem, hm, inkább felvásároltam olcsón, és eladtam- a hiányt okozva, drágábban). A reklámpiac több szereplőjével üzleti kapcsolatot tartottam fent, majd ´96-ban megalapítottam saját cégemet, a Média Hungáriát. Piacgazdasági viszonyok között, lépésről lépésre, kockáról kockára építettem fel a ma már évi 5 konferenciából (Media Hungary, Internet Hungary, Evolution, Mobile Hungary, Digitális Akadémia, Reboot Hungary, és a most indult Holtidőmédiája podcast) és egy online magazinból (Digitalhungary.hu) álló portfóliót. Időnként elkalandoztam a szakmai könyvek szerkesztésébe és kiadásába is (lásd alább).

„Egy kis „kibeszélés”.
Egyszer felhívott Ruszkai Nóra, és kritikával illetett: „Miért nem csinálsz egy tévéfesztivált? Ahol a tartalom és a minőség mérheti össze magát. Csinálj egy ilyen fesztivált Veszprémben, persze a kor követelményeinek megfelelően áthangolva.” Megcsináltuk, a szakma és az ORTT támogatásával. Eddigi zsűrielnökök voltak: Andrew G. Vajna, Gazdag Gyula, Koltai Róbert, Koltai Lajos, Ragályi Elemér, Szirtes Tamás, Szinetár Miklós, és még sorolhatnám. Aztán valakinek nem tetszett, hogy tettem a dolgom. 2009-et írtunk. Nem, bármenyire is hihetetlen, de nem a politika irányából jött a „támadás”, bár sokan szeretik a dolgokat a „politika zsírpapírjába” csomagolni, pedig csak üzleti érdekek, és emberi hiúság voltak a támadások okai mögött. Egyszer talán újra megszervezzük... :-)
Önállóságom és „szabad-akaratosságom” miatt sokszor akartak megtaposni.
Van, ami a színpadra került és köztudott lett, van ami nem.
Sosem bírtam az „individuumok-csapata”-ba lépni. ″Ha erre néztem, azok ütöttek, ha arra néztem, ezek ütöttek″.
Az elfogadás mestersége embert-próbáló feladat, valójában keveseknek adatik meg annak magas fokon való művelése.(Lásd még: egyetértek Veled, mindaddig míg azt mondod amit én”)

Volt persze más kalandozásom is, remélve, hogy értéket adhatok az embereknek, a szakmának, hiszen szerettem és szeretek a köznek adni.
Sükösd Miklóssal és Kotroczó Róberttel együttműködésben a kezdetektől majdnem 9 évig szerveztem a Hégető Honorka Alapítvány díjátadóit. Amikor ennek vége lett, jöttek az újabb gondok vagyis pofonok. A jó és a rossz emberi cselekedeteket mindig csak az érdek és az érzelem vezérli. 
Barátságok robbantak fel sunyi alkalmi érdekek miatt. Igazándiból csak a barátok tudtak bántani. Valójában csak ők tudtak.
Cinikus megjegyzés: voltak, hogy azzal „bűntettek”, hogy azt hazudták rólam, hogy megmondtam az „igazat”. Sose engedték, hogy elmondjam a valóságot. Van akinek nem lehet elmondani ... rosszul értelmezte Machiavellit :-)
De, nem felejtem, mindig voltak olyan emberek akik a bajban mellettem voltak.
Segítették munkámat, szakmailag anyagiak, és jó szóval. Ha ők nem lettek volna, nem is tudom...
De folytassuk:
2010-ben, amikor az internet már kellően elterjedt volt hazánkban, be szerettem volna mutatni, hogyan lehet ingyenesen – pontosabban minimális költségekkel – elérni akár 3 millió embert. Megszerveztem a „Legyél Te Magyarország első Netelnöke” című programot. 20 diákot 4 hónapig tanítottunk a kampányolás tudományára, kiváló szakemberekkel, mint például Wermer András, Hammer Ferenc, Borókai Gábor, Baló György, Heltai Péter és még sokan mások.

A konferencia- és fesztiválszervezés üzletágának a legfőbb alapszabálya, hogy mind tartalomban, mind kiszolgálásban olyan minőséget kell nyújtani a résztvevőknek, hogy legközelebb is eljöjjenek, sőt: másoknak is ajánlják a rendezvényeinket. E médium esetében – hadd fogalmazzak így – közvetlen kapcsolatod van a nézőiddel, a „fogyasztód”-dal. Ez jó, nagyon jó, mert sokféle gondolkodásmóddal, jellemmel találkozhatok (lásd: a tények, etika és az érdekek változó viszonya). Ha ilyen-olyan kísértések jöttek is menet közben arra, hogy a könnyebbik végén fogjuk meg a munkát, mindig azt mondtam: nemcsak a mára, hanem a következő évekre is gondolni kell. Évről évre egyre többen és többen jöttek el a konferenciáinkra.
Voltak csodálatos, jó, közepes és igazán gonosz évek.(Lásd alul egy videó link: ″Nem is annyira szép mese″ Hopp ez is 2010. A legközvetlenebb barátaim segítették támadóimat)
Talán szerénytelenség, de vállalom: mindvégig alázattal, szeretettel, már-már megszállottan, a szakma iránti szerelemmel építettem azt, amit ma „Média Hungária konferenciairodának” nevezünk. sosem egyedül értem el amit el tudtam érni. Ehhez kellet a párom, a kollégáim, a barátaim és a támogatóim.
Ezt nem lehet egyedül csinálni, ez nem egy one man show. Ne feledjük, és nem felejtem.
E sorok olvasói közül szinte mindenkivel személyesen is ismerjük egymást, vagy vannak közös barátaink, így könnyű ellenőrizni: szeretem a jó dolgokat, szeretek élni, szeretek jól élni, de a konferenciák és egyéb események szervezése nekem mindig többet jelentett egyszerű bevételi forrásnál – a gyerekeim mellett az életem fő művének tekintem őket.
Hogy miből lehet látni, hogy egy-egy produkció sikeres?
A növekvő létszámokból, valamint abból, hogy többen is voltak, akik magukénak érezték az enyémet :-)

A pandémia alatt sem engedettem meg magamnak a tétlenséget, és szerencsémre megint voltak segítőim, barátaim és támogatóim.: elindult a Reboot Hungary és a Holtidőmédiája podcast, illetve a Media-Digital Hungary online konferenciával és az Internet Hungary konferenciatévével léptem színpadra azzal a céllal, hogy a bezárkózás időszakában is együtt maradjon a szakma, és persze a barátok is, és hogy ne maradjunk tétlenek.

Boldog ember volnék? Ennyi dicsekvés után mi mást írhatnék?! Persze, nagyon az vagyok.
Azt teszem, amit szeretek, saját utamat járom és közben igyekszem hatni. 
Megtanultam sok emberrel tartani a kapcsolatot. De megtanultam akár egyedül lenni, amikor úgy hozta a sors, hogy az erősebb ember rágalmának jobban hittek mindazok, akik ″azoktól″ függtek :-) . Nem haragszom. Már nem.

Megosztó lennék? Persze, egyértelműen, hál’istennek. Talán így jobban hatok.
A kreatív élet és a „sodrásba kerülés” nem mindig határolódnak el egyértelműen egymástól.
A saját válaszaimat ismerem. Minden másra meg ott a pletyka :-)

Hit és türelem. Nem mondom, hogy sikerült mindig betartanom, de törekedtem, törekszem rá.

Interjúk:

Interjúk I.(Merész voltam, nem féltem még Tőle sem) : https://onbrands.hu/marka-es-trend/2019/12/interju/csermely-akos?fbclid=IwAR2MQCAAuQZ-5tdrf4xYAwUp5p652F544penHhARlIVZXrLt2euc3xfZZb4

Interjú II. Hogyan lehetsz a változások győztese? https://igenyesferfi.hu/uzlet-siker/hogyan-lehetsz-a-valtozasok-gyoztese.php

Interjú III. (Addig jó amíg másolnak) : https://igenyesferfi.hu/interjuk/addig-jo-amig-masolnak-akkor-egy-lepessel-a-konkurencia-elott-vagy.php

Interjú IV. Hajt a küzdőszellem: http://www.mediapiac.com/marketing/Csermely-akos-Hajt-a-kuzdoszellem/114385/

Podcast: https://felforgatok.simplecast.com/episodes/a-siker-egyik-fokmerje-az-hogy-mennyien-utalnak

Előadásom a digitalizációról 8media Hungary nyitó előadás): https://www.youtube.com/watch?v=nuB0CHzLi5g&list=PLIKo7tRKML36Fw3TaPf9Iik-_ufaQw13Y&index=2&t=7s
Előadásom a versenyről:

Egy nem is annyira szép mese: https://www.youtube.com/watch?v=AbzRW23A9IY&t=2s

Publikációk:
Szakmai írások napi- és szakmai lapokban (Digital Hungary, Kreatív-Média Hungária)

Könyvek:
A média jövője I. tanulmánykötet szerkesztője (1999. december)
A hír-értékei - tanulmánykötet szerkesztője (2001. február)
A média jövője II. Tanulmánykötet szerkesztője (2002. február)
Írások az internet és média világából (2002. december)
PRopaganda (2004. május)
Konvergencián innen és túl - Digitális jövőképek (2004. november)
A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén (2005. szeptember)

Csermely Ákos kapcsolódó cikkei

A kreativitás fontos, de nem mindegy hol és mikor alkalmazzuk - interjú Pőcze Balázs MITO-alapítóval

A kreativitás fontos, de nem mindegy hol és mikor alkalmazzuk - interjú Pőcze Balázs MITO-alapítóval

A márkák reakcióiról, a kommunikáció új megközelítéseiről és szintjeiről és persze egy lehetséges jövőről.
Hirdetések, reklámok, kampányok: a minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

Hirdetések, reklámok, kampányok: a minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A hirdetők egyre bátrabban terveznek a jövő évre, de kérdés, hogy a várható növekedésnek milyen ára lesz.
Tévé, online, rádió. Teljes lett a kínálat.

Tévé, online, rádió. Teljes lett a kínálat.

Guttengéber Csabával az atmedia ügyvezetőjével beszélgettünk a médiapiacról, a vírusválság pozitív és negatív hatásairól és a felelős piacépítésről.
A minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A hirdetők egyre bátrabban terveznek a jövő évre, de kérdés, hogy a várható növekedésnek milyen ára lesz.
Reboot Hungary provokatív ajánló: az élmény monetizálása, avagy digitalizációs lépéskényszerben a bankok és más pénzmozgatásban érdekelt vállalkozás.

Reboot Hungary provokatív ajánló: az élmény monetizálása, avagy digitalizációs lépéskényszerben a bankok és más pénzmozgatásban érdekelt vállalkozás.

A pénzügyi kultúra fejlesztésének igénye, a bankok és pénzintézetek harca a globálisokkal és a kis „Rugalmasokkal″, az egyre élesedő verseny az egyre inkább élményéhes ügyfelekért... aki itt lemaradt, talán végzetesen kimarad. Ajánló az e heti, december 3-i Reboot Hungary adásához.
A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

Digitalizáció, sportfogadás, fejlesztés, fejlesztés és fejlesztés.
Munkahelyet váltók és jobhopperek a pandémia évében

Munkahelyet váltók és jobhopperek a pandémia évében

Pandémia, home office, munkavállalói elégedettség és lojalitás. Interjú Hidvégi Krisztinával, a New Land Media médiaigazgatójával.
Digitális médiarobbanás pandémia idején

Digitális médiarobbanás pandémia idején

A médiafogyasztási szokások az egész iparágat változásra kényszerítik, a jelenlegi helyzet állandósul. Erdélyi Esztert Csermely Ákos kérdezte.
”Szeretném, ha lenne egy varázsgömböm, de lehet, hogy nem néznék bele...”

”Szeretném, ha lenne egy varázsgömböm, de lehet, hogy nem néznék bele...”

Sokat lehet és kell tanulni, tapasztalni, de minden produkció új kockázattal jár, anyagi értelemben is. Interjú Kapitány-Diószegi Judit producerrel.
Ezen a helyen találkoznak a progresszív és nyitott vezetők – interjú Horváth Jánossal, az MVÜK vezérigazgatójával

Ezen a helyen találkoznak a progresszív és nyitott vezetők – interjú Horváth Jánossal, az MVÜK vezérigazgatójával

Tudás, tapasztalat, kapcsolatrendszer, vezetői mindset.
Mit NEM élhet át az ügyfél? Segítségül hívtuk a Service Design-t.

Mit NEM élhet át az ügyfél? Service Design nap

Tervezés és módszertanok keresése és meghatározása üzletedre profilozva.
Placebotól a személyes márkáig

Placebotól a személyes márkáig

A „Karizma” című könyv ajánlója.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Zájer Attila, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatója vallja: mind a mai napig ez a legolcsóbb, a leggyorsabban felépülő kommunikációs megoldás.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Beszélgetés Zájer Attilával, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatójával.
A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

Stratégia, reklám, pénz és a piac újraépítése.
Reboot Hungary ajánló: Eltörlik a Cookie-t. Hogyan fogok így követni, mérni, eladni?

Reboot Hungary ajánló: Eltörlik a Cookie-t. Hogyan fogok így követni, mérni, eladni?

A 3rd-party cookie-t 2022 első felében eltörlik. Milyen hatásai lesznek a hirdetői, kiadói, mérési és ügynökségi piacra?
Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Tisztelt olvasó, az alábbi cikk a szeptember 17-én megrendezésre kerülő webinárium tartalmi ismertetője.
A DigitalHungary Klub szervezői versenypályázatot hirdetnek

Pályázat! Hatszavasok a maketingben

Miért ne adhatnánk többet a puszta szlogeneknél, miért ne láthatnánk el szellemiséggel, humorral, fordulatos mondatokkal, történetekkel?
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni.”
Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

FMCG kereskedelem és az egyedi szolgáltatás, limitált és célzott marketing - Nagy Sándort, a G´Roby ügyvezetőjét kérdeztük.
Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Kevés az olyan reklámügynökség, amelynek recepciója ne lenne tele fesztiválok és toplisták elismerő okleveleivel és trófeáival.
Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Egyértelműen szét kell választani, mi az, amit tényként és mi az, amit véleményként tárunk az olvasó elé. A tényeket pontosan, hitelesen kell leírnunk, ha véleményünk van, azt meg kell védenünk mindenkivel szemben – mondja Bognár Bálint, a 24. hu termékmenedzsere, aki – egyebek mellett – a fake news jelenségről is beszél interjúnkban.
Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Miért porlad a washingtoni Lincoln emlékmű? Hogyan lehet 20 millió motorcsónakot eladni? Miért várjuk el, hogy újszülött gyerekünk tíz másodperc alatt fussa a 100 métert? Mely cégek készültek fel a big data keltette dataklizmára? Válaszok a Sandy Váci-val készített interjúnkban és az Internet Hungary-n.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Az érzelem viselkedésben, testtartásban is megnyilvánul. Egy idő után ezekből kikövetkeztethető, mit érez az ember legbelül. Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni” – véli Benkő Vilmos, a Speak Academy alapítója.
A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A fiatalokat ma már csak interaktív tartalommal lehet bevonni egy kampány során – tapasztalja a Ringier Axel Springer Magyarország frissen kinevezett marketingigazgatója. Holczer Angélától megtudtuk, hogyan építhető lojális olvasótábor, fizetős lehet-e az online média, és szóba került még a neuromarketing is.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
A suszter, a kaptafája és a Termékfejlesztési Ügynökség

Termékfejlesztési Ügynökség

Addig hirdetünk míg el nem adtuk az árut?! Mit eredményezhet mindez? Ügynökségek és a média szereplői az értékesítés kulcsszereplőivé válhatnak?
Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Egy konferencia szakmai programjának összeállításakor az egyik legizgalmasabb feladat a szóba jöhető témakörök számba vétele, rendszerezése, tematizálása, majd valamilyen logika szerinti sorba rendezése, egyszóval a program megszerkesztése.
A tartalom a király! De ki lehet majd a királynő? Ki lesz az igazán befolyásoló?

A tartalom a király! De ki lehet majd a királynő? Ki lesz az igazán befolyásoló?

Csodálatos dolog, hogy a médiafogyasztó szabadon dönthet arról, hogy mit nézzen. Ő dönti el, mit fogyasszon. 65 éves tévés igazságok kaphatnak most bizonyságot. A lineáris programming versenyez az ondemand előretörésével. A kábelterjesztők között is szabadon lehet választani. Sőt, tovább megyek: egyáltalán nem szükséges ma már kábeles előfizetés ahhoz, hogy teljes értékű tévés és filmes tartalmakhoz jussak. Előtérbe kerülhet a teljesítményalapú elszámolás a tartalomfogyasztásnál is. Interjú Schneider Henrikkel, a Vodafone Senior Content & Entertainment Managerével.
2020 az inga és a bizonyosság éve - mi a helyzet a médiapiacon és mi várható?

2020 az inga és a bizonyosság éve - mi a helyzet a médiapiacon és mi várható?

Hidvégi Krisztinával, a New Land Média médiaigazgatójával visszatekintettünk, hogy aztán egy csipetnyit jövendöljünk.
Turizmus a covid után: vannak jó megoldások egy lenullázott piac talpra állítására

Turizmus a covid után: vannak jó megoldások egy lenullázott piac talpra állítására

Átfogó interjú Szigetvári Józseffel, a szállás.hu alapító ügyvezetőjével.
2020 az inga és a bizonyosság éve

2020 az inga és a bizonyosság éve

Hidvégi Krisztinával, a New Land Média médiaigazgatójával visszatekintettünk, hogy aztán egy csipetnyit jövendöljünk.
A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

Stratégia, reklám, pénz és a piac újraépítése.
A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

„Azt gondolom, hogy korszakhatár közelségébe érkeztünk, a rendkívüli körülmények is adottak ahhoz, hogy valami új következzen.”
Hidvégi Krisztina: A változásra való nyitottság képessége teheti sikeressé a piaci szereplőket

Hidvégi Krisztina: A változásra való nyitottság képessége teheti sikeressé a piaci szereplőket

A New Land Media médiaigazgatója beszélt a vállalatok pandémiás reakcióiról és a lehetséges stratégiákról is.
„A JÓ CONTENT AZ ÉRZÉKEK ÖKOSZISZTÉMÁJA” – tartalommarketingről beszélgettünk Szeszlér Vera tartalom designerrel

„A JÓ CONTENT AZ ÉRZÉKEK ÖKOSZISZTÉMÁJA” – tartalommarketingről beszélgettünk Szeszlér Vera tartalom designerrel

Amikor találkozik a tartalommarketing és a service design.
„Hamarosan megváltjuk a jegyünket arra a vonatra”

„Hamarosan megváltjuk a jegyünket arra a vonatra”

Kapitány Iván rendezőt, producert, operatőrt, a ContentLab&Factory vezető kreatív alkotóját Csermely Ákos kérdezte.
Ha ez a szakma nem képes az emberekről szólni, akkor semmi más - interjú a Danubius Hotels vezérigazgatójával

Ha ez a szakma nem képes az emberekről szólni, akkor semmi más - interjú a Danubius Hotels vezérigazgatójával

Kovács Balázzsal beszélgettünk ember- és brandkezelésről, intuícióról, az adatról és a magyar hotelpiac jövőjéről.
A karizma felértékelődése

A karizma felértékelődése

Pozitív jelentéstartalmú fogalom. Stratégiai és taktikai eszköznek is kiváló, de mindenekelőtt személyes márkánkat építhetjük vele, ráadásul fejlesztése lelki gondjainkra is kiváló gyógyír lehet. A Karizma című könyv ajánlója.
Minden, amit a Media Hungary-ről tudni érdemes

Minden, amit a Media Hungary-ről tudni érdemes

Az immár 23 éve szervezett Media Hungary konferencia idén is számos izgalmas témával várja a résztvevőket. A kétnapos szakmai eseményről ebben a cikkben szedtünk össze mindent, amit tudni érdemes.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Beszélgetés Zájer Attilával, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatójával.
A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok világa és a generáció közötti kapcsolat elképesztően bonyolult, miközben megváltoztak a lázadás színterei és a korábbiaknál a bizalom is új
A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

Digitalizáció, sportfogadás, fejlesztés, fejlesztés és fejlesztés.
A hazai médiapiac túlélési lehetőségei: nem belesimulni jöttem. Értünk provokállak!

A hazai médiapiac túlélési lehetőségei: nem belesimulni jöttem. Értünk provokállak!

A minőségi médiatartalom, de hosszú távon a teljes tartalompiac is (vég-)veszélyben van, új idők jönnek - vagy talán már itt is vannak - amikhez a hazai médiapiacnak is alkalmazkodnia kell. Csermely Ákos előszava az október 15-i Reboot Hungaryhoz.
Majdnem kaptam egy pofont. Versenyképességünk gödrét gyakran az indulat, a bosszú és a kivagyiság ássa meg

Majdnem kaptam egy pofont. Versenyképességünk gödrét gyakran az indulat, a bosszú és a kivagyiság ássa meg

Az alábbi szöveg az október 6-7-én megrendezésre kerülő Internet Hungary: Versenyre kényszerítve konferencia tartalmát hivatott mutatni, és éreztetni annak gondolatiságát.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden mindennel összefügg a termékfejlesztéstől az ügyfélkiszolgálásáig, a HR-kérdésektől a jövő kihívásainak kereséséig. Interjú Kovács Nándorral.
Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

A számok és a tények már igazolják a mobil erejét. A piac (talán) most kezdi komolyan venni. Interjú Gerentsér Imrével, a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatójával.
Kis haranggal a kezemben

Kis haranggal a kezemben

A digitalizáció óriási lehetőségeket nyújthat számunkra, de van egy nagyon jó vagy nagyon rossz – attól függően, ki hogyan kezeli – tulajdonsága: gyorsítja az időt, rettenetes iramot diktál mindenkinek, és senkit nem hagy ülni a babérjain.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Nem egy-egy terméket kell indítani, hanem komplex és egymásra épülő márkastratégiákkal kell dolgozni - fogalmazott a digitalhungary.hu-nak a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatója. Nagyinterjúnkban szó esik a híraggregátor oldalakról, a bulvárról, de a programmatic-ról is.
Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Ha kivesszük a Google-t és a, Facebook-ot, akkor a magyarországi digitális bevételek nem fejlődtek olyan nagy arányban, mint amennyire a Google és Facebook fejlődött – mondja a CM Sales digitális vezetője, aki szerint a mobilfelületek egyre értékesebbek.
A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A 15-24 éveseket a legjobban a Youtube platformon keresztül lehet megszólítani. De a legnagyobb Youtube kreátorok közt már valójában ott vannak a nagy televíziós társaságok – mutat rá Lengyel András, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A cég ügyvezető-helyettese, Guttengéber Csaba szerint éppen ezért külön kell választani a műsorterjesztést, annak új platformra helyezését és a pénzkeresést - a kettő ugyanis nagyon elválik. A szakemberekkel várakozásaikról, terveikről és a legfrissebb piaci trendekről beszélgettünk.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A kamera tengelye körül mindenirányú térélmény. Tuza Norbert író, rendező és kreatív csapata az InkPanther Productions a napokban készült el az Actimel nagyszabású karácsonyi kampányának 360 fokos reklámfilmjével.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Új üzleti magazin a piacon!

Új üzleti magazin a piacon!

Első alkalommal november 12-én, csütörtökön jelenik meg a K&K, a kis- és középvállalkozások magazinja. Az 5000 példányban, kéthavonta piacra kerülő üzleti magazin alapítói, Knapcsek Katalin és Nyomárkay Kázmér közel két évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a média, illetve az üzleti magazinok piacán.
Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Új és már jól működő teljesítményalapú hirdetési eszközök (performance based) bemutatására ír ki pályázatot az IAB és a Digitalhungary.hu. A legjobbak igen értékes standhelyet, bemutatkozási lehetőséget nyernek a március 12-ei és 13-ai Evolution 2014 és Mobile Hungary 2014 konferenciákon, illetve a Digitalhungary.hu oldalon is publikációs lehetőséget kapnak. Sőt, az öt nyertesből három majd a május 13-14-i siófoki Hungary konferencián is bemutatkozhat, emellett a rendezvényekre két-két belépőt is nyernek.