A legújabb robotporszívó fejlesztések már nemcsak a szívóerőre vagy az akkumulátor teljesítményére fókuszálnak, hanem arra is, hogy a készülékek képesek legyenek alkalmazkodni a lakásokban gyakori fizikai akadályokhoz – például a küszöbökhöz vagy a padlószint-váltásokhoz. Egy nemrégiben bemutatott modell most éppen erre kínál technológiai választ: képes saját magát megemelni, és akár 6 centiméter magas akadályokon is áthaladni.
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önreflexió időszaka. Az ételről való lemondás mellett egyre többen keresik, hogyan tisztíthatják meg a figyelmüket is – azaz miként csendesedhetnek el digitálisan. A digitális detox nem öncélú divat, hanem tudatos válasz a képernyők uralta hétköznapokra, különösen akkor, ha a húsvéti ünnepet igazi tartalommal szeretnénk megtölteni, ugyanis az addiktív telefonhasználat ma sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint ahogyan azt az emberiség érzi.
Több mint ötödével is csökkenhet az irodaházakban található tárgyalók energiafelhasználása és szén-dioxid-kibocsátása, ha foglaltság alapján történik a vezérlésük – derül ki a Schneider Electric új kutatásából. Az ehhez szükséges technológiák költsége még a konzervatív becslés szerint is két év alatt megtérül.
Túlzás nélkül színháztörténeti esemény helyszíne lesz a székesfehérvári Vörösmarty Színház, ahol először lép a világot jelentő deszkákra egy humanoid robot. Április 19-én mutatja be a teátrum Térey János A Nibelung lakópark című tetralógiáját Szikora János rendezésében. Amellett, hogy ez lesz a teljes mű ősbemutatója, a Huba névre keresztelt humanoid robot játssza majd az egyik kulcsszerepet a darabban.
Diákok és fiatal vállalkozók jelentkezését várják idén is a Schneider Electric Go Green versenyére. A megmérettetésre, amelynek fő célja olyan innovatív megoldások elismerése, amelyek segítik a biztonságos hozzáférést az energiához, május végéig regisztrálhatnak a csapatok.
A magyar vállalkozások egyre inkább bíznak a mesterséges intelligenciában (AI), és egyre kevésbé tartanak attól, hogy az veszélyeztetné a humán munkaerőt - derül ki a Comline Budapest legfrissebb felméréséből. A kutatás eredményei alapján az AI bevezetése már 50%-kal hatékonyabb munkavégzést és 30%-os költségcsökkentést eredményezett eddigi tapasztalatok szerint a cégeknél. A felmérés során több, mint 100 magyar cégvezető AI üzleti felhasználási szokásait kutatták, melynek eredményeként fény derült arra is, hogy marketing és értékesítési területen a legnagyobb a felhasználási tapasztalat, illetve a tudásvágy is egyre nagyobb.
Az ipari folyamatok biztonságát növelő, mesterséges intelligencia (MI) alkalmazására épülő megoldást szabadalmaztatott a Schneider Electric. A szabadalom része a vállalat stratégiai kezdeményezésének, melynek célja az ipari műveletek biztonságosabbá tétele az MI segítségével.
A magyar PR-szakemberek kétharmada napi szinten használ mesterségesintelligencia-rendszereket, de a munkahelyén nincs vonatkozó szabályozás, és az AI-képzéseket is inkább csak tervezik. A Magyar Public Relations Szövetség első alkalommal mérte fel a hazai PR-szakma mesterséges intelligenciával kapcsolatos attitűdjeit és gyakorlatát. Tízből hat szakember szerint a technológia inkább segíti az azt kitanulók munkáját, a lemaradókét viszont veszélyezteti. Elsöprő fölénnyel vezet a ChatGPT, de a válaszadók 20 százaléka saját, belső AI-megoldásokat is használ.
Várhatóan a pénzintézetek és pénzügyi szolgáltatók lehetnek az egyik legnagyobb haszonélvezői a mesterséges intelligencia forradalmának, amennyiben nem áldozzák fel a gyors sikerek oltárán a fogyasztói és felhasználói bizalmat. A bizalom megőrzésére, ugyanakkor az innovatív készség biztosítására hivatott az az uniós szabályozás, amely 2026. augusztusáig fokozatosan lép életbe. Ennek részleteiről tartott a közelmúltban üzleti beszélgetést a KPMG Magyarország magyar és nemzetközi szakértőivel, valamint ügyfélkörük illetékes szakembereivel.
A bankszektor hosszú évszázadokon keresztül a stabilitás, a hagyományok és a formális ügyintézés terepe volt: szakzsargonba burkolt tájékoztatás, és a legtöbb ügyfélnek ismeretlen pénzügyi megoldások jellemezték. Ma azonban teljesen más világban élünk. Az ügyfelek már nem egy szolgáltatást akarnak, hanem egyre inkább élményt. Nem időt akarnak tölteni a pénzügyeikkel, hanem azt szeretnék, hogy a bank oldja meg helyettük – gyorsan, egyszerűen, biztonságosan és lehetőleg előre gondolkodva.