Mindennek ára van, de mekkora?

Mindennek ára van, de mekkora?

A magyarországi médiapiac egyik égető problémája a hazai reklám-egységár alacsony szintje. A tavalyi évet sok területen a túlkereslet jellemezte, amely például inventory nehézségekben mutatkozott meg, a számok mégis azt mutatják, hogy nem nőttek úgy a költési volumenek, ahogyan az elvárható lett volna. Mi lenne a megfelelő módja az árszínvonal növelésének? Miért nem sikerül soha úgy, ahogyan kellene? Többek között ezekről beszélgetettek a médiapiac szakértői a Magyar Reklámszövetség Mini Konferencián március 20-án.
Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben

Az egyedül élő idősebbek különösen kiszolgáltatottak az online veszélyekkel szemben

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ) friss közös kutatásából.
Így állt össze tavaly a médiatorta az MRSZ felmérése szerint

Így állt össze tavaly a médiatorta az MRSZ felmérése szerint

Idén már 24. alkalommal ismerhettük meg a médiatorta előző évi felosztását az Magyar Reklámszövetség Mini Konferencián, ami mellett külön szerepelt a kommunikációs torta is. A historikus adatok mellett az MRSZ azt is igyekezett megmutatni, hogy az egyes szektorok hány főt foglalkoztatnak, és milyen bevételi forrásai lehetnek a reklámokon kívül.
Ugrásszerűen nő az online szerencsejátékok piaca

Ugrásszerűen nő az online szerencsejátékok piaca

Az online szerencsejátékok globális piaca a stabilan, dinamikusan növekszik: az Online Gambling Global Market Report 2024 elemzése szerint mérete az előző évihez képest az idén 9,3%-kal nőhet, így 2024-ben elérheti a 97 milliárd dollárt. Prognózisok szerint az iparág bevétele 2028-ig akár a 137 milliárd dollárt is megközelítheti. A játékosok száma az elmúlt években ugrásszerűen növekedett, ami a pandémia alatti karanténnak, továbbá a digitális szolgáltatások és az okostelefonok térnyerésének is köszönhető (a kutatás szerint 2023 júliusában már a globális népesség 86%-ának volt ilyen készüléke).
Így állt össze tavaly a médiatorta az MRSZ felmérése szerint

Így állt össze tavaly a médiatorta az MRSZ felmérése szerint

Idén már 24. alkalommal ismerhettük meg a médiatorta előző évi felosztását az Magyar Reklámszövetség Mini Konferencián, ami mellett külön szerepelt a kommunikációs torta is. A historikus adatok mellett az MRSZ azt is igyekezett megmutatni, hogy az egyes szektorok hány főt foglalkoztatnak, és milyen bevételi forrásai lehetnek a reklámokon kívül.
2/18