Csermely Ákos

Csermely Ákos

Csermely Ákos

Bemutatkozás

Szubjektíven magamról.

Szerencsés ember vagyok. Sokszor jött velem szembe szerencse… hál’ istennek sokszor megmutatta magát. Jelet adott. Sokszor elfogadtam, és sajnos volt, hogy nem vettem észre, vagy csak későn.

Rendkívül erős és biztonságos családban nőttem fel. Budapesten és Algériában töltöttem gyermek- és ifjúkoromat. Szüleimmel - bár rendkívül hamar elköltöztem tőlük - erős szálak kötöttek össze bennünket. Sokáig éltek, bőven 50 felett voltam, amikor el kellett válnunk egymástól. Szellemiség és humor. Így tudnám jellemezni szoros több mint félévszázadig tartó kapcsolatunk alapjait.

Mindig sok ember vett körül. Mindig szerettem őket, azt pedig később megtanultam kinek és miért kellett megbocsátanom.

Sosem akartam mást, mint televíziósnak lenni. Ez volt nekem egyik nagy szerencsém. 12 éves koromban megfogalmazhattam a vágyott utamat.

Mással sem foglalkoztam, mint fényképezéssel, matekkal, fizikával. Hanggenerátorokat és fényorgonákat építettem apám garázsában. Emiatt is döntöttem úgy, hogy egy budai gimnázium helyett a Corvin Mátyás szakközépiskolába jelentkezem, „vezeték nélküli híradástechnikus”-nak. „Milyen tévés az, aki nem ismeri a tévézés műszaki hátterét?” – gondoltam akkor. Rövid ideig egy proszektúrán dolgoztam fotósként.
Aztán jöttek a Magyar Televízióban töltött évek: Baló György, Chrudinák Alajos, Born Ádám, Horvát János voltak a mestereim.
A Külpolitikai Szerkesztőségnek hála, járhattam a világot (a Panoráma, a Parabola és a Periszkóp című műsorokat készítettem), miközben diplomát szereztem a Filmművészetin. A 90-es évek elején pár „korai” kereskedelmi televízió indulásánál (TV-TV, TV4, A3-Msat) voltam jelen, ahol a menedzselés mellett feladatom volt a tartalomterjesztés szervezése is; így sok „kábeles”-t ismerhettem meg akkoriban.
Persze nyughatatlan és munkaalkoholista voltam mindig. Jutott idő a reklámfilmek gyártására, ügynökségi feladatok ellátására (reklámidőket vettem olcsón, és eladtam drágábban). A reklámpiac több szereplőjével üzleti kapcsolatot tartottam fent, majd ´96-ban megalapítottam saját cégemet, a Média Hungáriát. Piacgazdasági viszonyok között, lépésről lépésre, kockáról kockára építettem fel a ma már évi 5 konferenciából (Media Hungary, Internet Hungary, Evolution, Mobile Hungary, Digitális Akadémia, Reboot Hungary, Holtidőmédiája podcast (most indul)) és egy online magazinból (Digitalhungary.hu) álló portfóliót. Időnként elkalandoztam a szakmai könyvek szerkesztésébe és kiadásába (lásd alább).

Egy kis „kibeszélés”. Egyszer felhívott Ruszkai Nóra, és kritikával illetett: „Miért nem csinálsz egy tévéfesztivált? Ahol a tartalom és a minőség mérheti össze magát. Csinálj egy ilyen fesztivált Veszprémben, persze a kor követelményeinek megfelelően áthangolva.” Megcsináltuk, a szakma és az ORTT támogatásával. Eddigi zsűrielnökök voltak: Andrew G. Vajna, Gazdag Gyula, Koltai Róbert, Koltai Lajos, Ragályi Elemér, Szirtes Tamás, Szinetár Miklós, és még sorolhatnám. (Aztán valakinek nem tetszett, hogy tettem a dolgom... Nem, bármenyire is hihetetlen, de nem politika irányából jött a ″támadás″, bár sokan szeretik a dolgokat a ″politika zsírpapírjába″ csomagolni, pedig csak üzleti érdekek voltak mögötte. Egyszer talán újra megszervezzük... :-)

Volt persze más kalandozásom is, remélve, hogy értéket adhatok az embereknek, a szakmának, szerettem és szeretek a köznek adni.
Sükösd Miklóssal és Kotroczó Róberttel együttműködésben, a kezdetektől majdnem 9 évig szerveztem a Hégető Honorka Alapítvány díjátadóit. Azt amikor abba hagytam jöttek az újabb gondok. Mindig csak az érdek és az érzelem vezérli az emberi jó-rossz cselekedetetek.

2010-ben, amikor az internet már kellően elterjedt volt hazánkban, be szerettem volna mutatni, hogyan lehet ingyenesen, pontosabban minimális költségekkel elérni akár 3 millió embert. Megszerveztem a „Legyél Te Magyarország első netelnöke” programot. 20 diákot 4 hónapig tanítottunk a kampányolás tudományára, kiváló szakemberekkel, mint például Vermer András, Hammer Ferenc, Borókai Gábor, Baló György, Heltai Péter, és még sokan mások.

A konferencia- és fesztiválszervezés üzletágának a legfőbb alapszabálya, hogy mind tartalomban, mind kiszolgálásban olyan minőséget kell nyújtani a résztvevőknek, hogy legközelebb is eljöjjenek, sőt másoknak is ajánlják a rendezvényeinket. A nézőiddel, a „fogyasztóid”-dal ennél a médiumnál - hadd fogalmazzak így- közvetlen a kapcsolatod. Ez jó, nagyon jó, mert sokféle gondolkodással, jellemmel találkozhatok (lásd: a tények, etika és az érdekek változó viszonya). Ha ilyen-olyan kísértések jöttek is menet közben arra, hogy a könnyebbik végén fogjuk meg a munkát, mindig azt mondtam: nemcsak a mára, hanem a következő évekre is gondolni kell. Évről évre egyre többen és többen jöttek el a konferenciáinkra. Voltak jó, közepes és igazán gonosz évek. Talán szerénytelenség, de vállalom: mindvégig alázattal, szeretettel, már-már megszállottan, a szakma iránti szerelemmel építettem azt, amit ma ″Média Hungária konferenciairodának″ nevezünk. E sorok olvasói közül szinte mindenkivel személyesen is ismerjük egymást, vagy vannak közös barátaink, így könnyű ellenőrizni: szeretem a jó dolgokat, szeretek élni, szeretek jól élni, de a konferenciák és egyéb események szervezése nekem mindig többet jelentett egyszerű bevételi forrásnál – a gyerekeim mellett az életem fő művének tekintem őket.
Hogy miből lehet látni, hogy egy-egy produkció sikeres?
A növekvő létszámokból, valamint abból, hogy többen is voltak, akik magukénak érezték az enyémet. :-)

Boldog ember vagyok? Igen, nagyon. Azt hiszem. Azt teszem, amit szeretek, saját utamat járom és közben igyekszem hatni. 
Megtanultam sok emberrel tartani a kapcsolatot,de, megtanultam, egyedül lenni amikor úgy hozta a sors, hogy az erősebb ember rágalmának jobban hittek mindazok akik függtek tőlük:-) . Nem haragszom. Már nem.
Megosztó lennék? Igen, tudom. A kreatív élet és a „sodrásba kerülés” nem mindig határolódnak el egyértelműen egymástól.
A saját válaszaimat ismerem. Minden másra meg ott a pletyka :-)

Hit és türelem. Nem mondom, hogy sikerült mindig betartanom, de törekedtem, törekszem rá.

Interjúk I.(Merész voltam, nem féltem még Tőle sem) : https://onbrands.hu/marka-es-trend/2019/12/interju/csermely-akos?fbclid=IwAR2MQCAAuQZ-5tdrf4xYAwUp5p652F544penHhARlIVZXrLt2euc3xfZZb4

Interjú II. Hogyan lehetsz a változások győztese? https://igenyesferfi.hu/uzlet-siker/hogyan-lehetsz-a-valtozasok-gyoztese.php

Interjú III. (Addig jó amíg másolnak) : https://igenyesferfi.hu/interjuk/addig-jo-amig-masolnak-akkor-egy-lepessel-a-konkurencia-elott-vagy.php

Interjú IV. Hajt a küzdőszellem: http://www.mediapiac.com/marketing/Csermely-akos-Hajt-a-kuzdoszellem/114385/

Podcast: https://felforgatok.simplecast.com/episodes/a-siker-egyik-fokmerje-az-hogy-mennyien-utalnak

Utolsó előadásom: https://www.youtube.com/watch?v=nuB0CHzLi5g&list=PLIKo7tRKML36Fw3TaPf9Iik-_ufaQw13Y&index=2&t=7s

Csermely Ákos kapcsolódó cikkei

Meghökkentés, konfliktus, sokkolás: a visszaidézés  eszközei a reklámokban. Miért jutottunk idáig?

Meghökkentés, konfliktus, sokkolás: a visszaidézés eszközei a reklámokban. Miért jutottunk idáig?

A reklámzaj fokozódik. Kordában lehet tartani a hangnemét? A reklámra szüksége van a fogyasztónak, a kereskedőnek, a médiának. Reboot Hungary ismertő.
Podcastgazdaságtan – kinek érték és miért? A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. II. rész

Podcastgazdaságtan – kinek érték és miért? A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. II. rész

Podcastot nem csak hallgatni, de gyártani is egyre többen szeretnek. A kezdeti lelkesedés fenntartásához elengedhetetlen a fenntartható növekedés.
Búcsú - Elhunyt János Wéber az ORTT egykori tagja.

Búcsú - Elhunyt János Wéber az ORTT egykori tagja.

Személyes búcsúm.
Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Hamarosan sokkal izgalmasabb közvetítésekre lesz szükség a mai tizenévesek igényei miatt – véli Éless Dénes a Budapest Honvéd FC marketing vezetője.
Figyelem! A fogyasztók hatalomátvételre készülnek! Vitaindító a Media-Digital Hungary-hez.

Figyelem! A fogyasztók hatalomátvételre készülnek! Vitaindító a Media-Digital Hungary-hez.

Nincs mit tenni, nekünk kell alkalmazkodni a média-, a reklámfogyasztók és a vásárlók új szokásaihoz!
Figyelemfelkeltő gondolatok! A média és a figyelemgazdaság átalakulása.

Figyelemfelkeltő gondolatok! A média és a figyelemgazdaság átalakulása.

A tévé mellett ma már állandó helyet kér magának a videómegosztó, az on-demand filmszolgáltató és helyet kérnek a webináriumok is.
A márka jószándéka és lelkiismerete

A márka jószándéka és lelkiismerete

Interjú Szabó Bélával, a Magyar Telekom Csoport márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatójával.
Turizmus a covid után: vannak jó megoldások egy lenullázott piac talpra állítására

Turizmus a covid után: vannak jó megoldások egy lenullázott piac talpra állítására

Átfogó interjú Szigetvári Józseffel, a szállás.hu alapító ügyvezetőjével.
Élményből hogyan lesz profit? Az empátia és ügyfélélmény kívánt harmóniája. Összefoglaló írás és az adás videója.

Élményből hogyan lesz profit? Az empátia és ügyfélélmény kívánt harmóniája. Összefoglaló írás és az adás videója.

Empatikusnak lenni nemes cselekedet lehet, de miért éri meg a cégeknek is komolyan foglalkozni ügyfeleik érzelmeivel és motivációival? Az empátia pszichológiai, marketing és sales kapcsolatait elemezték szárítőink a Reboot Hungary adatásában.
Az online videó felkészül és előre tör!

Az online videó felkészül és előre tör!

Miként változik az online videópiac a streaming hatására?
Spot, or not spot?! Mennyit ér a reklám a zajos környezetben?

Spot, or not spot?! Mennyit ér a reklám a zajos környezetben?

Adblockerek, lankadó figyelem ellen a non-spot hirdetések
A tévés társam mondd, akarsz-e lenni? A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál ismertetője!

A tévés társam mondd, akarsz-e lenni? A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál ismertetője!

A Média-Digital Hungary szervezői 2021. június 1. és június 8. között megrendezi a Kamera Hungária Online Műsorfesztivált. Szeretettel várunk minden egyéni, alkotót, alkotó csoportot, sajtómunkást, gyártócéget, kereskedőt, szolgáltatót, produkciós irodát, vállalati marketingest, reklámpiaci szakembert, hogy képviseltessék magukat a fesztiválon, nevezzék magyar nyelvű tartalmaikat az online audiovizuális tartalmak hazai szakmai versenyébe. Ismertető. A díjkiosztó ünnepségre: június 7-én a Média-Digital Hungary Konferencián kerül sor. 

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

Azt gondolom, hogy korszakhatár közelségébe érkeztünk, a rendkívüli körülmények is adottak ahhoz, hogy valami új következzen, hogy a fiatalok a társadalom alakítóiként, új status quo megteremtőiként lépjenek a színre - állítja Székely Levente.
A kreativitás fontos, de nem mindegy hol és mikor alkalmazzuk - interjú Pőcze Balázs MITO-alapítóval

A kreativitás fontos, de nem mindegy hol és mikor alkalmazzuk - interjú Pőcze Balázs MITO-alapítóval

A márkák reakcióiról, a kommunikáció új megközelítéseiről és szintjeiről és persze egy lehetséges jövőről.
2020 az inga és a bizonyosság éve - mi a helyzet a médiapiacon és mi várható?

2020 az inga és a bizonyosság éve - mi a helyzet a médiapiacon és mi várható?

Hidvégi Krisztinával, a New Land Média médiaigazgatójával visszatekintettünk, hogy aztán egy csipetnyit jövendöljünk.
A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok világa és a generáció közötti kapcsolat elképesztően bonyolult, miközben megváltoztak a lázadás színterei és a korábbiaknál a bizalom is új
A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

Digitalizáció, sportfogadás, fejlesztés, fejlesztés és fejlesztés.
2020 az inga és a bizonyosság éve

2020 az inga és a bizonyosság éve

Hidvégi Krisztinával, a New Land Média médiaigazgatójával visszatekintettünk, hogy aztán egy csipetnyit jövendöljünk.
A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

Digitalizáció, sportfogadás, fejlesztés, fejlesztés és fejlesztés.
Munkahelyet váltók és jobhopperek a pandémia évében

Munkahelyet váltók és jobhopperek a pandémia évében

Pandémia, home office, munkavállalói elégedettség és lojalitás. Interjú Hidvégi Krisztinával, a New Land Media médiaigazgatójával.
Digitális médiarobbanás pandémia idején

Digitális médiarobbanás pandémia idején

A médiafogyasztási szokások az egész iparágat változásra kényszerítik, a jelenlegi helyzet állandósul. Erdélyi Esztert Csermely Ákos kérdezte.
”Szeretném, ha lenne egy varázsgömböm, de lehet, hogy nem néznék bele...”

”Szeretném, ha lenne egy varázsgömböm, de lehet, hogy nem néznék bele...”

Sokat lehet és kell tanulni, tapasztalni, de minden produkció új kockázattal jár, anyagi értelemben is. Interjú Kapitány-Diószegi Judit producerrel.
Mit NEM élhet át az ügyfél? Segítségül hívtuk a Service Design-t.

Mit NEM élhet át az ügyfél? Service Design nap

Tervezés és módszertanok keresése és meghatározása üzletedre profilozva.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket.
A fogyasztók öntudatra ébredése. Mert minden kiscicában ott lakozik egy oroszlán (is). Gondolatok ébresztője az idei Internet Hungary kapcsán.

A fogyasztók öntudatra ébredése. Mert minden kiscicában ott lakozik egy oroszlán (is). Gondolatok ébresztője az idei Internet Hungary kapcsán.

A fogyasztó fokozatosan ráébred új értékeire. Fizetőeszköze már nem csupán a pénze, hanem saját maga, a tudása, valamint befolyásoló képességének szakszerű kezelése is azzá válhat.
Kinek áll jól a podcastok világa?! A Reboot Hungary március 05-i adásának összefoglaló írása.

Kinek áll jól a podcastok világa?! A Reboot Hungary március 05-i adásának összefoglaló írása.

Rétegtartalomból egyre inkább mainstream médiafelületté válik a podcast, amit már a hirdetőknek is egyre fontosabb figyelembe venni. A Reboot Hungary adásában vállalati, reklámügynökségi és médiavállalati oldalról is megvizsgáltuk a podcastok jelenét és jövőjét.
Fiatalok! Ti vagytok a merészek, de az éretteké a tapasztalat...

Fiatalok! Ti vagytok a merészek, de az éretteké a tapasztalat...

Mikor és melyik a nyerőbb stratégia? A február 25-i Reboot Hungary ismertetője.
Több fogyasztás, kevesebb figyelem? Reboot Hungary összefoglaló

Több fogyasztás, kevesebb figyelem? Reboot Hungary összefoglaló

A Reboot Hungary első idei webináriumának a témája arról szólt, hogy milyen döntési pontokhoz érkeztünk a médiában.
Reboot Hungary ajánló: Eltörlik a Cookie-t. Hogyan fogok így követni, mérni, eladni?

Reboot Hungary ajánló: Eltörlik a Cookie-t. Hogyan fogok így követni, mérni, eladni?

A 3rd-party cookie-t 2022 első felében eltörlik. Milyen hatásai lesznek a hirdetői, kiadói, mérési és ügynökségi piacra?
A hazai médiapiac túlélési lehetőségei: nem belesimulni jöttem. Értünk provokállak!

A hazai médiapiac túlélési lehetőségei: nem belesimulni jöttem. Értünk provokállak!

A minőségi médiatartalom, de hosszú távon a teljes tartalompiac is (vég-)veszélyben van, új idők jönnek - vagy talán már itt is vannak - amikhez a hazai médiapiacnak is alkalmazkodnia kell. Csermely Ákos előszava az október 15-i Reboot Hungaryhoz.
Majdnem kaptam egy pofont. Versenyképességünk gödrét gyakran az indulat, a bosszú és a kivagyiság ássa meg

Majdnem kaptam egy pofont. Versenyképességünk gödrét gyakran az indulat, a bosszú és a kivagyiság ássa meg

Az alábbi szöveg az október 6-7-én megrendezésre kerülő Internet Hungary: Versenyre kényszerítve konferencia tartalmát hivatott mutatni, és éreztetni annak gondolatiságát.
Ha ez a szakma nem képes az emberekről szólni, akkor semmi más - interjú a Danubius Hotels vezérigazgatójával

Ha ez a szakma nem képes az emberekről szólni, akkor semmi más - interjú a Danubius Hotels vezérigazgatójával

Kovács Balázzsal beszélgettünk ember- és brandkezelésről, intuícióról, az adatról és a magyar hotelpiac jövőjéről.
Placebotól a személyes márkáig

Placebotól a személyes márkáig

A „Karizma” című könyv ajánlója.
Minden, amit a Media Hungary-ről tudni érdemes

Minden, amit a Media Hungary-ről tudni érdemes

Az immár 23 éve szervezett Media Hungary konferencia idén is számos izgalmas témával várja a résztvevőket. A kétnapos szakmai eseményről ebben a cikkben szedtünk össze mindent, amit tudni érdemes.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Beszélgetés Zájer Attilával, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatójával.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden mindennel összefügg a termékfejlesztéstől az ügyfélkiszolgálásáig, a HR-kérdésektől a jövő kihívásainak kereséséig. Interjú Kovács Nándorral.
Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

A számok és a tények már igazolják a mobil erejét. A piac (talán) most kezdi komolyan venni. Interjú Gerentsér Imrével, a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatójával.
Kis haranggal a kezemben

Kis haranggal a kezemben

A digitalizáció óriási lehetőségeket nyújthat számunkra, de van egy nagyon jó vagy nagyon rossz – attól függően, ki hogyan kezeli – tulajdonsága: gyorsítja az időt, rettenetes iramot diktál mindenkinek, és senkit nem hagy ülni a babérjain.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Az érzelem viselkedésben, testtartásban is megnyilvánul. Egy idő után ezekből kikövetkeztethető, mit érez az ember legbelül. Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni” – véli Benkő Vilmos, a Speak Academy alapítója.
A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A fiatalokat ma már csak interaktív tartalommal lehet bevonni egy kampány során – tapasztalja a Ringier Axel Springer Magyarország frissen kinevezett marketingigazgatója. Holczer Angélától megtudtuk, hogyan építhető lojális olvasótábor, fizetős lehet-e az online média, és szóba került még a neuromarketing is.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
A suszter, a kaptafája és a Termékfejlesztési Ügynökség

Termékfejlesztési Ügynökség

Addig hirdetünk míg el nem adtuk az árut?! Mit eredményezhet mindez? Ügynökségek és a média szereplői az értékesítés kulcsszereplőivé válhatnak?
Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Egy konferencia szakmai programjának összeállításakor az egyik legizgalmasabb feladat a szóba jöhető témakörök számba vétele, rendszerezése, tematizálása, majd valamilyen logika szerinti sorba rendezése, egyszóval a program megszerkesztése.
Reklámok, reklámok, szépen ragyogjatok, a szegény fogyasztónak, utat mutassatok...

Reklámok, reklámok, szépen ragyogjatok, a szegény fogyasztónak, utat mutassatok...

Reklámok hangnemei, kampányok retorikája. 
Kinek nyújt nagyobb élményt valójában a reklám? 
 Vitaindító, gondolatébresztő írás a július 08-i Reboot Hungary interaktív adásához. Kételkedj és kérdezz! Vitatkozz és érvelj! Nem simulni jöttem, értetek, magunkért írtam.
Podcast – kiknek és miről szól. A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. I. rész

Podcast – kiknek és miről szól. A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. I. rész

A Reboot Hungary adásában az IAB és az NRC közös kutatását mutattuk be a hazai podcast piacról. Ehhez kapcsolódva a rohamosan növekvő piac profi tartalomgyártóival beszélgettünk arról, hogy miért és kinek gyártják ezeket a műsorokat, és hogy mire érdemes annak figyelnie, aki audio formátum gyártásába kezdene.
Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Hamarosan sokkal izgalmasabb közvetítésekre lesz szükség a mai tizenévesek igényei miatt – véli Éless Dénes a Budapest Honvéd FC marketing vezetője.
Odavisszük az üzeneteket, ahol a fogyasztók éppen vannak

Odavisszük az üzeneteket, ahol a fogyasztók éppen vannak

Miképpen lehet a hagyományos média változásait lekövetni, miképpen lehet “modernizálni” egy médiaportfóliót?
A tartalom a király! De ki lehet majd a királynő? Ki lesz az igazán befolyásoló?

A tartalom a király! De ki lehet majd a királynő? Ki lesz az igazán befolyásoló?

Interjú Schneider Henrikkel, a Vodafone Senior Content & Entertainment Managerével.
A márka jószándéka és lelkiismerete

A márka jószándéka és lelkiismerete

Interjú Szabó Bélával, a Magyar Telekom Csoport márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatójával.
Etikusnak lenni nem egyenlő az önmagunk promotálásával

Etikusnak lenni nem egyenlő az önmagunk promotálásával

Az alábbi interjúban szó lesz többek között a multik és a média felelős magatartásáról is.
Hogyan gondolkodjunk az algoritmusok fejével?

Hogyan gondolkodjunk az algoritmusok fejével?

Hogyan kapcsolódik össze a digitális transzformáció a digitális gondolkodással? Mit értünk a ″megközelítések kultúrája″ kifejezés alatt?
Az online videó felkészül és előre tör!

Az online videó felkészül és előre tör!

Miként változik az online videópiac a streaming hatására?
Nevezz Te is! Az online tartalomgyártókat díjazza a Media-Digital Hungary.

Nevezz Te is! Az online tartalomgyártókat díjazza a Media-Digital Hungary.

Kamera Hungária Online Műsorfesztivál címmel versenyt hirdetnek a Media-Digital Hungary konferenciasorozat szervezői. Az online média szereplőinek seregszemléjére április 12-28. között lehet jelentkezni olyan audiovizuális tartalmakkal, amelyek a pandémia éve alatt legalább egyszer már a nagyközönség elé kerültek. A komoly díjakat adó pályázatot kereskedők, szolgáltatók, egyéb gazdasági vállalkozások, egyéni alkotó vagy kreatív alkotócsoport tagja, újságíró, tartalomszolgáltató vagy ügynökség egyaránt benyújthat. Egyszóval bárki, aki az elmúlt egy évben a négy kategóriába eső audio, vagy audiovizuális tartalmat késztett. 
A fesztiválra online módon, a június 1-7 között online felületeinken kerül sor.
A díjkiosztó 2021. június 7-én a Media-Digital Hungary Konferencián lesz. 

Kényszerpótlék vagy új szerelem? A webinárok jövője. A március 25-i Reboot Hungary gondolatébresztő írása.

Kényszerpótlék vagy új szerelem? A webinárok jövője. A március 25-i Reboot Hungary gondolatébresztő írása.

Még a sci-fi-k világban sem igen tűnik fel olyan jövőkép, amelyben a személyes emberi kapcsolatokat teljesen kiválthatja az online kommunikáció – a koronavírus azonban a legvadabb írói képzelőerőn is túltett. Ma már a vállalati képzések, állásinterjúk, kiállítások és konferenciák is online zajlanak. A kérdés az, hogy meddig – örökre, vagy csak a pandémia végéig?
Nézze meg a Reboot Hungary 3. évad beszélgetéseit!

Nézze meg a Reboot Hungary 3. évad beszélgetéseit!

Mire alkalmas a podcast? A bevétel már a címadásnál eldőlhet! Fogalmazzuk újra a generációs meghatározásokat. Marketingköltségek helyett marketing befektetések? Hogyan lehet felkészülni a 3rd party cookie eltörölésére? Miért mondhatjuk hogy most már tényleg átvette a médiafogyasztó a figyelemgazdaságban a hatalmat? 27 beszélgetőpartner, 9 téma, 638 néző. Klikk a címekre és nézze meg őket!
Már a kreativitás sem a régi

Már a kreativitás sem a régi

A kreativitás forrása, teljesítményalapú elszámolása és életterei. Interjú Jedlicska Mártonnal, a Wavemaker kreatívigazgatójával.
Hirdetések, reklámok, kampányok: a minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

Hirdetések, reklámok, kampányok: a minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A hirdetők egyre bátrabban terveznek a jövő évre, de kérdés, hogy a várható növekedésnek milyen ára lesz.
Tévé, online, rádió. Teljes lett a kínálat.

Tévé, online, rádió. Teljes lett a kínálat.

Guttengéber Csabával az atmedia ügyvezetőjével beszélgettünk a médiapiacról, a vírusválság pozitív és negatív hatásairól és a felelős piacépítésről.
A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

Stratégia, reklám, pénz és a piac újraépítése.
A minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A hirdetők egyre bátrabban terveznek a jövő évre, de kérdés, hogy a várható növekedésnek milyen ára lesz.
A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

Stratégia, reklám, pénz és a piac újraépítése.
A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

„Azt gondolom, hogy korszakhatár közelségébe érkeztünk, a rendkívüli körülmények is adottak ahhoz, hogy valami új következzen.”
Hidvégi Krisztina: A változásra való nyitottság képessége teheti sikeressé a piaci szereplőket

Hidvégi Krisztina: A változásra való nyitottság képessége teheti sikeressé a piaci szereplőket

A New Land Media médiaigazgatója beszélt a vállalatok pandémiás reakcióiról és a lehetséges stratégiákról is.
„A JÓ CONTENT AZ ÉRZÉKEK ÖKOSZISZTÉMÁJA” – tartalommarketingről beszélgettünk Szeszlér Vera tartalom designerrel

„A JÓ CONTENT AZ ÉRZÉKEK ÖKOSZISZTÉMÁJA” – tartalommarketingről beszélgettünk Szeszlér Vera tartalom designerrel

Amikor találkozik a tartalommarketing és a service design.
„Hamarosan megváltjuk a jegyünket arra a vonatra”

„Hamarosan megváltjuk a jegyünket arra a vonatra”

Kapitány Iván rendezőt, producert, operatőrt, a ContentLab&Factory vezető kreatív alkotóját Csermely Ákos kérdezte.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Zájer Attila, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatója vallja: mind a mai napig ez a legolcsóbb, a leggyorsabban felépülő kommunikációs megoldás.
Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Nem egy-egy terméket kell indítani, hanem komplex és egymásra épülő márkastratégiákkal kell dolgozni - fogalmazott a digitalhungary.hu-nak a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatója. Nagyinterjúnkban szó esik a híraggregátor oldalakról, a bulvárról, de a programmatic-ról is.
Kamera Hungária újratöltve!

Kamera Hungária újratöltve!

Tíz év kihagyás után újraindul a legendás Kamera Hungária Műsorfesztivál. Ezúttal a digitális tartalmaké a főszerep. Csermely Ákos, a fesztivál ötletgazdája és csapata az elmúlt egy év legjobb audio és audiovizuális tartalmait keresi az online térből.
A kor csak egy állapot, amitől el kell tudnunk vonatkoztatni ha generációkat vizsgálunk. A Reboot Hungary összefoglaló írása.

A kor csak egy állapot, amitől el kell tudnunk vonatkoztatni ha generációkat vizsgálunk. A Reboot Hungary összefoglaló írása.

Az ókorban is úgy érezték, hogy a fiatalabb generációk nem tisztelik a múltat, és merőben új hozzáállásuk átalakítja a társadalmakat. A hiedelmek a generációk közti különbségek kapcsán azóta is meg vannak. De a kérdés az, hogy tényleg olyan fontosak ezek a különbségek? Mitől és mennyire mások az egyes korcsoportok? És ez biztosan az egyik legfontosabb szempont, ha hatékonyan akarunk megszólítani embereket? A Reboot Hungary webináriumának február 25-ig beszélgetése ezeket a kérdéseket járta körbe.
Tudsz hirdetni a Google és Facebook nélkül? Reboot Hungary összefoglaló

Tudsz hirdetni a Google és Facebook nélkül? Reboot Hungary összefoglaló

A techóriások néhány szolgáltatásának akár átmeneti felfüggesztése is a feje tejére állíthatja cégek teljes marketing gépezetét. Csak az tud egy ilyen eseményre sikerrel felkészülni, aki időben kiépítette saját adataira épülő digitális hirdetési folyamatait.
Döntési pontok a médiában – Miért kell másképpen terveznünk a média megjelenéseinket? A figyelemgazdaság átalakulása

Döntési pontok a médiában – Miért kell másképpen terveznünk a média megjelenéseinket? A figyelemgazdaság átalakulása

A február 11-i Reboot Hungary témájának alapját az NRC, speciálisan erre az alaklomra készített kutatása adja.
Reboot Hungary provokatív ajánló: az élmény monetizálása, avagy digitalizációs lépéskényszerben a bankok és más pénzmozgatásban érdekelt vállalkozás.

Reboot Hungary provokatív ajánló: az élmény monetizálása, avagy digitalizációs lépéskényszerben a bankok és más pénzmozgatásban érdekelt vállalkozás.

A pénzügyi kultúra fejlesztésének igénye, a bankok és pénzintézetek harca a globálisokkal és a kis „Rugalmasokkal″, az egyre élesedő verseny az egyre inkább élményéhes ügyfelekért... aki itt lemaradt, talán végzetesen kimarad. Ajánló az e heti, december 3-i Reboot Hungary adásához.
Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Tisztelt olvasó, az alábbi cikk a szeptember 17-én megrendezésre kerülő webinárium tartalmi ismertetője.
Ezen a helyen találkoznak a progresszív és nyitott vezetők – interjú Horváth Jánossal, az MVÜK vezérigazgatójával

Ezen a helyen találkoznak a progresszív és nyitott vezetők – interjú Horváth Jánossal, az MVÜK vezérigazgatójával

Tudás, tapasztalat, kapcsolatrendszer, vezetői mindset.
A karizma felértékelődése

A karizma felértékelődése

Pozitív jelentéstartalmú fogalom. Stratégiai és taktikai eszköznek is kiváló, de mindenekelőtt személyes márkánkat építhetjük vele, ráadásul fejlesztése lelki gondjainkra is kiváló gyógyír lehet. A Karizma című könyv ajánlója.
A DigitalHungary Klub szervezői versenypályázatot hirdetnek

Pályázat! Hatszavasok a maketingben

Miért ne adhatnánk többet a puszta szlogeneknél, miért ne láthatnánk el szellemiséggel, humorral, fordulatos mondatokkal, történetekkel?
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Beszélgetés Zájer Attilával, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatójával.
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni.”
Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

FMCG kereskedelem és az egyedi szolgáltatás, limitált és célzott marketing - Nagy Sándort, a G´Roby ügyvezetőjét kérdeztük.
Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Kevés az olyan reklámügynökség, amelynek recepciója ne lenne tele fesztiválok és toplisták elismerő okleveleivel és trófeáival.
Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Egyértelműen szét kell választani, mi az, amit tényként és mi az, amit véleményként tárunk az olvasó elé. A tényeket pontosan, hitelesen kell leírnunk, ha véleményünk van, azt meg kell védenünk mindenkivel szemben – mondja Bognár Bálint, a 24. hu termékmenedzsere, aki – egyebek mellett – a fake news jelenségről is beszél interjúnkban.
Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Miért porlad a washingtoni Lincoln emlékmű? Hogyan lehet 20 millió motorcsónakot eladni? Miért várjuk el, hogy újszülött gyerekünk tíz másodperc alatt fussa a 100 métert? Mely cégek készültek fel a big data keltette dataklizmára? Válaszok a Sandy Váci-val készített interjúnkban és az Internet Hungary-n.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Ha kivesszük a Google-t és a, Facebook-ot, akkor a magyarországi digitális bevételek nem fejlődtek olyan nagy arányban, mint amennyire a Google és Facebook fejlődött – mondja a CM Sales digitális vezetője, aki szerint a mobilfelületek egyre értékesebbek.
A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A 15-24 éveseket a legjobban a Youtube platformon keresztül lehet megszólítani. De a legnagyobb Youtube kreátorok közt már valójában ott vannak a nagy televíziós társaságok – mutat rá Lengyel András, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A cég ügyvezető-helyettese, Guttengéber Csaba szerint éppen ezért külön kell választani a műsorterjesztést, annak új platformra helyezését és a pénzkeresést - a kettő ugyanis nagyon elválik. A szakemberekkel várakozásaikról, terveikről és a legfrissebb piaci trendekről beszélgettünk.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A kamera tengelye körül mindenirányú térélmény. Tuza Norbert író, rendező és kreatív csapata az InkPanther Productions a napokban készült el az Actimel nagyszabású karácsonyi kampányának 360 fokos reklámfilmjével.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Új üzleti magazin a piacon!

Új üzleti magazin a piacon!

Első alkalommal november 12-én, csütörtökön jelenik meg a K&K, a kis- és középvállalkozások magazinja. Az 5000 példányban, kéthavonta piacra kerülő üzleti magazin alapítói, Knapcsek Katalin és Nyomárkay Kázmér közel két évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a média, illetve az üzleti magazinok piacán.
Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Új és már jól működő teljesítményalapú hirdetési eszközök (performance based) bemutatására ír ki pályázatot az IAB és a Digitalhungary.hu. A legjobbak igen értékes standhelyet, bemutatkozási lehetőséget nyernek a március 12-ei és 13-ai Evolution 2014 és Mobile Hungary 2014 konferenciákon, illetve a Digitalhungary.hu oldalon is publikációs lehetőséget kapnak. Sőt, az öt nyertesből három majd a május 13-14-i siófoki Hungary konferencián is bemutatkozhat, emellett a rendezvényekre két-két belépőt is nyernek.