Egy fenntarthatóbb digitális világ segíthet elkerülni a jövő kríziseit

Egy fenntarthatóbb digitális világ segíthet elkerülni a jövő kríziseit
A világ nagy része többé-kevésbé megtanult a járványhelyzettel együtt élni, a pandémia lecsengése után pedig elkezdődhet majd az újraépítkezés. A kérdés az, hogy a járvány után az országok és a vállalatok visszatérnek a régi berendezkedéshez és szabályokhoz, vagy kialakítanak egy tudatosabb világrendet.

A szakemberek előrejelzései szerint hosszú távon a társadalmak feladata lesz, hogy felkészüljenek a koronavírushoz hasonló krízisekre, hiszen a környezetkárosodás és az éghajlatváltozás miatt várhatóan gyakoribbá és súlyosabbá válnak a hasonló sokkhatások. Az ilyen kihívásokkal közösségként úgy küzdhetünk meg, ha az egyéni és vállalati szintű döntéseink támogatják egy kiszámíthatóbb, fenntarthatóbb jövő építését: a koronavírus a rombolással most egy új lehetőséget és utat adott arra, hogy az országok fenntartható módon építsék vissza az életüket.

Az Európai Bizottság egyértelműen megfogalmazta, hogy a közös cél egy zöld, digitális és alkalmazkodóképes Európa létrehozása. A szervezet a környezetvédelmi és éghajlat-politikai megfontolásokat helyezve a középpontba már korábban javaslatot tett a The European Green Deal-ben egy hosszú távú fenntarthatósági átállásra. Ez az átállás azért is fontos, mert az European Environment Agency Healthy environment, healthy lives (Egészséges környezet, egészséges élet) című jelentése szerint Európában nyolcból egy haláleset a rossz minőségű környezetnek tulajdonítható.

A környezet életminőségre gyakorolt hatása mellett pedig a befektetői hozzáállás is azt mutatja, hogy a befektetők egyre inkább a fenntartható beruházásokra helyezik a hangsúlyt. Az egyik legjobb példája ennek a Blackrock alapkezelő, amelynek igazgatója, Larry Fink azt mondta, „a klímaváltozás a vállalatok hosszútávú stratégiájában meghatározó tényező. A tudatosság gyorsan változik, és úgy vélem, a pénzügyek fundamentális újratervezésének szélén állunk”.

„A fenntarthatósági stratégia a közeljövőben a vállalatok életének is szerves részévé kell válnia, amelyet egy digitális stratégiának kell támogatnia. A digitalizáció adja meg azt a reakciókészséget és információs adatgyűjtési lehetőséget, mellyel lokális vagy globális válságokban tudunk alkalmazkodni a környezeti változásokhoz, a fenntarthatóság pedig megadja a hosszú távú strukturális újragondolás lehetőségét a begyűjtött adatok alapján. Ha értjük, hogy mi történik körülöttünk és tudjuk azt is, hogy merre kell haladnunk, akkor tudunk megfelelő döntéseket hozni az életünkben és a szervezeteinkben” – mondta Szücs-Winkler Róbert, a denxpert EHS&S software Kft. vezetője.

Ám a fenntarthatósági és digitális stratégiát megalkotni és implementálni egy vállalat életébe nem mindig egyszerű feladat, a cégek könnyen elveszettnek érezhetik magukat a nemzetközi és a hazai szabályok útvesztőjében. Magyarországon a magyar tulajdonban lévő denxpert EHS&S software Kft. célja, hogy segítsen a vállalatoknak kiigazodni ebben a labirintusban - írják.

A cég nemzetközi terjeszkedésbe kezdett, amikor felismerte, a jelen válság mekkora igényt teremtett nemzetközi szinten a megoldásaikra. A vállalatnak egy éve csak a környező országokban voltak ügyfelei, de mára Indiától Franciaországig használják szoftvereiket, és az amerikai kontinensen is több potenciális ügyféllel tárgyalnak. A denxpert EHS&S software Kft. ügyfele a legnagyobb hazai cégek közül például a MOL, a Telekom és az E.ON is, nemzetközi szinten pedig a Coca Cola és a Bosch referenciáival is büszkélkedhet a vállalat.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!