2024. február 01. 11:57Csermely ÁkosSzánj az olvasásra 7 percet!
Kis pénz, kis piac, nagy pénz nagyobb lehetőség a hazai médiaszereplőknek hazánk médiapiacán. Vagy, így is írhatom: nagyobb bevétel, stabilabb növekedési pálya. A tőzsdén a részvények árait is az „adok-veszek” szabályozzák, nem? Lásd még a dinamikus árazás üzleti modelljeit. Egyre jönnek a külföldi streaming szolgáltatók, meg a többi globális szereplő, és nap mint nap leharapnak egy kicsikét a hazai médiapiac tortájából. Az a pénz, amit kivisznek... nos, abból nagyon kevés jön vissza a hazai médiapiacra, de dagasszák a kontinensen kívüli gazdaságokat. (Most ne mondja senki, hogy ez a kis lé ami tőlünk kimegy, az azoknak a gazdaságoknak aprópénz, mert nekünk viszont nagyon is sok.)
A nézők, vagyis a médiafogyasztók meg ritkán -inkább sosem- lojálisak. Ha lesz elég pénz nagy lélegzetű műsorokra, még hosszútávon élvezheti kapcsolatát egymással a szent hármas: a nézők, a hirdetők és a tévések.
Izgalmas beszélgetés Csikesz Erikával, akit gondolom senkinek nem kell bemutatnom.
Jó olvasást kívánok.
Interjúk
2024. január 09. 13:09Bucsky PéterSzánj az olvasásra 7 percet!
A médiavásárlásoknál nem mindig úgy működik az árazás és a kereslet, ahogy a közgazdasági logika diktálja. Ennek okát a kereslet-kínálat mellett a reklámok hatásmechanizmusában és az ökoszisztéma egymásra épülő rétegeiben kell keresni.
Interjú Mező Lászlóval, a EssenceMediaCom Magyarország ügyvezető igazgatójával
Interjúk
2023. november 27. 13:13Bucsky PéterSzánj az olvasásra 4 percet!
A könyörtelen igazság: az olcsó hazai reklám a hirdetőknek is sokat árt. A tévés hirdetéseknél várható jövőre, hogy sok év után reál mértékben is növekedni tudnak az árak. Hosszú évekbe telhet azonban, hogy a hirdetések ára elérje korábbi szintjét.
Marketing