Csermely Ákos

Csermely Ákos

Csermely Ákos

Bemutatkozás

1981–1996 Magyar Televízió (Külpolitikai Főszerkesztőség, TV2, Kisebbségi és Határontúli Szerkesztőség)

1990–1996 Roxer Reklámügynökség
1991–1992 TV-TV Az egyik első kereskedelmi tévé
1992–1993 TV4 kereskedelmi tévé
1994–1997 A3/MSat televízió
1996 óta folyamatos: Media Hungary
1997–1997 Smart Studió építése
1997–2000 CentroFilm produkciós iroda
1999–2010 Kamera Hungária Televíziós Műsorfesztivál
2000 – folyamatos: Internet Hungary – www.internethungary.hu
2005–2017 Hégető Honorka-díj
2010–2010 Legyél Te Magyarország első netminiszterelnöke, országos választási játék, kizárólag a neten
2013 – folyamatos: Digital Hungary – www.digitalhungary.hu
2013 – Médiaplatform – kábeltelevíziós konferencia
2013 – folyamatos: Evolution – Az online evolúció két napja
2016 – folyamatos: Cicerók és Cicerínák – Hogyan készüljünk fel az előadásokra?
2017 – időszakosan visszatérő: Mobile Hungary
2018 – folyamatos: Digital Hungary Klub... – Egy-egy téma aprólékos kivesézése
2020 – folyamatos: Reboot Hungary – A pandémia szakmai webináriuma
2020 – Digitális Akadémia
2021 – Kamera Hungária újratöltve! – A digitális tartalmak fesztiválja!
2021 – Holtidőmédia podcast – Mostanság indul, hamarosan jelentkezünk
Hat szakmai könyv szerkesztője, társszerkesztője, számtalan publikáció.
Szubjektíven és (tán túl-) hosszabban, magamról és életemről.
Ki minek gondol, az vagyok annak. (Weöres Sándor)
A szerencse gyermeke vagyok! Kereken negyven éve (’81. június 7.) tehetem azt, amiért élni szeretek.
Sokszor jött velem szembe a szerencse… Hál´ istennek, sokszor megmutatta magát. Jelt adott. Majdnem mindig észrevettem, el is fogadtam, de sajnos, megesett az is, hogy elment mellettem és már későn fordultam utána.



Az vagyok, aki vagyok.

Hadd kezdjem pár, rám jellemző, az életszemléletemet is jól mutató gondolattal:

I. „Aki szilveszter hajnalánfogant, arra mindig egy ’jókedvcsillag’ veti fényét.”

Egész életemet átszőtte az életigenlés, a szellemiség, a humor és (nem is) néha a cinizmus szeretete. (A cinizmus a minőségi élet egyik legjobb életízesítője.)

II. Sosem bírtam a sorok közötti, ún. „angolos” kommunikációt, volt, hogy szándékosan nem értettem meg. Az egyenes beszéd híve vagyok.
 Ezért ragadhatott rám ez a jellemzés Iglódi Csabától: „Önazonos provokátor.”
″Inkább vagyok igaz, mint jó.″ szoktam mondogatni.

III. Mersz-e ember és önmagad lenni, vagy csak az elvárásoknak és a máznak akarsz mindenáron megfelelni?
 (Utálom, ha valaki igent mond, majd az idő múlásával rá kell jönnöm, hogy az valójában egy baromi nagy „nem” volt.)

IV. Nincs megnyugvásom, szó szerint rettegek az unalomtól.



+1: hálás vagyok érte - ezt többen tapasztalhatták-, ha velem valaki valóban őszinte. Azt szoktam mondani: „tudom, hogy jó vagyok, azt mondd meg, hol szúrtam el?”

Szülői-családi hátterem:

Rendkívül erős és biztonságos családban nőttem fel.
 Budapesten és Algériában töltöttem gyermek- és ifjúkoromat.
Szüleimmel – bár igen hamar elköltöztem tőlük – erős szálak kötöttek össze. Sokáig éltek, bőven 50 év felett voltam, amikor el kellett válnunk egymástól.

Ez a négy szó jellemző a családomra és neveltetésemre:
szellemiség és humor, akarat és küzdés.

A „nem” válasza csak egyvalamire jó: fogalmazzuk újra érveinket.

A hiba nem a rendszerben vagy valaki másban lakozik, hanem én csináltam valamit rosszul. Amit nem tudsz megváltoztatni, ahhoz alkalmazkodni kell.
Így tudnám jellemezni szoros, több mint fél évszázadig tartó kapcsolatunk alapjait.

Kezdetek:

Sosem akartam más, mint televíziós lenni. Ez volt nekem az egyik első és igazi nagy szerencsém. Nem kóvályogtam a döntésképtelenség éterében, elkerült a kétely, az időnket felégető „mi legyek, ha nagy leszek?” dilemmája.
12 éves koromban megfogalmazhattam vágyott utamat.
 Mással sem foglalkoztam, mint fényképezéssel, matekkal, fizikával. Hanggenerátorokat és fényorgonákat építettem apám garázsában. Emiatt is döntöttem úgy, hogy egy budai úri gimnázium helyett a Corvin Mátyás Szakközépiskolába jelentkezem „vezetéknélküli híradástechnikus”-nak. „Milyen tévés az, aki nem ismeri a tévézés műszaki hátterét?” – gondoltam akkor. 602.számű elektronikai műszerészként végeztem. Vagyis vezetéknélküli hiradástechnikus.
Rövid ideig fotósként egy proszektúrán is dolgoztam a színes laborálás megtanulása végett. Mindennek ára van :-).
 Később alapszinten megtanultam vágni, kamerát kezelni. Aztán megtanultam mindennek az alapját, ami a munkámhoz kellett. Nyilván egyiket sem tudtam felső fokon, de annyira igen, hogy ne lehessen megvezetni, és értsem, amikor egy szakember beszél hozzám.
 (Amikor első házamat építettem a ´80-as években, megtanultam vakolni, hegeszteni, csempézni, parkettázni.)

2x20 évig tartó buli!
1981-ben kezdődött a Magyar Televízióban töltött csodálatos 16 évem. Eleinte, kb. két évig un. rögzítés-vezető voltam.
Majd jöttek a nagyok, akik az alkotás alázatára tanítottak:
Baló György, Born Ádám, Chrudinák Alajos, Horvát János voltak a mestereim.

A Külpolitikai Szerkesztőségnek hála, járhattam a világot (a Panoráma, a Parabola és a Periszkóp című műsorokat készítettem), miközben diplomát szereztem a Filmművészetin. A ’90-es évek elején pár „korai” kereskedelmi televízió indulásánál (TV-TV, TV4, A3-MSat) voltam jelen, ahol a menedzselés mellett feladatom volt a tartalomterjesztés szervezése is; így sok „kábeles”-t ismerhettem meg akkoriban. (Kábeltelevíziós fejállomások)
(akinek kell, érti ezt a két storit:
I.: 1991-ben, VHS kazettákkal terjesztettük a televíziós műsorainkat. Motorosfutárok vitték ki egyszerre az egészheti adásainkat.
Hála és köszönet ezért Zákonyi S. Tominak, Fazekas Zsoltnak és Born Ádámnak. Köszönöm szépen, hogy ebbe a parádés játékba bevettek.
II.: 1995-ben körbejárattuk az A3 tévé digitalizált (!) adásjelét a világba, majd műholdról levettük a digitális műsor jelet.
Óriási bravúr volt: Budapesten 2 másodperccel előbb ment minden adásba, mint országosan. Országosak lettünk! Köszönöm a lehetőséget Peter Klenner, Kovács Imre és Horváth Anita)

Persze mindig is nyughatatlan és munkaalkoholista voltam. Jutott idő a reklámfilmek gyártására, ügynökségi feladatok ellátására (reklámidőket vettem, hm, inkább „felvásároltam” olcsón, és eladtam – drágábban).
A reklámpiac több szereplőjével üzleti kapcsolatot tartottam fent, majd ’96-ban megalapítottam párommal, Lányom édesanyjával saját cégemet, a Média Hungáriát.

Piacgazdasági viszonyok között, lépésről lépésre, kockáról kockára építettem fel a ma már évi 5 konferenciából (Media-Digital Hungary, Internet Hungary, Evolution, Mobile Hungary, Digitális Akadémia, Reboot Hungary és a most indult Holtidőmédiája podcast) és egy online magazinból (Digitalhungary.hu) álló portfóliót. Időnként elkalandoztam: szakmai könyveket szerkesztettem és kiadtam (lásd alább).

Egy kis „kibeszélés” – és megszületik a Kamera Hungária.

Egyszer felhívott Ruszkai Nóra – akkor producer – a következő szavakkal: „Miért nem csinálsz egy tévéfesztivált? Ahol a tartalom és a minőség összemérheti magát. Csinálj egy ilyen fesztivált Veszprémben, persze a kor követelményeinek megfelelőre hangolva.”
Megcsináltuk, a szakma és az ORTT támogatásával.
Eddigi zsűrielnökök voltak: Andrew G. Vajna, Gazdag Gyula, Koltai Róbert, Koltai Lajos, Ragályi Elemér, Szirtes Tamás, Szinetár Miklós és még sorolhatnám.

Feledésre kötelezett szomorúság:
Aztán valakinek nem tetszett, hogy tettem a választott dolgom. Media Hungary, Kamera Hungária.
Megtetszett, amit csináltam. Azt hitte, hatalom van a kezemben, pedig csak alázat volt, ezt érthették félre. 
2009-et írtunk. Nem, bármennyire is hihetetlen, nem a politika irányából jött a „támadás”, bár sokan szeretik a dolgokat a „politika zsírpapírjába” csomagolni. Pedig csak üzleti érdekek és emberi hiúság voltak a támadóim „tanácsadói”.
Életemben összesen három emberrel volt „gyilkos” konfliktusom. 
A feszültség oka mind a három alkalommal ugyanaz volt. Úgy bántak az enyémmel, mintha a sajátjuk lett volna.
Ha ugyanezt én tettem volna az ő tulajdonukkal, ugyanúgy megakadályozták volna, mint ahogy én tettem.
Nagy gazdasági és egyéb befolyással bírtak, így könnyen tudtak karaktergyilkolni valótlan állításaikkal. Akik függtek tőlük, elhitték (lásd még Stockholm-szindróma).
 Sajnos, kevesen kérdeztek meg, kérték ki az én igazságomat. 
Voltak a megcsalók között barátok is. Ez utóbbi piszkosul fájt, a többit kezeltem.

A saját válaszaimat ismerem. Minden másra meg ott a pletyka :-)

Lépjünk túl:
Az elfogadás mestersége embert próbáló feladat, valójában keveseknek adatik meg annak magas fokon való művelése. (Lásd még:„Egyetértek veled mindaddig, míg azt mondod, amit én.”)



Kalandoztam persze másfelé is, remélve, hogy értéket adhatok az embereknek, a szakmának, hiszen szerettem és szeretek a köznek adni.

Sükösd Miklóssal és Kotroczó Róberttel együttműködésben a kezdetektől majdnem 9 évig szerveztem a Hégető Honorka Alapítvány díjátadóit.



Mindig segítettek – ez nem egy one man show.
Nem felejtem: mindig voltak olyan emberek, akik kitartóan mellettem voltak.

Segítették munkámat, szakmailag, anyagilag és jó szóval.
Örökké hálás leszek érte.

2010-ben, amikor az internet már kellően elterjedt hazánkban, be szerettem volna mutatni, hogyan lehet ingyenesen – pontosabban minimális költségekkel – elérni akár 3,5 millió embert.
Megszerveztem a „Legyél Te Magyarország első netminiszterelnöke” című programot. 
20 diákot 4 hónapig tanítottunk a kampányolás tudományára, olyan kiváló szakemberekkel, mint például Wermer András, Hammer Ferenc, Borókai Gábor, Baló György, Heltai Péter és még sokan mások.


A konferencia- és fesztiválszervezés üzletágának legfőbb alapszabálya, hogy mind tartalomban, mind kiszolgálásban olyan minőséget kell nyújtani a résztvevőknek, hogy legközelebb is eljöjjenek, sőt: másoknak is ajánlják rendezvényeinket. E médium esetében – hadd fogalmazzak így – közvetlen kapcsolatod van a nézőiddel, a „fogyasztód”-dal. Ez jó, nagyon jó, mert sokféle gondolkodásmóddal, jellemmel találkozhatok (lásd: a tények, etika és az érdekek változó viszonya). Ha ilyen-olyan kísértések jöttek is menet közben arra, hogy a könnyebbik végén fogjuk meg a munkát, mindig azt mondtam: nemcsak a mára, hanem a következő évekre is gondolni kell.

A közönséggel mindig közvetlen a kapcsolatom. Sosem számok és mérési eredmények voltak. Volt és van illatuk, haragjuk, szeretetük.
Évről évre egyre többen és többen jöttek el konferenciáinkra.


Sok ember, ifjú mutatkozhatott be először nálam, sok, ma már szakmájában, versenypiacán ismert és elismert embernek adhattam meg felületeimen keresztül a kezdő segítséget.
Erre büszke vagyok.
 Ez az igazi érték.
Nem szeretnék kihagyni senkit, így nem sorolnék fel neveket…

Talán szerénytelenség, de büszkén vállalom: mindvégig alázattal, szeretettel, már-már megszállottan, a szakma iránti szerelemmel építettem azt, amit ma Média Hungária Konferenciairodának nevezünk.
Sosem egyedül értem el, amit el tudtam érni. 
Ehhez kellett a párom, kellettek a kollégáim, a barátaim és a támogatóim.

Ezt nem lehet egyedül csinálni, ez nem egy one man show. 
Ne feledjük, és ígérem, én sem felejtem.

E sorok olvasói közül szinte mindenkivel személyesen is ismerjük egymást, vagy vannak közös barátaink, így könnyű ellenőrizni: szeretem a jó dolgokat, szeretek élni, szeretek jól élni, de a konferenciák és egyéb események szervezése, értéket adni, értéket szolgáltatni nekem mindig többet jelentett egyszerű bevételi forrásnál – a gyerekeim mellett az életem fő művének tekintem őket.



A pandémia alatt sem engedhettem meg magamnak a tétlenséget, és szerencsémre, megint voltak segítőim, barátaim és támogatóim: elindult a Reboot Hungary és a Holtidőmédiája podcast, illetve a Media-Digital Hungary online konferenciával és az Internet Hungary konferenciatévével léptem színre azzal a céllal, hogy a bezárkózás időszakában is együtt maradjon a szakma, és persze a barátok is, és hogy ne maradjunk tétlenek.

Boldog ember volnék? Ennyi dicsekvés után mi mást írhatnék?! 

Persze.

Azt teszem, amit szeretek, saját utamat járom és közben igyekszem hatni. 
Megtanultam sok emberrel tartani a kapcsolatot – és van amikor egész jól sikerül:-)

Megosztó lennék? Persze, egyértelműen, de hál’ istennek. Talán így jobban hatok.
 A kreatív élet és a „sodrásba kerülés” nem mindig határolódik el egyértelműen egymástól.

Hit és türelem. Nem mondom, hogy sikerült mindig betartanom, de törekedtem, törekszem rá.

Csodálatos volt az elmúlt negyven évem, csak férjen bele még egyszer ennyi.

Interjúk:

Interjúk I. (Merész voltam, nem féltem még Tőle sem

Interjú II. Hogyan lehetsz a változások győztese?

Interjú III. Addig jó amíg másolnak

Interjú IV. Hajt a küzdőszellem:

Podcast: Felforgatók:

Előadásom a digitalizációról Media Hungary nyitó előadás

Előadásom a versenyről

Egy nem is annyira szép mese.

Publikációk:

Szakmai írások napi- és szakmai lapokban (Digital Hungary, Kreatív-Média Hungária)

Könyvek:

A média jövője I. c. tanulmánykötet szerkesztője (1999. december)

A hír értékei c. tanulmánykötet szerkesztője (2001. február)

A média jövője II. c. tanulmánykötet szerkesztője (2002. február)

Írások az internet és média világából (2002. december)

PRopaganda (2004. május)

Konvergencián innen és túl – Digitális jövőképek (2004. november)

A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén (2005. szeptember)

Csermely Ákos kapcsolódó cikkei

Az online videó felkészül és előre tör

Az online videó felkészül és előre tör

Erdélyi Eszterrel, az Atmedia online divíziójának vezetőjével beszélgetett Csermely Ákos, akivel körbejárták ezt az új - talán nem is annyira csak feltörekvő - piacot fogyasztói és hirdetői szemszögből egyaránt. Az online videó piaca eddig is gyorsan növekedő volt.
Az öntudatra ébredt fogyasztó megszelidítésének művészete. Internet Hungary bemutatás.

Az öntudatra ébredt fogyasztó megszelidítésének művészete. Internet Hungary bemutatás.

A fogyasztók alkalomhoz kapcsolódó viselkedése, és döntésének befolyásolása. Ez most a dolgunk.
Adat vagy kreativitás. Avagy mitől éri el a reklám a fogyasztót?

Adat vagy kreativitás. Avagy mitől éri el a reklám a fogyasztót?

A Reboot Hungary webináriumsorozat 54. adása azt járta körbe, hogyan lehet okosan és hatékonyan reklámozni az egyre nagyobb média- és reklámzajban. Mitől fog pont ránk és az üzenetünkre figyelni a fogyasztó?
A fogyasztók öntudatra ébredése. Mert minden kiscicában ott lakozik egy oroszlán (is). Gondolatok ébresztője az idei Internet Hungary kapcsán.

A fogyasztók öntudatra ébredése. Mert minden kiscicában ott lakozik egy oroszlán (is). Gondolatok ébresztője az idei Internet Hungary kapcsán.

A fogyasztó fokozatosan ráébred új értékeire. Fizetőeszköze már nem csupán a pénze, hanem saját maga, a tudása, valamint befolyásoló képességének szakszerű kezelése is azzá válhat.
Reklámok, reklámok, szépen ragyogjatok, a szegény fogyasztónak, utat mutassatok...

Reklámok, reklámok, szépen ragyogjatok, a szegény fogyasztónak, utat mutassatok...

Reklámok hangnemei, kampányok retorikája. 
Kinek nyújt nagyobb élményt valójában a reklám? 
 Vitaindító, gondolatébresztő írás a július 08-i Reboot Hungary interaktív adásához. Kételkedj és kérdezz! Vitatkozz és érvelj! Nem simulni jöttem, értetek, magunkért írtam.
Podcast – kiknek és miről szól. A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. I. rész

Podcast – kiknek és miről szól. A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. I. rész

A Reboot Hungary adásában az IAB és az NRC közös kutatását mutattuk be a hazai podcast piacról. Ehhez kapcsolódva a rohamosan növekvő piac profi tartalomgyártóival beszélgettünk arról, hogy miért és kinek gyártják ezeket a műsorokat, és hogy mire érdemes annak figyelnie, aki audio formátum gyártásába kezdene.
Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Hamarosan sokkal izgalmasabb közvetítésekre lesz szükség a mai tizenévesek igényei miatt – véli Éless Dénes a Budapest Honvéd FC marketing vezetője.
Odavisszük az üzeneteket, ahol a fogyasztók éppen vannak

Odavisszük az üzeneteket, ahol a fogyasztók éppen vannak

Miképpen lehet a hagyományos média változásait lekövetni, miképpen lehet “modernizálni” egy médiaportfóliót?
A tartalom a király! De ki lehet majd a királynő? Ki lesz az igazán befolyásoló?

A tartalom a király! De ki lehet majd a királynő? Ki lesz az igazán befolyásoló?

Interjú Schneider Henrikkel, a Vodafone Senior Content & Entertainment Managerével.
A márka jószándéka és lelkiismerete

A márka jószándéka és lelkiismerete

Interjú Szabó Bélával, a Magyar Telekom Csoport márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatójával.
Mondok egy merészet: tények a tervekhez. A hirdető elvárja a validált számokat.

Mondok egy merészet: tények a tervekhez. A hirdető elvárja a validált számokat.

Laczkó Endrével az Atmedia portfólió és nemzetközi üzletfejlesztési igazgatójával a beszélgetésünk második része. Szó esett a mérésekről, a globális szereplők súlyáról, a rádióspiac és a médiamixek egyediségéről, és a jogtiszta videók elfogadottságának remélt növekedéséről.
Turizmus a covid után: vannak jó megoldások egy lenullázott piac talpra állítására

Turizmus a covid után: vannak jó megoldások egy lenullázott piac talpra állítására

Átfogó interjú Szigetvári Józseffel, a szállás.hu alapító ügyvezetőjével.
Élményből hogyan lesz profit? Az empátia és ügyfélélmény kívánt harmóniája. Összefoglaló írás és az adás videója.

Élményből hogyan lesz profit? Az empátia és ügyfélélmény kívánt harmóniája. Összefoglaló írás és az adás videója.

Empatikusnak lenni nemes cselekedet lehet, de miért éri meg a cégeknek is komolyan foglalkozni ügyfeleik érzelmeivel és motivációival? Az empátia pszichológiai, marketing és sales kapcsolatait elemezték szárítőink a Reboot Hungary adatásában.
Az online videó felkészül és előre tör!

Az online videó felkészül és előre tör!

Miként változik az online videópiac a streaming hatására?
Spot, or not spot?! Mennyit ér a reklám a zajos környezetben?

Spot, or not spot?! Mennyit ér a reklám a zajos környezetben?

Adblockerek, lankadó figyelem ellen a non-spot hirdetések
A tévés társam mondd, akarsz-e lenni? A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál ismertetője!

A tévés társam mondd, akarsz-e lenni? A Kamera Hungária Online Műsorfesztivál ismertetője!

A Média-Digital Hungary szervezői 2021. június 1. és június 8. között megrendezi a Kamera Hungária Online Műsorfesztivált. Szeretettel várunk minden egyéni, alkotót, alkotó csoportot, sajtómunkást, gyártócéget, kereskedőt, szolgáltatót, produkciós irodát, vállalati marketingest, reklámpiaci szakembert, hogy képviseltessék magukat a fesztiválon, nevezzék magyar nyelvű tartalmaikat az online audiovizuális tartalmak hazai szakmai versenyébe. Ismertető. A díjkiosztó ünnepségre: június 7-én a Média-Digital Hungary Konferencián kerül sor. 

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

Azt gondolom, hogy korszakhatár közelségébe érkeztünk, a rendkívüli körülmények is adottak ahhoz, hogy valami új következzen, hogy a fiatalok a társadalom alakítóiként, új status quo megteremtőiként lépjenek a színre - állítja Székely Levente.
A kreativitás fontos, de nem mindegy hol és mikor alkalmazzuk - interjú Pőcze Balázs MITO-alapítóval

A kreativitás fontos, de nem mindegy hol és mikor alkalmazzuk - interjú Pőcze Balázs MITO-alapítóval

A márkák reakcióiról, a kommunikáció új megközelítéseiről és szintjeiről és persze egy lehetséges jövőről.
2020 az inga és a bizonyosság éve - mi a helyzet a médiapiacon és mi várható?

2020 az inga és a bizonyosság éve - mi a helyzet a médiapiacon és mi várható?

Hidvégi Krisztinával, a New Land Média médiaigazgatójával visszatekintettünk, hogy aztán egy csipetnyit jövendöljünk.
A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok világa és a generáció közötti kapcsolat elképesztően bonyolult, miközben megváltoztak a lázadás színterei és a korábbiaknál a bizalom is új
A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

Digitalizáció, sportfogadás, fejlesztés, fejlesztés és fejlesztés.
2020 az inga és a bizonyosság éve

2020 az inga és a bizonyosság éve

Hidvégi Krisztinával, a New Land Média médiaigazgatójával visszatekintettünk, hogy aztán egy csipetnyit jövendöljünk.
A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

A sport nemcsak a legjelentősebb termékünk alapja, hanem a marketingünk egyik fókusza is – interjú Bánhegyi Zsófiával

Digitalizáció, sportfogadás, fejlesztés, fejlesztés és fejlesztés.
Munkahelyet váltók és jobhopperek a pandémia évében

Munkahelyet váltók és jobhopperek a pandémia évében

Pandémia, home office, munkavállalói elégedettség és lojalitás. Interjú Hidvégi Krisztinával, a New Land Media médiaigazgatójával.
Digitális médiarobbanás pandémia idején

Digitális médiarobbanás pandémia idején

A médiafogyasztási szokások az egész iparágat változásra kényszerítik, a jelenlegi helyzet állandósul. Erdélyi Esztert Csermely Ákos kérdezte.
”Szeretném, ha lenne egy varázsgömböm, de lehet, hogy nem néznék bele...”

”Szeretném, ha lenne egy varázsgömböm, de lehet, hogy nem néznék bele...”

Sokat lehet és kell tanulni, tapasztalni, de minden produkció új kockázattal jár, anyagi értelemben is. Interjú Kapitány-Diószegi Judit producerrel.
Mit NEM élhet át az ügyfél? Segítségül hívtuk a Service Design-t.

Mit NEM élhet át az ügyfél? Service Design nap

Tervezés és módszertanok keresése és meghatározása üzletedre profilozva.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket.
Kamera Hungária újratöltve!

Kamera Hungária újratöltve!

Tíz év kihagyás után újraindul a legendás Kamera Hungária Műsorfesztivál. Ezúttal a digitális tartalmaké a főszerep. Csermely Ákos, a fesztivál ötletgazdája és csapata az elmúlt egy év legjobb audio és audiovizuális tartalmait keresi az online térből.
A kor csak egy állapot, amitől el kell tudnunk vonatkoztatni ha generációkat vizsgálunk. A Reboot Hungary összefoglaló írása.

A kor csak egy állapot, amitől el kell tudnunk vonatkoztatni ha generációkat vizsgálunk. A Reboot Hungary összefoglaló írása.

Az ókorban is úgy érezték, hogy a fiatalabb generációk nem tisztelik a múltat, és merőben új hozzáállásuk átalakítja a társadalmakat. A hiedelmek a generációk közti különbségek kapcsán azóta is meg vannak. De a kérdés az, hogy tényleg olyan fontosak ezek a különbségek? Mitől és mennyire mások az egyes korcsoportok? És ez biztosan az egyik legfontosabb szempont, ha hatékonyan akarunk megszólítani embereket? A Reboot Hungary webináriumának február 25-ig beszélgetése ezeket a kérdéseket járta körbe.
Tudsz hirdetni a Google és Facebook nélkül? Reboot Hungary összefoglaló

Tudsz hirdetni a Google és Facebook nélkül? Reboot Hungary összefoglaló

A techóriások néhány szolgáltatásának akár átmeneti felfüggesztése is a feje tejére állíthatja cégek teljes marketing gépezetét. Csak az tud egy ilyen eseményre sikerrel felkészülni, aki időben kiépítette saját adataira épülő digitális hirdetési folyamatait.
Döntési pontok a médiában – Miért kell másképpen terveznünk a média megjelenéseinket? A figyelemgazdaság átalakulása

Döntési pontok a médiában – Miért kell másképpen terveznünk a média megjelenéseinket? A figyelemgazdaság átalakulása

A február 11-i Reboot Hungary témájának alapját az NRC, speciálisan erre az alaklomra készített kutatása adja.
Reboot Hungary provokatív ajánló: az élmény monetizálása, avagy digitalizációs lépéskényszerben a bankok és más pénzmozgatásban érdekelt vállalkozás.

Reboot Hungary provokatív ajánló: az élmény monetizálása, avagy digitalizációs lépéskényszerben a bankok és más pénzmozgatásban érdekelt vállalkozás.

A pénzügyi kultúra fejlesztésének igénye, a bankok és pénzintézetek harca a globálisokkal és a kis „Rugalmasokkal″, az egyre élesedő verseny az egyre inkább élményéhes ügyfelekért... aki itt lemaradt, talán végzetesen kimarad. Ajánló az e heti, december 3-i Reboot Hungary adásához.
Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Szórakozom, tehát vagyok! A figyelemgazdaság újrafelosztása

Tisztelt olvasó, az alábbi cikk a szeptember 17-én megrendezésre kerülő webinárium tartalmi ismertetője.
Ezen a helyen találkoznak a progresszív és nyitott vezetők – interjú Horváth Jánossal, az MVÜK vezérigazgatójával

Ezen a helyen találkoznak a progresszív és nyitott vezetők – interjú Horváth Jánossal, az MVÜK vezérigazgatójával

Tudás, tapasztalat, kapcsolatrendszer, vezetői mindset.
A karizma felértékelődése

A karizma felértékelődése

Pozitív jelentéstartalmú fogalom. Stratégiai és taktikai eszköznek is kiváló, de mindenekelőtt személyes márkánkat építhetjük vele, ráadásul fejlesztése lelki gondjainkra is kiváló gyógyír lehet. A Karizma című könyv ajánlója.
A DigitalHungary Klub szervezői versenypályázatot hirdetnek

Pályázat! Hatszavasok a maketingben

Miért ne adhatnánk többet a puszta szlogeneknél, miért ne láthatnánk el szellemiséggel, humorral, fordulatos mondatokkal, történetekkel?
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Beszélgetés Zájer Attilával, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatójával.
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni.”
Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

Eladás nagy mennyiségben, kiszolgálás személyre szabottan

FMCG kereskedelem és az egyedi szolgáltatás, limitált és célzott marketing - Nagy Sándort, a G´Roby ügyvezetőjét kérdeztük.
Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Reklámfesztivállal ügyfelet nyerni?

Kevés az olyan reklámügynökség, amelynek recepciója ne lenne tele fesztiválok és toplisták elismerő okleveleivel és trófeáival.
Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Tények és vélemények – interjú Bognár Bálinttal

Egyértelműen szét kell választani, mi az, amit tényként és mi az, amit véleményként tárunk az olvasó elé. A tényeket pontosan, hitelesen kell leírnunk, ha véleményünk van, azt meg kell védenünk mindenkivel szemben – mondja Bognár Bálint, a 24. hu termékmenedzsere, aki – egyebek mellett – a fake news jelenségről is beszél interjúnkban.
Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Porlad az emlékmű, avagy a guanótól a big datáig

Miért porlad a washingtoni Lincoln emlékmű? Hogyan lehet 20 millió motorcsónakot eladni? Miért várjuk el, hogy újszülött gyerekünk tíz másodperc alatt fussa a 100 métert? Mely cégek készültek fel a big data keltette dataklizmára? Válaszok a Sandy Váci-val készített interjúnkban és az Internet Hungary-n.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Csökken a különbség a desktop és a mobil között – interjú Rusvai Richárddal

Ha kivesszük a Google-t és a, Facebook-ot, akkor a magyarországi digitális bevételek nem fejlődtek olyan nagy arányban, mint amennyire a Google és Facebook fejlődött – mondja a CM Sales digitális vezetője, aki szerint a mobilfelületek egyre értékesebbek.
A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A tévé tartja magát - interjú Guttengéber Csabával és Lengyel Andrással

A 15-24 éveseket a legjobban a Youtube platformon keresztül lehet megszólítani. De a legnagyobb Youtube kreátorok közt már valójában ott vannak a nagy televíziós társaságok – mutat rá Lengyel András, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A cég ügyvezető-helyettese, Guttengéber Csaba szerint éppen ezért külön kell választani a műsorterjesztést, annak új platformra helyezését és a pénzkeresést - a kettő ugyanis nagyon elválik. A szakemberekkel várakozásaikról, terveikről és a legfrissebb piaci trendekről beszélgettünk.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A több mint 360 fokban felvett reklámspot

A kamera tengelye körül mindenirányú térélmény. Tuza Norbert író, rendező és kreatív csapata az InkPanther Productions a napokban készült el az Actimel nagyszabású karácsonyi kampányának 360 fokos reklámfilmjével.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Új üzleti magazin a piacon!

Új üzleti magazin a piacon!

Első alkalommal november 12-én, csütörtökön jelenik meg a K&K, a kis- és középvállalkozások magazinja. Az 5000 példányban, kéthavonta piacra kerülő üzleti magazin alapítói, Knapcsek Katalin és Nyomárkay Kázmér közel két évtizedes tapasztalattal rendelkeznek a média, illetve az üzleti magazinok piacán.
Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Pályázz, ha vágod, hogy mi fán terem a performance based!?

Új és már jól működő teljesítményalapú hirdetési eszközök (performance based) bemutatására ír ki pályázatot az IAB és a Digitalhungary.hu. A legjobbak igen értékes standhelyet, bemutatkozási lehetőséget nyernek a március 12-ei és 13-ai Evolution 2014 és Mobile Hungary 2014 konferenciákon, illetve a Digitalhungary.hu oldalon is publikációs lehetőséget kapnak. Sőt, az öt nyertesből három majd a május 13-14-i siófoki Hungary konferencián is bemutatkozhat, emellett a rendezvényekre két-két belépőt is nyernek.
Az online videó felkészül és előre tör

Az online videó felkészül és előre tör

Erdélyi Eszterrel, az Atmedia online divíziójának vezetőjével beszélgetett Csermely Ákos, akivel körbejárták ezt az új - talán nem is annyira csak feltörekvő - piacot fogyasztói és hirdetői szemszögből egyaránt. Az online videó piaca eddig is gyorsan növekedő volt.
Csak történeteket szeretnénk elmesélni

Csak történeteket szeretnénk elmesélni

Már a sorozatok hosszútávon a streamingre költöznek, jelenleg Magyarországon a nézői szokások továbbra is a sugárzott adást részesítik előnyben – véli Kapitány Iván rendező, operatőr, producer, forgatókönyvíró.
A fogyasztók öntudatra ébredése! Az Internet Hungary ismertetője, és programelőzetese.

A fogyasztók öntudatra ébredése! Az Internet Hungary ismertetője, és programelőzetese.

i az, akinek nem létszükséglete, hogy saját virtuális bázissal rendelkezzen? Kinek marad érték az a fogyasztó, akinek nincs virtuális tere?
Meghökkentés, konfliktus, sokkolás: a visszaidézés  eszközei a reklámokban. Miért jutottunk idáig?

Meghökkentés, konfliktus, sokkolás: a visszaidézés eszközei a reklámokban. Miért jutottunk idáig?

A reklámzaj fokozódik. Kordában lehet tartani a hangnemét? A reklámra szüksége van a fogyasztónak, a kereskedőnek, a médiának. Reboot Hungary ismertő.
Podcastgazdaságtan – kinek érték és miért? A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. II. rész

Podcastgazdaságtan – kinek érték és miért? A dupla Reboot Hungary adásának összefoglaló írása. II. rész

Podcastot nem csak hallgatni, de gyártani is egyre többen szeretnek. A kezdeti lelkesedés fenntartásához elengedhetetlen a fenntartható növekedés.
Búcsú - Elhunyt János Wéber az ORTT egykori tagja.

Búcsú - Elhunyt János Wéber az ORTT egykori tagja.

Személyes búcsúm.
Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Streaming vs. TV harc a sportközvetítések piacán

Hamarosan sokkal izgalmasabb közvetítésekre lesz szükség a mai tizenévesek igényei miatt – véli Éless Dénes a Budapest Honvéd FC marketing vezetője.
Figyelem! A fogyasztók hatalomátvételre készülnek! Vitaindító a Media-Digital Hungary-hez.

Figyelem! A fogyasztók hatalomátvételre készülnek! Vitaindító a Media-Digital Hungary-hez.

Nincs mit tenni, nekünk kell alkalmazkodni a média-, a reklámfogyasztók és a vásárlók új szokásaihoz!
Figyelemfelkeltő gondolatok! A média és a figyelemgazdaság átalakulása.

Figyelemfelkeltő gondolatok! A média és a figyelemgazdaság átalakulása.

A tévé mellett ma már állandó helyet kér magának a videómegosztó, az on-demand filmszolgáltató és helyet kérnek a webináriumok is.
A márka jószándéka és lelkiismerete

A márka jószándéka és lelkiismerete

Interjú Szabó Bélával, a Magyar Telekom Csoport márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatójával.
Etikusnak lenni nem egyenlő az önmagunk promotálásával

Etikusnak lenni nem egyenlő az önmagunk promotálásával

Az alábbi interjúban szó lesz többek között a multik és a média felelős magatartásáról is.
Hogyan gondolkodjunk az algoritmusok fejével?

Hogyan gondolkodjunk az algoritmusok fejével?

Hogyan kapcsolódik össze a digitális transzformáció a digitális gondolkodással? Mit értünk a ″megközelítések kultúrája″ kifejezés alatt?
Az online videó felkészül és előre tör!

Az online videó felkészül és előre tör!

Miként változik az online videópiac a streaming hatására?
Nevezz Te is! Az online tartalomgyártókat díjazza a Media-Digital Hungary.

Nevezz Te is! Az online tartalomgyártókat díjazza a Media-Digital Hungary.

Kamera Hungária Online Műsorfesztivál címmel versenyt hirdetnek a Media-Digital Hungary konferenciasorozat szervezői. Az online média szereplőinek seregszemléjére április 12-28. között lehet jelentkezni olyan audiovizuális tartalmakkal, amelyek a pandémia éve alatt legalább egyszer már a nagyközönség elé kerültek. A komoly díjakat adó pályázatot kereskedők, szolgáltatók, egyéb gazdasági vállalkozások, egyéni alkotó vagy kreatív alkotócsoport tagja, újságíró, tartalomszolgáltató vagy ügynökség egyaránt benyújthat. Egyszóval bárki, aki az elmúlt egy évben a négy kategóriába eső audio, vagy audiovizuális tartalmat késztett. 
A fesztiválra online módon, a június 1-7 között online felületeinken kerül sor.
A díjkiosztó 2021. június 7-én a Media-Digital Hungary Konferencián lesz. 

Kényszerpótlék vagy új szerelem? A webinárok jövője. A március 25-i Reboot Hungary gondolatébresztő írása.

Kényszerpótlék vagy új szerelem? A webinárok jövője. A március 25-i Reboot Hungary gondolatébresztő írása.

Még a sci-fi-k világban sem igen tűnik fel olyan jövőkép, amelyben a személyes emberi kapcsolatokat teljesen kiválthatja az online kommunikáció – a koronavírus azonban a legvadabb írói képzelőerőn is túltett. Ma már a vállalati képzések, állásinterjúk, kiállítások és konferenciák is online zajlanak. A kérdés az, hogy meddig – örökre, vagy csak a pandémia végéig?
Nézze meg a Reboot Hungary 3. évad beszélgetéseit!

Nézze meg a Reboot Hungary 3. évad beszélgetéseit!

Mire alkalmas a podcast? A bevétel már a címadásnál eldőlhet! Fogalmazzuk újra a generációs meghatározásokat. Marketingköltségek helyett marketing befektetések? Hogyan lehet felkészülni a 3rd party cookie eltörölésére? Miért mondhatjuk hogy most már tényleg átvette a médiafogyasztó a figyelemgazdaságban a hatalmat? 27 beszélgetőpartner, 9 téma, 638 néző. Klikk a címekre és nézze meg őket!
Már a kreativitás sem a régi

Már a kreativitás sem a régi

A kreativitás forrása, teljesítményalapú elszámolása és életterei. Interjú Jedlicska Mártonnal, a Wavemaker kreatívigazgatójával.
Hirdetések, reklámok, kampányok: a minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

Hirdetések, reklámok, kampányok: a minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A hirdetők egyre bátrabban terveznek a jövő évre, de kérdés, hogy a várható növekedésnek milyen ára lesz.
Tévé, online, rádió. Teljes lett a kínálat.

Tévé, online, rádió. Teljes lett a kínálat.

Guttengéber Csabával az atmedia ügyvezetőjével beszélgettünk a médiapiacról, a vírusválság pozitív és negatív hatásairól és a felelős piacépítésről.
A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

Stratégia, reklám, pénz és a piac újraépítése.
A minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A minőségnek ára van! - interjú Csikesz Erikával, a TV2 értékesítési igazgatójával

A hirdetők egyre bátrabban terveznek a jövő évre, de kérdés, hogy a várható növekedésnek milyen ára lesz.
A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

A hangsúlyt az elektronikus médiaeszközök közötti szinergia megteremtésére helyeztük – interjú Kosaras Klaudiával, az Atmedia kereskedelmi igazgatójával

Stratégia, reklám, pénz és a piac újraépítése.
A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

A fiatalok immár a digitális világban lázadnak - interjú Székely Leventével

„Azt gondolom, hogy korszakhatár közelségébe érkeztünk, a rendkívüli körülmények is adottak ahhoz, hogy valami új következzen.”
Hidvégi Krisztina: A változásra való nyitottság képessége teheti sikeressé a piaci szereplőket

Hidvégi Krisztina: A változásra való nyitottság képessége teheti sikeressé a piaci szereplőket

A New Land Media médiaigazgatója beszélt a vállalatok pandémiás reakcióiról és a lehetséges stratégiákról is.
„A JÓ CONTENT AZ ÉRZÉKEK ÖKOSZISZTÉMÁJA” – tartalommarketingről beszélgettünk Szeszlér Vera tartalom designerrel

„A JÓ CONTENT AZ ÉRZÉKEK ÖKOSZISZTÉMÁJA” – tartalommarketingről beszélgettünk Szeszlér Vera tartalom designerrel

Amikor találkozik a tartalommarketing és a service design.
„Hamarosan megváltjuk a jegyünket arra a vonatra”

„Hamarosan megváltjuk a jegyünket arra a vonatra”

Kapitány Iván rendezőt, producert, operatőrt, a ContentLab&Factory vezető kreatív alkotóját Csermely Ákos kérdezte.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Zájer Attila, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatója vallja: mind a mai napig ez a legolcsóbb, a leggyorsabban felépülő kommunikációs megoldás.
Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Mindig meg lehet találni a piaci rést - interjú Gerentsér Imrével

Nem egy-egy terméket kell indítani, hanem komplex és egymásra épülő márkastratégiákkal kell dolgozni - fogalmazott a digitalhungary.hu-nak a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatója. Nagyinterjúnkban szó esik a híraggregátor oldalakról, a bulvárról, de a programmatic-ról is.
Kinek áll jól a podcastok világa?! A Reboot Hungary március 05-i adásának összefoglaló írása.

Kinek áll jól a podcastok világa?! A Reboot Hungary március 05-i adásának összefoglaló írása.

Rétegtartalomból egyre inkább mainstream médiafelületté válik a podcast, amit már a hirdetőknek is egyre fontosabb figyelembe venni. A Reboot Hungary adásában vállalati, reklámügynökségi és médiavállalati oldalról is megvizsgáltuk a podcastok jelenét és jövőjét.
Fiatalok! Ti vagytok a merészek, de az éretteké a tapasztalat...

Fiatalok! Ti vagytok a merészek, de az éretteké a tapasztalat...

Mikor és melyik a nyerőbb stratégia? A február 25-i Reboot Hungary ismertetője.
Több fogyasztás, kevesebb figyelem? Reboot Hungary összefoglaló

Több fogyasztás, kevesebb figyelem? Reboot Hungary összefoglaló

A Reboot Hungary első idei webináriumának a témája arról szólt, hogy milyen döntési pontokhoz érkeztünk a médiában.
Reboot Hungary ajánló: Eltörlik a Cookie-t. Hogyan fogok így követni, mérni, eladni?

Reboot Hungary ajánló: Eltörlik a Cookie-t. Hogyan fogok így követni, mérni, eladni?

A 3rd-party cookie-t 2022 első felében eltörlik. Milyen hatásai lesznek a hirdetői, kiadói, mérési és ügynökségi piacra?
A hazai médiapiac túlélési lehetőségei: nem belesimulni jöttem. Értünk provokállak!

A hazai médiapiac túlélési lehetőségei: nem belesimulni jöttem. Értünk provokállak!

A minőségi médiatartalom, de hosszú távon a teljes tartalompiac is (vég-)veszélyben van, új idők jönnek - vagy talán már itt is vannak - amikhez a hazai médiapiacnak is alkalmazkodnia kell. Csermely Ákos előszava az október 15-i Reboot Hungaryhoz.
Majdnem kaptam egy pofont. Versenyképességünk gödrét gyakran az indulat, a bosszú és a kivagyiság ássa meg

Majdnem kaptam egy pofont. Versenyképességünk gödrét gyakran az indulat, a bosszú és a kivagyiság ássa meg

Az alábbi szöveg az október 6-7-én megrendezésre kerülő Internet Hungary: Versenyre kényszerítve konferencia tartalmát hivatott mutatni, és éreztetni annak gondolatiságát.
Ha ez a szakma nem képes az emberekről szólni, akkor semmi más - interjú a Danubius Hotels vezérigazgatójával

Ha ez a szakma nem képes az emberekről szólni, akkor semmi más - interjú a Danubius Hotels vezérigazgatójával

Kovács Balázzsal beszélgettünk ember- és brandkezelésről, intuícióról, az adatról és a magyar hotelpiac jövőjéről.
Placebotól a személyes márkáig

Placebotól a személyes márkáig

A „Karizma” című könyv ajánlója.
Minden, amit a Media Hungary-ről tudni érdemes

Minden, amit a Media Hungary-ről tudni érdemes

Az immár 23 éve szervezett Media Hungary konferencia idén is számos izgalmas témával várja a résztvevőket. A kétnapos szakmai eseményről ebben a cikkben szedtünk össze mindent, amit tudni érdemes.
A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

A tévé erejét nem lehet figyelmen kívül hagyni

Beszélgetés Zájer Attilával, a TV2 ügyfélkapcsolati igazgatójával.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden a hype-pal kezdődik, és lesz közülük olyan, ami majd valós értékké fejlődhet

Minden mindennel összefügg a termékfejlesztéstől az ügyfélkiszolgálásáig, a HR-kérdésektől a jövő kihívásainak kereséséig. Interjú Kovács Nándorral.
Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

Beérni látszik a ″Mobile first?″ Interjú Gerentsér Imrével

A számok és a tények már igazolják a mobil erejét. A piac (talán) most kezdi komolyan venni. Interjú Gerentsér Imrével, a Ringier Axel Springer Magyarország online portfólió igazgatójával.
Kis haranggal a kezemben

Kis haranggal a kezemben

A digitalizáció óriási lehetőségeket nyújthat számunkra, de van egy nagyon jó vagy nagyon rossz – attól függően, ki hogyan kezeli – tulajdonsága: gyorsítja az időt, rettenetes iramot diktál mindenkinek, és senkit nem hagy ülni a babérjain.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyen média is értékes – interjú Schneider Henrikkel

Az ingyenes médium ugyanúgy gazdasági értéket teremt a benne foglalt reklámok által, ahogyan az előfizetéses tartalom is termel gazdasági értéket. Mindkettő akár növekedhet is multiplikátorhatáson keresztül, akár reklámról beszélünk, akár előfizetésekről – véli Schneider Henrik, az Antenna Hungária Műsorterjesztés és Média üzletágvezető igazgatója.
A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

A szavak ereje, avagy lehet-e digitalizálni a nagymamát? – interjú Benkő Vilmossal

„Az érzelem viselkedésben, testtartásban is megnyilvánul. Egy idő után ezekből kikövetkeztethető, mit érez az ember legbelül. Elképzelhetőnek tartom, hogy az érzelmeket is lehet algoritmizálni” – véli Benkő Vilmos, a Speak Academy alapítója.
A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A 360 fokos kampány az abszolút befutó! – interjú Holczer Angélával

A fiatalokat ma már csak interaktív tartalommal lehet bevonni egy kampány során – tapasztalja a Ringier Axel Springer Magyarország frissen kinevezett marketingigazgatója. Holczer Angélától megtudtuk, hogyan építhető lojális olvasótábor, fizetős lehet-e az online média, és szóba került még a neuromarketing is.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

Válasz a reklámvakságra: natív - interjú

A natív forradalma már javában tart a „hagyományos” kárára. A jól megírt tartalmak erősebben ösztönözhetnek vásárlásra, s talán ez egy válasz a reklámvakságra – véli a Central Médiacsoport Zrt. digitális és magazin-értékesítési igazgatója, Márkus Krisztina.
Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az online olyan, mint a tévé! – interjú

Az onilne is ugyanaz a csatorna és formátum, mint a TV, csak más a „műsorstruktúrája” és az onilne világban változatosabbak a formátumok – véli Hornyacsek Zoltán, a Ringier Axel Springer könyv- és lapkiadó részlegének kiadóigazgatója.
Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Egy hírgyűjtő oldal kulisszatitkai – interjú

Kifejezetten szűrjük a radikalizmust és a trollokat, de hagyjuk a párbeszédet is kibontakozni – árulja el Virág Attila, a Central Médiacsoport tulajdonában lévő Hírstart híraggregátor termékmenedzsere.
Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Feri atya: így lesznek személyesek a kérdések

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Megpróbálom megérteni a ki nem mondott kérdéseket – interjú Pál Ferenc atyával

Pál Ferenc atya és mentálhigiénés szakember törekszik az együttérzésre és elfogadásra, és ″megpróbálom meg is érteni a nekem feltett és ki nem mondott kérdéseket is. Felteszem őket magamnak is, így a kérdések, melyeket másoktól hallok személyessé válnak” - mondja.
A suszter, a kaptafája és a Termékfejlesztési Ügynökség

Termékfejlesztési Ügynökség

Addig hirdetünk míg el nem adtuk az árut?! Mit eredményezhet mindez? Ügynökségek és a média szereplői az értékesítés kulcsszereplőivé válhatnak?
Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Útmutató az Internet Hungary konferenciához

Egy konferencia szakmai programjának összeállításakor az egyik legizgalmasabb feladat a szóba jöhető témakörök számba vétele, rendszerezése, tematizálása, majd valamilyen logika szerinti sorba rendezése, egyszóval a program megszerkesztése.