Juhász Marianna cikkei 2. oldal

„A kudarcoktól nem félni kell, hanem tanulni belőlük”

„A kudarcoktól nem félni kell, hanem tanulni belőlük”

Lizzy Card, PlanAll, Remind, Tudatosság napja – mind-mind Szilágyi Gábor sikereinek és munkájának egy-egy állomása. A siker pedig nem a véletlen műve, sokkal inkább azé a vállalkozószellemű bátorságé, ami Gábort végig kísérte az elmúlt több mint húsz évben. Az elszántság mellé társul szegődött még hozzá az úton a kitartás, a folyamatos kíváncsiság, a tanulni vágyás, és egy olyan lelkes csapat, mellyel az álmok megvalósítása sem tűnik lehetetlen vállalkozásnak. Szilágyi Gáborral, a Lizzy Card ügyvezető társtulajdonosával, a PlanAll tervezők és a Remind Magazin kiadójával beszélgettünk.
„Az emberek sokkal változatosabbak, sokszínűbbek annál, minthogy csak egy adott keretbe tuszkolják bele őket”

„Az emberek sokkal változatosabbak, sokszínűbbek annál, minthogy csak egy adott keretbe tuszkolják bele őket”

A divathoz kapcsolódó versenypiacot két nagyon fontos, ám egymásnak ellent mondó törekvés mozgatja. Ennek felismerése, valamint a mesterséges intelligencia térnyerése a jövőben várhatóan teljesen átszabja mindazt, amit ma divatnak nevezünk – vallja a magyar kortárs divat szakértője, Csalár Bence. A divatszakértő egyebek között azt is vázolta, hogy mind a versenypiac, mind pedig a fogyasztói társadalom a saját hasznára tudja fordítani a mesterséges intelligencia előnyeit.
„A félelmeink sokszor egy egészen más magyarázatot generálnak, mint amit mondanánk egymásnak″

„A félelmeink sokszor egy egészen más magyarázatot generálnak, mint amit mondanánk egymásnak″

Hogyan engedhetjük el a múlt sérelmeit? Hogyan bocsáthatjuk meg a korábban elkövetett hibákat? Hogyan békélhetünk meg azzal, hogy elszalasztottunk számunkra fontos lehetőségeket, mert nem mertünk élni velük? Hogyan nézhetünk szembe azzal a fájdalommal, amit eddig csendben hordoztunk magunkban? A kérdésekre Almási Kitti Elvarratlan szálak című legújabb könyvében találjuk meg a választ. A szinte mindannyiunk életében megjelenő elvarratlan szálak következményeiről a pszichológust kérdeztük.
„A mesterséges intelligencia fejlesztése önmagunkról szól, arról, hogy mi mit tartunk értéknek”

„A mesterséges intelligencia fejlesztése önmagunkról szól, arról, hogy mi mit tartunk értéknek”

Rab Árpád társadalomtudós szerint ez a tudatosság lesz a jövőben a legnagyobb kihívás az emberek számára.
„A bőség zavara generációkon keresztül elvezetett minket a szív problémájától az agy problémájáig”

„A bőség zavara generációkon keresztül elvezetett minket a szív problémájától az agy problémájáig”

Vajon mi lehet az oka annak, hogy a világháborút követő nemzedék sokktűrő képessége messze meghaladja az őt követő generációk stresszküszöbét? Mi köze van ehhez a kommunikációnak, és milyen hatással van ez a viselkedésünkre? Egyáltalán hogyan tudunk megküzdeni a bennünket ért, főként a hagyományos vagy a közösségi médiából érkező megrázkódtatásokkal? Minderről dr. Aczél Petra kommunikációkutató egyetemei tanárral beszélgettünk.
„Az emberek sokkal változatosabbak, sokszínűbbek annál, minthogy csak egy adott keretbe tuszkolják bele őket”

„Az emberek sokkal változatosabbak, sokszínűbbek annál, minthogy csak egy adott keretbe tuszkolják bele őket”

A divathoz kapcsolódó versenypiacot két nagyon fontos, ám egymásnak ellent mondó törekvés mozgatja. Ennek felismerése, valamint a mesterséges intelligencia térnyerése a jövőben várhatóan teljesen átszabja mindazt, amit ma divatnak nevezünk – vallja a magyar kortárs divat szakértője, Csalár Bence. A divatszakértő egyebek között azt is vázolta, hogy mind a versenypiac, mind pedig a fogyasztói társadalom a saját hasznára tudja fordítani a mesterséges intelligencia előnyeit.
„A félelmeink sokszor egy egészen más magyarázatot generálnak, mint amit mondanánk egymásnak″

„A félelmeink sokszor egy egészen más magyarázatot generálnak, mint amit mondanánk egymásnak″

Hogyan engedhetjük el a múlt sérelmeit? Hogyan bocsáthatjuk meg a korábban elkövetett hibákat? Hogyan békélhetünk meg azzal, hogy elszalasztottunk számunkra fontos lehetőségeket, mert nem mertünk élni velük? Hogyan nézhetünk szembe azzal a fájdalommal, amit eddig csendben hordoztunk magunkban? A kérdésekre Almási Kitti Elvarratlan szálak című legújabb könyvében találjuk meg a választ. A szinte mindannyiunk életében megjelenő elvarratlan szálak következményeiről a pszichológust kérdeztük.
„A digitalizáció fejlődésével elvész a mélységi tudás és a memória értéke”

„A digitalizáció fejlődésével elvész a mélységi tudás és a memória értéke”

A most felnövekvő gyerekek nem rosszabbak vagy neveletlenebbek, mint amilyenek a szüleik vagy a nagyszüleik voltak, csupán alkalmazkodnak a környezetükhöz. Éppen ezért nem róható fel nekik, amikor egy probléma megoldására azonnal az interneten keresnek megoldást, vagy már nem tudnak úgy elmélyedni egy kalandregény történéseiben, mint a korábbi generációk. Hogy mi ennek az oka, arra Steigervald Krisztián generációkutató Generációk harca a figyelemért című legújabb könyve kapcsán kerestük a választ.
„A bőség zavara generációkon keresztül elvezetett minket a szív problémájától az agy problémájáig”

„A bőség zavara generációkon keresztül elvezetett minket a szív problémájától az agy problémájáig”

Vajon mi lehet az oka annak, hogy a világháborút követő nemzedék sokktűrő képessége messze meghaladja az őt követő generációk stresszküszöbét? Mi köze van ehhez a kommunikációnak, és milyen hatással van ez a viselkedésünkre? Egyáltalán hogyan tudunk megküzdeni a bennünket ért, főként a hagyományos vagy a közösségi médiából érkező megrázkódtatásokkal? Minderről dr. Aczél Petra kommunikációkutató egyetemei tanárral beszélgettünk.
Egyre nagyobb igény van arra, hogy a vállalat felső vezetésében helyet kapjon egy marketinges

Egyre nagyobb igény van arra, hogy a vállalat felső vezetésében helyet kapjon egy marketinges

A marketing mára egy önálló, interdiszciplináris tudományág lett. Egy jó marketinges ért a HR-hez, a kommunikációhoz, a pénzügyekhez, a közgazdaságtanhoz és az informatikához is. És ez még csak a jéghegy csúcsa. Az a cégvezetés, amely hosszú távon tervez, él ezzel a kaméleonra jellemző alkalmazkodóképességgel, és élvezi minden előnyét annak, hogy a marketingszakember ott van kéznél, tagja a menedzsmentnek. Az e-kor marketingjéről Török Szabolcs marketing-kommunikációs szakemberrel beszélgettünk.
2/4