Ébrenlétünk harmadában a mobilunkat nyomkodjuk

Ébrenlétünk harmadában a mobilunkat nyomkodjuk
Egy 2021-es jelentésből derült ki, hogy ébrenlétünk egyharmadát mobilozással töltjük. Átlagosan napi 4,8 órát használjuk készülékeinket.

Az App Annie alkalmazásfigyelő cég 2021-es jelentéséből derült ki, hogy a tavalyi évben 230 milliárd alkalommal töltöttek le alkalmazásokat. A legtöbbet letöltött app a TikTok volt, a felhasználók 90 százaléka több időt töltött az alkalmazásban, mint 2020-ban. A legnépszerűbb videóstreamelő alkalmazás a YouTube lett, a Netflix a második helyet kaparintotta meg - írja a marketingmorzsak.hu.

Indiában, Törökországban, az Egyesült Államokban, Japánban, Mexikóban, Szingapúrban és Kanadában a mobilos alkalmazásokkal töltött idő átlagosan napi 4 óra 48 perc, ami 30 százalékkal több, mint 2019-ben.  Braziliában, Indonéziában és Dél-Korában pedig a napi 5 órát is meghaladta az alkalmazásidő.

A jelentés kitér a tavaly bevezetett új játékokra is. Mint írják, kétmillió új alkalmazást és játékot vezettek be a múlt évben, a több mint 100 millió dolláros bevételt hozó appok száma pedig 20 százalékkal nőtt. Mobiljátékokra 116 milliárd dollárt költöttek 2021-ben a felhasználók.

Elmondható, hogy az alkalmazáshirdetések jól teljesítettek, tavaly a globális kiadások meghaladták a 295 milliárd dollárt. Ez arra utal, hogy nem károsította a mobilhirdetéseket az, hogy ha az iPhone-felhasználók kérhették az alkalmazásokat, hogy azok ne kövessék tevékenységüket.

A kutatás arra is kitért, hogy a járvány hogyan változtatta meg az emberek életmódját. Hatalmas növekedés látszik például az étel- és italalkalmazásokban. 2020-hoz képest 50 százalékkal nőtt az ilyen applikációkban bonyolított munkamenetek száma. De a vásárlós, az egészségügyi és fitnesz, valamint a meditációs appok népszerűsége is nőtt. A társkereső alkalmazásokra fordított kiadások meghaladták a 4 milliárd dollárt.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!