Jó eséllyel nem jár vissza pénz a banktól, ha mi adjuk ki a számla- vagy kártyaadatainkat a csalóknak

Jó eséllyel nem jár vissza pénz a banktól, ha mi adjuk ki a számla- vagy kártyaadatainkat a csalóknak

Korlátozott a lehetőség az ügyfél pénzének visszaszerzésére, ha az ő aktív közreműködésével szerzik meg azt a digitális adathalászok. A fogyasztó súlyos, szándékos gondatlansága esetén ráadásul a pénzforgalmi szolgáltatónak (pl. banknak) nincs kártérítési kötelezettsége sem. A gondatlanságot, netán csalárd szándékot viszont a banknak kell részletes vizsgálattal bizonyítania. Önmagában a bankkártya vagy mobilbank használata, a PIN-kód megadása vagy az erős ügyfél-hitelesítés még nem bizonyítja, hogy a tranzakciót az ügyfél indította.
Netes csalások: nem csak a nagy hirdetőket kopasztják meg a hamis kattintások!

Netes csalások: nem csak a nagy hirdetőket kopasztják meg a hamis kattintások!

Azonban a visszaélések akár 98%-a kiszűrhető.
Innen sejthetjük, hogy át akar verni minket egy weboldal

Innen sejthetjük, hogy át akar verni minket egy weboldal

Erőfeszítés nélküli, szupergyors gyógyulással vagy nyelvtanulással kecsegtetnek a csodát ígérő termékeket árusító, tisztességtelen weboldaldalak.
A Vaterától algoritmusok és ügyfélszolgálatosok rémítik el az online csalókat

A Vaterától algoritmusok és ügyfélszolgálatosok rémítik el az online csalókat

Bár más piactereken az elmúlt időszakban nőtt az online csalások száma, a gépi és emberi védelmi vonalaknak köszönhetően a Vaterán továbbra is ezredszázaléknyi mértékű a hatósági közreműködést igénylő esetek száma. Évi másfélmilliónyi tranzakcióra mindössze néhány tucat problémás eset jut.
Adathalászati kísérlet miatt figyelmeztet a Magyar Bankholding

Adathalászati kísérlet miatt figyelmeztet a Magyar Bankholding

A bankcsoport részletes tájékoztatást nyújt a csalók elleni védekezéshez.
3/6