E-kereskedelem 2. oldal

Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?

Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?

Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon, amely a legnagyobb európai hátterű online piactér, ahol az aktív vásárlók száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót. Az Allegro Lengyelországból indult, ám már most több mint 5 millió felhasználója van Lengyelországon kívül. A magyar piacra lépés alaposan felboríthatja az itthoni kereskedelmet is.
Nők, férfiak, és a nagy vásárlási csata: kiderült, ki mire vadászik a Glamour-napokon és a Black Friday-en!

Nők, férfiak, és a nagy vásárlási csata: kiderült, ki mire vadászik a Glamour-napokon és a Black Friday-en!

Nemcsak a vásárolt termékek különböznek, de a költési szokások is eltérőek a Glamour-napokon és a Black Friday-en a nemek között Magyarországon. A Pepita.hu friss felmérése szerint több nő vesz részt az akciókon, viszont a férfiak körében magasabb a hajlandóság az akár 100 ezer forint feletti költésre.
Átvette a hazai e-piac vezetését a Temu: 130 milliárd forinttól esik el a magyar gazdaság

Átvette a hazai e-piac vezetését a Temu: 130 milliárd forinttól esik el a magyar gazdaság

A média és a marketing piacgazdaságának alakulásáról beszélt Madar Norbert, a piackutatással és digitális stratégiai tanácsadással foglalkozó GKID vezető tanácsadója a 25. Internet Hungary konferencián, Siófokon, október 1-jén. A szakember többek között kifejtette, hogy a digitális kereskedelmi piacon hogyan mosódnak össze a médiatartalmak és a különböző marketing fogások.
Már több mint 200 ezren használják az eMAG Genius hűségprogramját

Már több mint 200 ezren használják az eMAG Genius hűségprogramját

A szolgáltatás indulása óta eltelt négy hónap alatt több mint 200 ezren aktiválták a Geniust az eMAG fiókjukban: az eMAG előfizetéses hűségszolgáltatása a Budapesten és Pest vármegyében, illetve a Borsod-Abaúj-Zemplén és Hajdú-Bihar vármegyében élő ügyfelek körében a legnépszerűbb. Az ezekből a régiókból érkező megrendelések együttesen az összes Genius-rendelés több mint felét teszik ki.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának eredményeit a Shoprenter.
Országszerte széles körben elterjedt az online élelmiszerrendelés

Országszerte széles körben elterjedt az online élelmiszerrendelés

A magyarok közel fele már használja bevásárlásai során az interneten elérhető szupermarketek házhoz szállítási szolgáltatásait a DODO okoslogisztikai vállalat és a Tesco közös kutatása alapján. A legtöbb vásárló számára az teszi vonzóvá az online bevásárlást, hogy így biztosan nem kerül a kosarukba olyan termék, amelyre valójában nincs szükségük, illetve, hogy időt takarítanak meg ezzel. Három válaszadóból kettő szerint kifejezetten fontos, hogy az általuk megválasztott idősávban vehessék át rendeléseiket. Az élelmiszerek házhoz szállítása a főváros és a vármegyeszékhelyek mellett a már a községekben is népszerűvé vált – a felhasználók aránya a kistelepüléseken is meghaladja a 41 százalékot.
Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból

Három jelentős különbség derült ki a Glamour-napok és a Black Friday magyarországi vásárlási szokásaiból

Az e-kereskedelem tovább erősödhet Magyarországon a közelgő nagy akciós időszakok alatt, mint a Glamour-napok és a Black Friday. A Pepita.hu friss felmérése szerint három fő különbség figyelhető meg a vásárlási szokások terén: a nők jelentősen aktívabbak a Glamour-napok alatt, a férfiak inkább a Black Friday-t részesítik előnyben, és a generációk közötti eltérések is jelentősek a költési szokásokban. A Z generáció és a milleniálok impulzívabb vásárlási szokásokat mutatnak, a Glamour-napokon főleg kisebb értékű termékekre fókuszálva.
E-kereskedelmi szakemberek átigazolása

E-kereskedelmi szakemberek átigazolása

A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.
Sokat kockáztatnak az élelmiszerláncok, ha saját webshop üzemeltetése helyett az online piacterekhez csatlakoznak

Sokat kockáztatnak az élelmiszerláncok, ha saját webshop üzemeltetése helyett az online piacterekhez csatlakoznak

Egyre több országban megfigyelhető trend a különböző kiskereskedelmi márkák kínálatát egy helyen elérhetővé tevő online piacterek terjedése. Bár egyszerűnek tűnhet új vásárlókat megszólítani az ilyen platformokhoz csatlakozva, a nagy élelmiszerláncok hatékony működését és reputációját ez számos ponton veszélyeztetheti Peter Menky, az okoslogisztikai szolgáltatásaival hat európai országban jelenlévő DODO Csoport kereskedelmi igazgatója szerint.
Az újgenerációs (e-)kereskedelem kialakulása. Te részt veszel benne?

Az újgenerációs (e-)kereskedelem kialakulása. Te részt veszel benne?

Ha nem csinálsz semmit, nem történik semmi. Az idei Internet Hungary konferencián az átalakuló (e-)kereskedelemről is lesz szó. Vajon miként hatnak a hazai kereskedelemre a globálisok, a határokon átnyúló kereskedések, a világgazdasági események, és a most átalakuló médiapiac? A versenypiac átalakul, a problémákat látjuk, pénztárcánkon már érezzük. Figyelem! Ha Bécsből a tejet olcsón tudom hozatni, és gyorsabban és olcsóbban ide ér a műszaki berendezés Amsterdamból, mint Budaörsről, akkor valami nem stimmel, ugye? De mi lehet a megoldás, hogy fennmaradjon a hazai kereskedelem? Lesz miről beszélgetnünk, vitatkoznunk október 1-2-án Siófokon.
2/185