Romantika, passzivitás és gaslighting a munkahelyünkön

Romantika, passzivitás és gaslighting a munkahelyünkön

Ahogy életünk számos területén, munkahelyünkön is magatartások és szokások vesznek körül bennünket. Ez a környezet kicsit olyan, mintha a társadalomnak lenne egy szűkebb körű leképeződése. Sokszor csak azt vesszük észre, hogy olyan új szokások és viselkedésformák jelennek meg, amelyeket nem feltétlenül értünk. Ezen jelenségekről tartott előadást Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológus, pletykakutató, egyetemi docens és vállalati kommunikációs tanácsadó, a 29. Digital-Media Hungary konferencián.
A munkaidő 5 százalékát töltjük kommunikációval

A munkaidő 5 százalékát töltjük kommunikációval

Egy átlagos munkanapon, munkaidőnk mindösszesen 5 százalékát - 24 percet fordítunk kommunikációra, azaz valós, emberi kapcsolatra épülő egyeztetésekre, beszélgetésre - derül ki az egyik legnagyobb, hazai alapítású tréningcég, a Comline Budapest összefoglalójából. A teljesítmény csökkenéséért és az esetleges hibák gyakori előfordulásáért 86 százalékban a nem megfelelő kommunikációt, vagy annak teljes hiányát jelölik meg a dolgozók. Az összefüggés tehát egyértelmű, a rossz kommunikáció súlyos hibákhoz, amely pedig a nap végén bevétel csökkenéséhez vezet.
Hatodik éve a Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban

Hatodik éve a Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban

A Randstad Award évente átadásra kerül, mellyel a legvonzóbb hazai munkáltatók teljesítményét ismerik el. A világ egyik legnagyobb független munkáltatói márka-felmérése alapján a Magyar Telekom sorozatban hatodik éve a telekommunikációs szektor legvonzóbb munkahelye.
A magyarok szerint jobb most ingázni, mint 6 éve

A magyarok szerint jobb most ingázni, mint 6 éve

A magyar munkavállalók jelentős többsége szerint a fizetés mellett a lakóhelyüktől való távolság a legfontosabb tényező, amikor új munkahelyet keresnek. Ennek is köszönhető, hogy kétharmaduk ugyanazon a településen dolgozik, mint ahol él. Azok között, akik hosszabb távot kénytelenek megtenni, nőtt az autóhasználók száma és összességében elégedettebbek az utazási körülményeikkel, mint 6 évvel ezelőtt.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. „Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy bár a szülési szabadságra menetel általában zökkenőmentes a hazai cégeknél, a visszatérés már egyáltalán nem az. Sőt, az ideális anyabarát munkahely címet is egyelőre kevés munkáltató kaphatná meg. Szerencsére azonban a probléma ismert a vállalatok előtt is, így célunk velük együtt változtatni a jelenlegi helyzeten” – mondta el Chapman-Varga Anna, a Jobtain “Anya dolgozik!” projektcsoportjának vezetője.
1/24