Interjú egy Z generációs példaképpel, aki mert nagyot álmodni

Interjú egy Z generációs példaképpel, aki mert nagyot álmodni

A 16 éves Nyikonyuk Balázs egyik pillanatról a másikra lett az ország kedvenc horgolója, amikor céltudatos és magabiztos kiállásával 2 millió forint befektetést sikerült szereznie a Cápák között műsorban a HorgoBOX termékhez. Vajon mi motivál egy középiskolás fiút arra, hogy efféle kézműves vállalkozásba kezdjen a screenen nevelkedett nemzedék korában? Hogyan használja ki social media lehetőségét a célközönsége eléréséhez, és milyen szempontokat tart fontosnak a marketingben?
Hosszú távon, generációkon át az imázsfilmek működnek a legjobban!

Hosszú távon, generációkon át az imázsfilmek működnek a legjobban!

Az IAB nyertes reklámfilmjéről Szták Andrással, az Árukereső.hu-t működtető Online Comparison Shopping Kft. ügyvezetőjével az imázsfilmek szerepéről és a cégcsoportokon belül nemzetközi munkamegosztásról beszélgettünk a marketing területén.
Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.
Nem mindenki nárcisztikus, akivel összevesztél! Így szűrd ki a félrevezető pszichológiai tartalmakat

Nem mindenki nárcisztikus, akivel összevesztél! Így szűrd ki a félrevezető pszichológiai tartalmakat

″Miből tudhatod, hogy ADHD-s vagy?″, ″Öt jel, hogy nárcisztikus a pasid″ - ugye, ismerősek ezek a címek a közösségi médiából? Dús András pszichológus szerint számos mítosz kering a felkapott fogalmakról, ám ha valami túl egyszerűnek tűnik, joggal gyanakodhatunk. Sok a féligazságokon alapuló cikk, poszt és videó, amik alapján tévesen diagnosztizálhatjuk magunkat, rosszabb esetben másokat is. De mik a leggyakoribb tévhitek és milyen forrásból érdemes tájékozódni?
Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus: ″Generációt egyben vizsgálni nem lehet, viselkedést, magatartást kell vizsgálni″

Egyre nagyobb teret nyernek a Z-generációról folytatott kutatások, amióta ugyanis a képviselői beléptek a munkaerőpiacra, a szokásaik és a különböző attitűdjeik könnyebben mérhetővé váltak. A legtöbben előítéletesek ezzel a nemzedékkel szemben, és bár még mindig nem értettük meg őket igazán, sokan már az utánuk következő Alfa-generáció lehetséges felméréséről beszélnek. Vajon mikor érdemes elkezdeni foglalkozni a kutatásukkal? Egyáltalán mi alapján határozzuk meg a különböző generációkat, a szociológia pedig hogyan vizsgálja az azokra jellemző tulajdonságokat? Milyen pszichés eltéréseket mutatnak az egyes nemzedékek és milyen, eddig soha nem látott kihívásokkal kell megküzdenie a Zoomereknek? Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológussal. Interjú.
2/79