Romlik a kiskereskedők helyzete, de kivédhető a csökkenés

Romlik a kiskereskedők helyzete, de kivédhető a csökkenés
A KSH adatai szerint januárban a kiskereskedelmi forgalom a decemberi számokhoz hasonlóan csökkent, ám egyes szektorok és kereskedők a nehéz helyzet ellenére tudtak növekedni.

Március elején közölt adatokat a Központi Statisztikai Hivatal a kiskereskedelem forgalmának januári változásáról. Ezek alapján az élelmiszer-kiskereskedelem 76%-át adó, élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 6,7%-kal kisebb lett, amíg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3%-kal emelkedett.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 1,5%-kal csökkent. Az eladások a textil-, ruházati-, és lábbeliüzletekben 13, a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben 5,6%-kal nőttek, a használtcikk-üzletekben lényegében nem változtak, míg az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 1,9, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 2,7, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 6,5%-kal mérséklődtek.

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,6%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 7,6%-kal csökkent.

Összesítve tehát az adatokat – azzal kiegészítve, hogy már a decemberiek sem voltak túl fényesek – kijelenthető, hogy látványossá vált a gazdasági válság, és az is nyilvánvaló, hogy az e-kereskedelem forgalma még az átlagnál is többet romlott.

Van viszont pozitív hírünk is: minden jel szerint a megbízható és erős brandek fenn tudnak maradni. A Kifli.hu-t és az Avokadót kérdeztük a helyzetről, és mint kiderült, mindketten növekedést tapasztaltak.

Egyre népszerűbbek a saját márkás termékek

“A Kiflin januárban is jelentős forgalmi növekedést mértünk, és 2023-ban sem számítunk kétszámjegyűnél kisebb mértékű erősödésre, habár a kosártékünk növekedésének fő hajtóereje jelenleg még leginkább az infláció. A mérséklődés első jelei látszódtak a január-februári számokban, de azt is elmondhatjuk, hogy a Kiflis vásárlók ennek ellenére nem költenek kevesebbet, hanem több terméket raknak a kosárba. Erre 2022 év eleje óta nem volt példa, jellemzőbb volt a leváltás vagy a kevesebb termék vásárlása” – mondta Sárközi Péter, a Kifli.hu üzleti elemzője.

Olvasd el a teljes cikket a Kosárérték E-kereskedelmi magazin oldalán!

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!