„Most már nem elég egyszer kinyilatkoztatni valamit és hátradőlni”

„Most már nem elég egyszer kinyilatkoztatni valamit és hátradőlni”

Bevallja, hogy túlontúl intim viszonyt tart fenn a telefonjával, de szerinte ez a PR-es munka velejárója: sosem tudni, mikor jön az az üzenet, amire azonnal ugrani, reagálni kell. Ennek ellenére ezt a 24 órás készenlétet szívesen elengedné a szakmai életéből. Ragaszkodik viszont ahhoz, hogy a PR kreatív műhelymunka maradhasson. Murányi Lindával, az Erste Bank PR vezetőjével beszélgettünk többek között arról, hogy meddig marad velünk a sajtóközlemény, hogyan változott meg a PR-esek és a média viszonya, és hogy miért nem tud helyettesíteni egy PR-est a Chat GPT.
″Száznyolcvannal száguldunk a szakadék felé, és az ESG-szakértők még mindig arról beszélnek, hogy azbeszt van a fékekben”

″Száznyolcvannal száguldunk a szakadék felé, és az ESG-szakértők még mindig arról beszélnek, hogy azbeszt van a fékekben”

Hogy állunk ma Magyarországon az ESG-vel? Ez a mozaikszó régóta szerepel a hazai vállalatok szótárában. Befektetői és kormányzati oldalról is nő a nyomás, hogy a cégek rendszeresen jelentsenek róla, mennyiben tesznek eleget a társadalmi és fenntarthatósági elvárásoknak. De hogyan tudnak “zöldre festés” helyett valóban jót tenni, és át is adni a jó gyakorlatokat? Ez volt talán a legfőbb kérdés a “Kéz a kézben, avagy kommunikáció az ESG folyamatban” című panelbeszélgetésen csütörtök este, amire ezúttal sem kaptuk megnyugtató választ. Pedig a Magyar PR Szövetség rendezvényén, a Kollabban hat szakértő járta körül a témát, akik közt a vállalati és a kormányzati oldal is képviseltette magát.
A legjobban mindig a nehéz szituációkban érzem magam, mert ott dől el az, hogy mennyire vagyunk jók szakmailag

A legjobban mindig a nehéz szituációkban érzem magam, mert ott dől el az, hogy mennyire vagyunk jók szakmailag

Bár fele-fele arányban érzi magát PR-esnek és marketingesnek, úgy véli, a mai világunkban a társadalmi-gazdasági krízisek kapcsán észlelhető problémákra a PR erősebb válaszokat tud adni, mint a marketing. Az önkéntes segítségnyújtás a génjeiben van, szerencsésnek érzi magát, hogy ezt a szemléletet a munkahelyein is megtalálta. Pontosan érzékeli, miben más a fiatalabb generáció és konkrét üzenete is van hozzájuk. Szinai Ádámmal, a CIB Bank marketing és kommunikációs vezetőjével, a Példakép díj PR kategóriájának idei győztesével beszélgettünk.
Néhány éve nem hittük volna, hogy a pr eszköztárát árkommunikációra is használni fogjuk.

Néhány éve nem hittük volna, hogy a pr eszköztárát árkommunikációra is használni fogjuk.

A szilánkosodó médiafogyasztás és fogyasztói igények miatt egyre összetettebb feladat a kereskedelmi vállalatok számára minden fogyasztóhoz eljuttatni az üzeneteket. A marketing és reklám működését pedig nagyban meghatározza, hogy a korábban is árérzékeny magyar fogyasztók még inkább a költségekre fókuszálnak. Interjú Maczelka Márkkal, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetőjével
″Száznyolcvannal száguldunk a szakadék felé, és az ESG-szakértők még mindig arról beszélnek, hogy azbeszt van a fékekben”

″Száznyolcvannal száguldunk a szakadék felé, és az ESG-szakértők még mindig arról beszélnek, hogy azbeszt van a fékekben”

Hogy állunk ma Magyarországon az ESG-vel? Ez a mozaikszó régóta szerepel a hazai vállalatok szótárában. Befektetői és kormányzati oldalról is nő a nyomás, hogy a cégek rendszeresen jelentsenek róla, mennyiben tesznek eleget a társadalmi és fenntarthatósági elvárásoknak. De hogyan tudnak “zöldre festés” helyett valóban jót tenni, és át is adni a jó gyakorlatokat? Ez volt talán a legfőbb kérdés a “Kéz a kézben, avagy kommunikáció az ESG folyamatban” című panelbeszélgetésen csütörtök este, amire ezúttal sem kaptuk megnyugtató választ. Pedig a Magyar PR Szövetség rendezvényén, a Kollabban hat szakértő járta körül a témát, akik közt a vállalati és a kormányzati oldal is képviseltette magát.
2/29