Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők

Letarolhatják a magyar piacot a külföldi e-kereskedők

Az elmúlt szűk évtizedben világszerte drámai piaci átalakulások történtek a kereskedelemben. Ennek a folyamatnak a során korábban domináns, sőt, akár vezető vállalatok jelentettek csődöt, vagy veszítették el rövid idő alatt a piaci értékük nagy részét. A vészjósló előrejelzések szerint, több, mint 50 ezer további amerikai kiskereskedelmi üzlet bezárása várható a következő 5 évben. És mielőtt azt gondolnánk, hogy Amerika messze van, sajnos észre kell vennünk, hogy a piac jelenlegi állása alapján Európában sem jobb a helyzet, ahol a magyar kereskedők többségét egyelőre semmi jó nem kecsegteti.
Ábel a lojalitásrengetegben. Lojalitás építés – bullshiteléstől az alkotói munkáig. Podcastajánló!

Ábel a lojalitásrengetegben. Lojalitás építés – bullshiteléstől az alkotói munkáig. Podcastajánló!

Szilva Mónika a Tesco Magyarország vásárlói élményért felelős igazítgatójával Hegyi Nóra beszélgetett.
Az akcióvadászok dominanciája egyre nő a hazai fogyasztók körében

Az akcióvadászok dominanciája egyre nő a hazai fogyasztók körében

A hűségprogramok adataira alapozva egyre inkább személyre szóló ajánlatokkal kell a fogyasztókat megszólítani - véli Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
15 százalékkal is növelhető a kereskedők árbevétele a halasztott fizetéssel

15 százalékkal is növelhető a kereskedők árbevétele a halasztott fizetéssel

Egyre inkább kezdik felismerni a Buy Now Pay Later (BNPL) – azaz „vásárolj most, fizess később” – digitális megoldás előnyeit a felhasználók, ami már az online kereskedők eredményeiben is visszatükröződik. Berényi Benjamin, a hét országban jelenlévő Pastpay.com társalapítója elmondta, adataik szerint a cégek 15-20 százalékos árbevétel-növekedést is realizálhatnak a halasztott fizetés alkalmazásával. Mint mondta, az innováció adaptációja felgyorsult 2023-ban, és hatalmas potenciál rejlik még benne.
Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben?

Mire használhatjuk a mesterséges intelligenciát a kereskedelemben?

Szinte minden iparágban alkalmaznak már mesterséges intelligencia alapú megoldásokat, amelyekkel a vállalatok bizonyos folyamataikat hatékonyabban tudják elvégezni. Nem kivétel ez alól a kereskedelmi szektor sem, ahol sok esetben már most használnak ilyen eszközöket, de az előnyök mellett érdemes kiemelten odafigyelni a kockázatokra is.
2/18