Fordulópont az influencer kultúrában. Megmutatják nekünk, mit NE vegyünk meg, azaz a De-Influencing hatása

Fordulópont az influencer kultúrában. Megmutatják nekünk, mit NE vegyünk meg, azaz a De-Influencing hatása

Az influencerek korszakának végét élhetjük meg éppen? Az eddigi, nagyjából tízévnyi marketing már nem hatásos? Mégis mikor hallottunk mi olyat egy sikeres influencertől, hogy ezt semmiképpen se vedd meg? A TikTokot ellepték azok a videók, ahol őszintén beszélnek olyan termékekről, amiket nagy ívben el kell kerülnöd, ha nem akarod szórni a pénzedet. De mégis hogyan jutottunk el idáig a Kardashian média uralomtól?
Az influenszerkultúra tündöklése és bukása

Az influenszerkultúra tündöklése és bukása

A korábban még véleményvezérként ünnepelt, majd trash celebbé, végül pedig influenszerré átvedlett sales korszak véget érni látszik, amelynek talán a legékesebb jele a TikTok-on több száz milliós elérést produkáló #deinfluencing hashtag hódítása. Az influenszerek által hypeolt, agresszív marketingkampányokkal támogatott termékek mítoszát leromboló de-influencing leginkább a divat-és kozmetikai ipar valóságtorzító erejét kívánja ellensúlyozni, de már a tech-, és játékipar célközönsége is egyre inkább megkérdőjelezi a fizetett termékajánlók létjogosultságát.