Kétszámjegyű a nominális növekedés, de reálértéken mégis csökkent a kommunikációs iparág forgalma

Kétszámjegyű a nominális növekedés, de reálértéken mégis csökkent a kommunikációs iparág forgalma

A 2023. évi MRSZ Médiatorta 351,1 Mrd Ft, az MRSZ Kommunikációs torta 648,9 Mrd Ft volt. A kimagasló infláció továbbra is rányomta a bélyegét az iparág teljesítményére, vagyis nominálisan ugyan nőtt mindkét torta, de reálértéken még mindig apadás mutatkozik. A médiatorta 6,6%-kal, a kommunikációs torta 5 %-kal csökkent tavaly. Ezen belül a hazai média, azaz a tévé, a magyar digitális kiadványok, a sajtó, a közterület, a rádió és a mozi esetében még borongósabb a kép: reálértéken 7,2 százalékponttal maradnak el a 2022-es szinttől, 17,7%-kal a 2019-estől. A kommunikációs tortaszeletek, vagyis a média és gyártási költség melletti számok kissé jobban festenek, „csak” 3,1%-os csökkenést mutatnak reálértéken.
A sajtó megtartotta helyét a médiatortában, 2022-ben a teljes sajtópiaci bevétel 112,185 milliárd Ft

A sajtó megtartotta helyét a médiatortában, 2022-ben a teljes sajtópiaci bevétel 112,185 milliárd Ft

A kiadók a megnövekedett költségek ellensúlyozása érdekében áremelésekkel stabilizálták bevételeiket. A nyomtatott sajtó minimális - , az inflációt alulmúló növekedéssel ugyan - de megőrizte az előző évben elért eredményeit, melyre hatással voltak a parlamenti választások és a tarifaemelések is.
Felnőtt lett a digitális!

Felnőtt lett a digitális!

2022-ben a digitális szegmens növekedésének üteme befékeződött, ezzel a hazai piacon is érzékelhetően elérte a „felnőttkort” a nemzetközi trendeknek megfelelően. Ez vajon azt is jelenti, hogy stabilizálódhatnak a médiatorta szeletei?
A sajtó megőrizte helyét a médiatortában

A sajtó megőrizte helyét a médiatortában

2021-ben a teljes sajtópiaci bevétel 109,858 milliárd Ft.
3/3