Négy tipp a kiberbiztos nyaralásért: vonzzák a bűnözőket a meggondolatlanul közzétett posztok

Négy tipp a kiberbiztos nyaralásért: vonzzák a bűnözőket a meggondolatlanul közzétett posztok

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat a szebbnél szebb helyen nyaraló, tökéletes és boldog családok fotói, hadd irigykedjenek az ismerősök, ez a vágy azonban gyakran vezet oda, hogy meggondolatlanul osztjuk meg személyes adatok tömkelegét, melyet nem csupán a barátaink és a családunk, de a digitális világ rosszfiúi is láthatnak. A tudatosabb online jelenléttel kapcsolatos edukáció mellett Hortobágyi Ágoston digitális stratéga szerint mihamarabb egységes, magas szinten szabályozott digitális személyazonosság bevezetésére van szükség, mellyel hitelesen és biztonságosan képviselhetnénk magunkat a kibertérben.
Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság

Dinamikus adathalászat, smishing és a DNS-infrastrúktúrával való visszaélés – nem sci-fi, hanem a valóság

A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat közzétette ″Emerging External Cyber Defense Trends″ című kutatásának megállapításait. A legújabb jelentés rávilágít a szervezetekre veszélyt jelentő, a hagyományos informatika peremterületein kívülről érkező kockázatokra és azok elhárításának módszereire. A dinamikus adathalászat, a smishing azaz SMS adathalászat, a DNS-infrastruktúrával való visszaélés, az új sebezhetőségek gyorsabb kihasználása és az egyre növekvő számú pénzügyi csalások jelentik a legújabb trendeket.
Ismét csalók próbálnak visszaélni az MNB nevével

Ismét csalók próbálnak visszaélni az MNB nevével

Csalók hívnak telefonon magánszemélyeket, s ennek során az MNB nevében próbálják megszerezni az ügyfelek adatait, pénzét. A jegybank nem végez lakossági vagy vállalati ügyfelek számára kereskedelmi banki elszámolási, vagy adminisztrációs tevékenységet, így nem is keresi meg az ügyfeleket. A megkeresett vagy megkárosított állampolgároknak célszerű a rendőrséghez fordulni.
Öt árulkodó jel, hogy csalás áldozatai lettünk – mit tegyünk ezután?

Öt árulkodó jel, hogy csalás áldozatai lettünk – mit tegyünk ezután?

Számtalan csaló jelent meg a kibertérben, akik csak arra várnak, hogy ellopják a felhasználók személyazonosságát és pénzét, akik ezt sokszor észre sem veszik. Az ő leleményességük, a mi hiszékenységünk, valamint a gyenge vállalati biztonsági megoldások együttesen teszik az online csalásokat egy több milliárd dollárt érő kihívássá. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) szerint 2021-ben az amerikai fogyasztók összesen közel 6 milliárd dolláros kárt szenvedtek el online csalások miatt, ami 70 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az ESET kiberbiztonági szakértői összegyűjtötték azokat az intő jeleket, amelyek segítenek időben felismerni az átveréseket.
Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás

Szinte már mindenki találkozott SMS vagy e-mail formájában érkező megtévesztő üzenetekkel, amik ismert cégek arculati elemeit felhasználva, az ő nevükben kérik el az emberek személyes adatait vagy akár egyenesen banki hozzáférésüket, amit a csalók aztán vagy a dark weben értékesítenek, vagy maguk élnek vissza a megszerzett adatokkal, megkárosítva a gyanútlan embereket. A védekezésben a legfontosabb a tudatosság, ugyanakkor létezik egy egyszerű technológiai megoldás is, ami a véletlen kattintás esetén is növeli az emberek biztonságát.
3/13