Számolni kell a magyar startupokkal

Számolni kell a magyar startupokkal
Sikeresen szerepeltek a magyar startupok a világ legnagyobb interaktív technológiai fesztiválján a Magyar Nemzeti Kereskedőház jóvoltából. Az austini SXSW rendezvényen vehettek részt magyar csapatok.

Hatalmas nemzetközi érdeklődés mellett zajlott 2016. március 11-15. között az egyesült államokbeli Austinban a világ legnagyobb interaktív technológiai fesztiválja, a South by SouthWest (SXSW). A rendezvényen a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade programja és a Design Terminál jóvoltából összesen hat magyar startup is részt vehetett.

A „Szilícium Domb" néven is ismert, dinamikus gazdasági fejlődést felmutató Austin az Egyesült Államok egyik legfontosabb technológiai centrumává nőtte ki magát az utóbbi években. A számos amerikai hi-tech nagyvállalat regionális központjaként funkcionáló és nyüzsgő startup kultúrával bíró város már 28 éve ad otthont a kezdetben a zene és film témája köré épülő SXSW fesztiválnak.A rendezvényre 2007 óta a világ legnagyobb startup szakmai eseményeként tekintenek.

Életmentő drónoktól az interaktív videó platformig
A fesztiválra idén hat magyar startup is kiutazhatott a Kereskedőház InnoTrade és a Design Terminál mentorprogramjának köszönhetően.

Hazánkat az interaktív videó platformot fejlesztő Vidzor, a szoftverfejlesztőket segítő Apptalk.ninja, az online médiumok látogatottságát és webshopok forgalmát adatalapú testreszabással növelő SpringTAB, a Laborom nevű leletrendező applikáció, a munkaerő toborzóknak videóinterjú platformot biztosító Kalijob, illetve a katasztrófa sújtotta területeken drón technológiával mentést segítő DroneIQ képviselte.

Izgalmas „pitch" verseny és szakmai kiállítás
Az SXSW kiváló lehetőségeket biztosított a magyar csapatok számára, hogy építsék nemzetközi kapcsolataikat, felbecsülhetetlen szakmai tudást sajátítsanak el, illetve előkészítsék külpiacra lépésüket. A Magyar Nemzeti Kereskedőház az austini székhelyű, International Accelerator nevű startup mentor céggel kötött együttműködése keretében a magyar csapatok amerikai befektetők és tanácsadók előtt „pitchelhettek" (bemutatkozó prezentációt tarthattak), illetve kiállíthattak a több ezer látogatót vonzó startup expo-n is. A kiutazó magyar cégek jól szerepeltek, a rengeteg pozitív szakmai visszajelzés mellett, konkrét együttműködéseket is sikerült előkészíteniük egyebek mellett nemzetközi mentorokkal, gyártókkal illetve potenciális szakmai partnerekkel.

InnoTrade program: nemzetközi tapasztalatszerzési lehetőség startupoknak
A Magyar Nemzeti Kereskedőház tavaly ősszel indította útjára InnoTrade elnevezésű startup programját, melynek célja, hogy innovatív magyar kezdő vállalkozásokat kapcsoljon be a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, elősegítve exportpiacra lépésüket. A program keretében idén egy tucatnál is több világszintű eseményre juthatnak el magyar cégek.

Kövesd az oldalunkat a Facebook-on és a Twitteren is!