Amíg nem a felhasználók szintjén szabályozzuk a tartalomgyártást, hiába teszünk pórázt a Meta vagy a Google nyakába

Amíg nem a felhasználók szintjén szabályozzuk a tartalomgyártást, hiába teszünk pórázt a Meta vagy a Google nyakába

Augusztus végén élesedett az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló jogszabálycsomagja (DSA) azzal a nem titkolt céllal, hogy a globális techóriások egyeduralmát megtörje, és hatékonyabb fellépésre kötelezze őket a platformokon terjedő valótlan és káros tartalmak ellen. Az érintettek egyelőre vakarják a fejüket vagy éppen hivatalos úton támadják az új szabályozást, szakértők viszont arra figyelmeztetnek, hogy a DSA valójában nem nyúl vissza a probléma gyökeréig. Percenként ugyanis mintegy 500 órányi videóanyag kerül ki csak a YouTube-ra és naponta közel 5 milliárd posztot tesznek közzé a Facebookon, miközben a tinédzserek 46%-a találkozott már nem neki való, felnőtt tartalmakkal a platformokon. A felfoghatatlan mennyiségű tartalom káros elemeinek kiszűrése így gyakorlatilag szélmalomharc, amit csak akkor nyerhetünk meg, ha a felhasználók szintjén foglalkozunk a kérdéssel – véli Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.
Így keressünk rá a betegségünkre, ha nem akarunk rögtön pánikba esni

Így keressünk rá a betegségünkre, ha nem akarunk rögtön pánikba esni

A hajhullástól a gyomorfájdalmakon át a tyúkszemig minden betegséget az interneten szeretnének diagnosztizálni a magyarok, a keresőkben talált javaslatok viszont rendkívül szerteágazóak és sok esetben indokolatlanul riasztóak. Szesztay Péter, a BP Digital SEO ügynökség ügyvezetője elmondta, a lakosságnak körültekintőnek kell lennie azzal kapcsolatban, hogy hol informálódik, miközben a magánegészségügyi szolgáltatók számára hatalmas potenciált jelent a keresőoptimalizálás, hogy edukálja a betegeket és kiszolgálja a pácienseket.
Trükkök az internetes kereséshez: okosabb a Google, mint hinnéd!

Trükkök az internetes kereséshez: okosabb a Google, mint hinnéd!

Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán. A Google-ben időintervallumokra, fájltípusokra és konkrét kifejezésekre is szűrhetünk akár egy adott honlapon belül is, de ki is zárhatunk igény szerint szavakat a találati listából. Gál Kristóf vállalkozófejlesztő szakember szerint a felhasználói szokások tanulmányozásával a cégek is közelebb kerülhetnek ahhoz, hogy miként tudnak a lehető legtöbb emberhez eljutni.
Egy magyar macska inspirálta az új Chrome bővítményt

Egy magyar macska inspirálta az új Chrome bővítményt

A másfél éve startolt hazai IT-startupot a Hiventures inkubációs tőkeprogramjával már az induláskor is támogatta. A kockázatitőke-befektető az Inkubáció + program keretei között most újabb 20 millió forintot fektetett be a cicás cégbe.
A Google a saját szabályait is képtelen betartani a hirdetései háromnegyedében

A Google a saját szabályait is képtelen betartani a hirdetései háromnegyedében

A márkabiztonságot nem a YouTube-on kell keresni, derül ki a Wall Street Journalban megjelent kutatási adatokból.
3/79